Everywhere to gra, której nie można jednoznacznie sklasyfikować gatunkowo

zapowiedź Everywhere, na obrazku wysoka chuda figura górująca nad miastem, wokół słoneczna pośwata okalająca plac, w oddali duże chmury

Gra studia byłego prezesa Rockstar North może wybić się na rynku swoją oryginalnością. Everywhere, zaprezentowane na gamescomie 2022, ciężko bowiem wpakować w ramy konkretnego gatunku.

Jednym z ciekawszych ogłoszeń z gamescomu 2022, a konkretniej z pokazu Open Night Live, jest Everywhere. Za produkcję odpowiada studio Build A Rocket Boy, którego założyciel, Leslie Benzies, pracował wcześniej jako prezes Rockstar North. Jednakże głównym wyróżnikiem gry na tle innych zapowiadanych premier nie jest to, kto ją tworzy, a to, do jakiego gatunku jest przypisana.

Okazuje się bowiem, że klasyfikacja gatunkowa Everywhere nie jest do końca jednoznaczna. Ma ona bowiem zacierać granice między światem rzeczywistym i symulowanym. Co więcej, „płynnie połączy rozgrywkę, przygodę, kreatywność i odkrywanie” w uniwersum złożonym z wielu różnych światów. Te ostatnie możemy podziwiać w udostępnionym w trakcie Open Night Live trailerze. Poza pięknymi krajobrazami, w oczy rzucają się także przejeżdżające pojazdy czy sceny ze strzelaniem. Twórcy mówią także o wprost epickiej warstwie narracyjnej.

Warto też zaznaczyć, że produkcja jest oparta o liczne technologie od Amazon Web Services. Między innymi dzięki nim zaoferuje graczom nie tylko tryb jednoosobowy, lecz także multiplayer.

Tytuł ukaże się w 2023 roku. Kolejne informacje o grze pojawią się zapewne wkrótce na jej oficjalnej stronie.

Scroll to Top