Phasmophobia – poradnik. Jak rozpoznać Raiju?

Phasmophobia jak rozpoznać duch sierp

Phasmophobia oferuje dużą różnorodność zachowań duchów. Dziś poznasz Raiju, który staje się szczególnie niebezpieczny właśnie wtedy, gdy próbujesz go rozpoznać.

Raiju jest jednym z najniebezpieczniejszych duchów w Phasmophobii. Trudno sobie z nim poradzić, ponieważ lubi korzystać ze swojej ukrytej umiejętności, a w dodatku jest śmiertelnie szybki. Ironią całej sytuacji jest to, że cały sprzęt potrzebny do wykrycia ducha jest elektroniczny, a ten niezwykle go denerwuje. Potrafi też z łatwością wyczuć włączone przedmioty trzymane w dłoni i przyspieszyć tuż przy graczu, aby go dogonić. Zasięg wykrywania zależy w tym przypadku od wielkości mapy – 6 metrów na małej, 8 metrów na średniej i 10 metrów na dużej. Jak łatwe jest więc rozpoznanie Raiju w Phasmophobii bez wystawiania się na zbytnie niebezpieczeństwo?

Lista rzeczy, które aktywują niebezpieczne zachowanie ducha, jest dość myląca. Na przykład czujniki ruchu i dźwięku oraz kamery na głowę, mimo że są elektroniką, nie powodują przyspieszania ducha. Podobnie nie mają znaczenia aparaty, D.O.T.S. czy kamery rzucone na ziemię (co wywołuje ich wyłączenie). Krótko mówiąc, żadne przedmioty ekwipunku nie zrobią różnicy, o ile je oczywiście wyłączymy. Całą resztę możesz uznać za sprzyjające otoczenie dla prędkości Raiju. Tak więc jeżeli ustawisz wspomnianą wcześniej kamerę na stole, by filmowała bieżące wydarzenia, zjawa przyspieszy.

Jeśli Rajju zacznie atak w okolicy, gdzie nie ma sprzętu elektronicznego, rozpocznie go z prędkością 1,6 m/s. Będzie również przyspieszać podobnie do innych bytów. Tylko w momencie wejścia w krąg zasięgu sprzętów elektronicznych zwiększy swoją prędkość do 2,5 m/s. Potem wróci do normalnego przyspieszenia.

Garść przydatnych informacji na temat Raiju:

  • Dowody Raiju: EMF 5, orb, D.O.T.S.,
  • Mocne strony: rusza się szybciej w obecności sprzętu elektronicznego,
  • Słabe strony: zakłóca działanie sprzętu elektronicznego z większej odległości,
  • Próg rozpoczęcia polowania: poniżej 50%,
  • Ukryta zdolność: rozpocznie polowanie już od 65% zdrowia psychicznego, jeśli w jego obecności jest choć jeden włączony sprzęt elktroniczny,
  • Prędkość bazowa: 1,6 m/s (dla porównania: gracz – 1,6 m/s) bądź 2,5 m/s w obecności włączonego sprzętu elektronicznego,
  • Prędkość po przyspieszeniu: 2,5 m/s, jeśli gracz jest w zasięgu wzroku i jeśli nie ma po drodze włączonych sprzętów elektrycznych (dla porównania: gracz 2,5 m/s na 5 sekund).

Jak rozpoznać Raiju?

  • Podczas polowania znacząco przyspieszy w okolicy włączonego sprzętu. Poza miejscami ze sprzętem będzie miał przeciętną prędkość,
  • Szybciej rozpocznie polowanie, jeśli w pokoju ducha znajdzie się dużo włączonego sprzętu elektronicznego,
  • Z dalszej odległości zacznie manipulować naszym sprzętem elektronicznym i wpływać za zakłócenie jego działania.

Z kim można pomylić Phantoma?

  • Z szybkimi duchami. Są to: Deogen, Hantu, Jinn, Moroi, Revenant, Thaye, The Twins,
  • Z każdym wcześniej atakującym duchem. Są to: Demon, Mara, Onryo, Thaye, Mimik, Yokai,
  • Wszystkie duchy można pomylić z Mimikiem, jeśli ten przyjmie ich talenty.

Ciekawym sposobem na to, jak możemy rozpoznać Raiju w Phasmophobii jest również jego umiejętność wpływania na działanie naszego sprzętu. Kiedy duch manifestuje się podczas ghost eventu lub polowania, zakłóca pracę elektroniki, która znajduje się do 15 metrów na tym samym piętrze, zamiast zwykłych 10 metrów. Szukając tego bytu, nie musimy zwracać uwagę na aktywność, ponieważ zjawa nie ma żadnych dodatkowych umiejętności z tym związanych. Nawet w obecności włączonego sprzętu.

Aby zapoznać się z innymi ciekawymi wpisami o Phasmophobii, przeczytaj wstęp do naszego poradnika rozpoznawania duchów!

Phasmophobia jest dostępna na Steamie.

Scroll to Top