Pewnie myślisz, że ma nic nudniejszego niż duch nieposiadający żadnej specjalnej umiejętności. Nic bardziej mylnego. Czytaj dalej, a dowiesz się nie tylko, jak rozpoznać Spirita, ale też dlaczego potrafi być groźny.
Wbrew pozorom bardzo ciężko jest odpowiedzieć na pytanie, jak rozpoznać Spirita w Phasmophobii. Ten duch został stworzony jako pierwszy i nie posiada żadnych specjalnych umiejętności. Wykonuje interakcje nie częściej i nie rzadziej niż innej byty, nie zabiera nam zdrowia psychicznego, ani nie odznacza się niczym specjalnym podczas polowania. Jednak to właśnie dzięki swojej zupełnie niewyróżniającej się charakterystyce nie raz oszukał wprawionych graczy. Każda osoba, gdy próbuje rozpoznać byt w Phasmophobii, szuka specyficznych zachowań, które pozwolą jej rozpoznać, z czym ma do czynienia. Duch jednakże nie musi chcieć z nami współpracować i czasami przez bardzo długi czas nie daje nam żadnych użytecznych informacji. Spirit zaś, oprócz oczywiście swoich dowodów, nie daje nam wskazówek wcale. Możemy stracić naprawdę wiele czasu, zanim dojdzie do nas, że mamy do czynienia z tytułowym duchem. Niewprawiony gracz może to nawet przepłacić życiem.
Garść przydatnych informacji na temat Spirita:
- Dowody Spirita: EMF 5, spirit box, książka,
- Mocne strony: brak,
- Słabe strony: użycie smudge sticka działa na niego dłużej,
- Próg rozpoczęcia polowania: poniżej 50%,
- Ukryta zdolność: brak,
- Prędkość bazowa: 1,6 m/s (dla porównania: gracz – 1,6 m/s),
- Prędkość po przyspieszeniu: 2,5 m/s, jeśli gracz jest w zasięgu wzroku (dla porównania: gracz 2,5 m/s na 5 sekund).
Jak rozpoznać Spirita?
- Użycie smudge sticka powoduje, że Spirit nie atakuje przez trzy minuty, nawet przy bardzo niskim zdrowiu psychicznym,
- Ponieważ duch nie posiada żadnych jawnych ani ukrytych umiejętności, to jedynym, co nam pozostaje, jest wykluczenie wszystkich innych zjaw.
Z kim można pomylić Spirita?
- Z każdym duchem nieposiadającym wyrazistych umiejętności związanych z prędkością progiem polowania, częstotliwością interakcji czy wpływem na psychikę. Są to: Banshee, Myling, Goryo, Obake, Wraith,
- Wszystkie duchy można pomylić z Mimikiem, jeśli ten przyjmie ich talenty.
Jedyną cechą, która w ogóle może go jakoś wyróżnić, jest jego interakcja ze smudge stickiem. Po spaleniu wiązki ziół duch przestaje nas atakować przez całe trzy minuty, w przeciwieństwie do zwyczajowej półtoraminutowej przerwy. Niestety nie oznacza to, że inne byty nie mogą czekać również dłużej niż normalnie, zanim zaczną polować. Dlatego ten sposób odgadnięcia bytu jest wysoce wadliwy. Poza tym, jedyne wyjście, jakie mamy, żeby bez dowodów rozpoznać Spirita w Phasmophobii, to po prostu wyeliminować wszystkie inne duchy.
Koniecznie zapoznaj się z innymi typami bytów! Przeczytaj wstęp do naszego poradnika rozpoznawania duchów!
Phasmophobia jest dostępna na Steamie.