Phasmophobia – poradnik. Jak rozpoznać Marę?

Phasmophobia jak rozpoznać duch sierp

Oto kolejna część naszego poradnika do Phasmophobii, tym razem o tym, jak rozpoznać Marę. Ten duch szczególnie umiłował sobie ciemność, więc koniecznie trzymaj się blisko światła!

Mara jest dzieckiem ciemności. Nie znosi światła tak bardzo, że będzie uciekać przed nim dużo bardziej i częściej niż inne duchy. Z tego powodu też bardzo lubi wyłączać bezpieczniki. Może je też włączać, ale robi to niesamowicie rzadko. Wybuchające żarówki nie są specjalnością jedynie Mary, ale zdecydowanie częściej niż inne duchy sprawia ona, że to robią. Zawsze lepiej włączaj bezpieczniki, jako że oprócz Jinna żaden duch z nich nie korzysta (o Jinnie więcej dowiesz się z poprzedniej części poradnika). Jednak Mara może dodatkowo szybciej nas zaatakować, jeśli są wyłączone. Jeżeli byt zaatakuje Cię tuż poniżej 60% zdrowia psychicznego, zaczynając polowanie w ciemnym pokoju, to warto wziąć pod uwagę tytułowego ducha. Z tego też powodu zawsze po polowaniu polecamy sprawdzać poziom zdrowia psychicznego. Phasmophobia bardzo mocno bazuje śledztwa na sanity i to właśnie ten parametr może być odpowiedzą na pytanie, jak rozpoznać Marę.

Garść przydatnych informacji na temat Mary:

  • Dowody Mary: orb, spirit box, książka
  • Mocne strony: atakuje szybciej w ciemności (przy zgaszonym świetle)
  • Słabe strony: zapalenie światła zmniejsza prawdopodobieństwo ataku
  • Rozpoczęcie polowania: poniżej 40% przy zapalonym świetle i poniżej 60% przy zgaszonym
  • Ukryta zdolność: może wyłączyć światło natychmiast po tym, jak je włączyliśmy i dużo częściej niż inne duchy rozsadza żarówki
  • Prędkość bazowa: 1,6 m/s (dla porównania: gracz – 1,6 m/s)
  • Prędkość po przyspieszeniu: 2,5 m/s jeśli gracz jest w zasięgu wzroku (dla porównania: gracz 2,5 m/s na 5 sekund).

Jak rozpoznać Marę?

  • Jeśli światło jest zgaszone i polowanie zacznie się zaraz poniżej 60%, to jest duże prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia z Marą
  • Analogicznie – jeśli jest włączone i zaatakuje nas dopiero poniżej 40% sanity
  • Wybuchająca żarówka może nam dać dużo do myślenia
  • Jeśli duch włączy światło, to nie może to być Mara
  • Jeśli duch wyłączy światło ułamek sekundy po tym, jak je włączyliśmy, to musi być Mara, jako że jest to jej ukryta umiejętność
  • Duch ten często zmienia swój pokój, jeśli zapalimy w nim światło (ucieka przed nim).

Z kim można pomylić Marę?

  • Z każdym wcześniej atakującym duchem. Są to: Demon, Onryo, Raiju, Thaye, Yokai
  • Wszystkie duchy można pomylić z Mimikiem, jeśli ten przyjmie ich talenty.

Jeśli już wiesz jak rozpoznać Marę, Phasmophobia oferuje też kilka taktyk, jak sobie dorobić, gdy już ją odkryjesz. Ta zjawa ucieka od pomieszczeń, w których włączone jest oświetlenie. Jeśli więc wiesz już, że to ten duch, a chcesz jeszcze popstrykać zdjęcia czy odhaczyć dodatkowe zadania, wyłącz światło jedynie w pokoju, gdzie przebywa, zostawiając je zapalone wszędzie dookoła. Dodatkowo światło zapobiegnie atakowi, przynajmniej dopóki zdrowie psychiczne nie spadnie poniżej 40%.

Jeśli masz pytania dotyczące innych rodzajów duchów, przeczytaj nasz wstęp do poradnika rozpoznawania duchów w Phasmophobii oraz przewodniki po innych zjawach (ich listę znajdziesz we wstępie).

Phasmophobia jest dostępna na Steamie.

Scroll to Top