Ta niezwykle prestiżowa nagroda jest rzadkością w kontekście gier wideo. Mimo wszystko Clair Obscur: Expedition 33 chce zawalczyć o swoją statuetkę Grammy. Deweloperzy rozpoczęli promocję muzyki ze swojego hitu.
Pierwsza nagroda Grammy została przyznana w 1959 roku, a rozdanie odbywa się co roku do dziś. Wielu muzyków i zespołów traktuje jej zdobycie jako wyznacznik sukcesu. O statuetkę walczą również kompozytorki i kompozytorzy muzyki filmowej, a także growej. W tym roku ścieżka dźwiękowa z Clair Obscur: Expedition 33 podbiła serca graczek i graczek, więc twórcy chcą zawalczyć o swoją Grammy. Deweloperzy podjęli działania w zakresie promowania muzyki z gry w dwóch kategoriach, a jedna z nich jest dość zaskakująca.
Sandfall Interactive stara się o nominację w kategoriach Najlepsza Ścieżka Muzyczna – Gra Wideo/Inne Interaktywne Media, a także Najlepsza Piosenka dla Mediów Wizualnych. Szanse na zdobycie nominacji w pierwszej z nich są wysokie, ale w przypadku drugiej nie będzie tak łatwo. Druga kategoria nie ogranicza się jedynie do gier, ale dotyczy także filmów i seriali, a tych jest o wiele więcej. Mimo wszystko gdyby się to udało, byłoby to historyczne wydarzenie. Od momentu jej ustanowienia w 1988 roku, żadnej piosence z gry wideo nie udało się jej wygrać. Piosenka, którą wybrali twórcy to „Lumiere” autorstwa Loriena Testarda i Alice Duport-Percier. Możecie posłuchać jej w załączonym filmie.
W zeszłym roku nagrodę za najlepszą ścieżkę muzyczną do gry wideo zdobyła Winifred Phillips za Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord. Statuetka za najlepszą piosenkę do mediów wizualnych powędrowała do Jona Batiste i Dana Wilsona za utwór „It Never Went Away” z filmu „Jon Batiste: Amerykańska Symfonia”.
Nominacje do nagród Grammy zostaną ogłoszone 7 listopada i wtedy dowiemy się, czy Clair Obscur: Expedition 33 osiągnęło założone cele. A jeśli lubicie muzykę ze wspomnianej produkcji, to sprawdźcie nasz artykuł na ten temat.