Z tej części naszego poradnika dotyczącego duchów w Phasmophobii dowiecie się, jak rozpoznać Demona.
Demon to zdecydowanie jeden z najniebezpieczniejszych duchów w Phasmophobii. Jest agresywny w swoich polowaniach i aktywny poza nimi. Może atakować już od 70% średniego zdrowia psychicznego, co z pewnością jest główną przyczyną jego groźnej natury. Dodatkowo potrafi wielokrotnie dręczyć graczy tzw. ghost events (manifestacjami), które obniżają nasze sanity o 10%. Dzięki takiemu zachowaniu Demon potrafi w ciągu paru minut doprowadzić do sytuacji, w której będzie mógł zapolować.
Garść przydatnych informacji na temat Demona
- Dowody Demona: mroźne temperatury, odciski palców, książka,
- Mocne strony: częściej inicjuje polowania,
- Słabe strony: działanie krzyża jest zwiększone do 5 metrów,
- Próg rozpoczęcia polowania: poniżej 70%,
- Ukryta zdolność: może zaatakować nawet od 100% zdrowia psychicznego, czyli praktycznie zawsze,
- Prędkość bazowa: 1,6 m/s (dla porównania: gracz – 1,6 m/s),
- Prędkość po przyspieszeniu: 2,5 m/s, jeśli gracz jest w zasięgu wzroku (dla porównania: sprint gracza to 2,5 m/s na 5 sekund).
Jak rozpoznać Demona?
- Jeśli tylko będzie miał okazję, z pewnością zaatakuje. Jeżeli zacznie polowanie od 100% zdrowia psychicznego, np. zaraz po wejściu do lokacji, nie musisz się dłużej zastanawiać, z czym masz do czynienia,
- Jest wyjątkowo agresywny i aktywny, szczególnie jeśli chodzi o ghost events (manifestacje),
- Tzw. chain hunts (czyli sytuacje, w których duch poluje raz za razem, uniemożliwiając wydostanie się z lokacji) są dość charakterystyczne, żaden inny duch nie lubi atakować tak bardzo jak Demon,
- Smużenie kadzidłem (smudge stick) zapobiega polowaniu na 60 sekund zamiast standardowych 90. Przy tak chętnie atakującym duchu można to z łatwością policzyć,
- Krzyż ma o wiele większy zasięg. Czasem można zauważyć, że duch objawia się się daleko od miejsca położenia krucyfiksu, a zaraz potem pali go, próbując rozpocząć polowanie.
Z kim można pomylić Demona?
- Z każdym wcześniej atakującym duchem (tzw. early hunterami). Są to: Mara, Onryo, Raiju, Thaye, Mimik, Yokai,
- Z każdym bardzo aktywnym duchem: Oni, Poltergeist, Thaye,
- Każdego ducha można pomylić z Mimikiem, jeśli ten przyjmie jego talenty.
Nawet jeśli spotkamy dość spokojnego Demona, wciąż może on uruchomić swoją ukrytą zdolność. Dzięki niej potrafi rozpocząć polowanie praktycznie natychmiast po przekroczeniu przez nas progu lokacji. Jeśli grasz w kooperację, to nawet jedna osoba w środku może sprowokować byt do natychmiastowej agresji. Demon jest również znany z tzw. polowań łańcuchowych (chain hunt). Ponowny atak może rozpocząć już po 20 sekundach od zakończenia poprzedniego (inne duchy mają przerwę 25 sekund) i bardzo lubi z tego korzystać.
Poprzednie części poradnika możecie znaleźć tutaj. Gra jest dostępna w sprzedaży na Steamie we wczesnym dostępie.

