Pokaz fantastycznych możliwości silnika Unreal Engine 5. Animacja lepsza niż zdjęcia prawdziwego świata

możliwości Unreal Engine 5 świat dynia las miecz

Firma Quixel udostępniła w sieci film ze swoją technologią Megascans. Zobacz pokaz możliwości nowego silnika Epic Games Unreal Engine 5.

Epic Games rozwija swój silnik bardzo prężnie. Oczywiście równie aktywnie udostępnia swoją pracę co rusz to nowym produkcjom. Wiemy na przykład, że najnowszy Mass Effect będzie najprawdopodobniej korzystał z tej technologii. Z innych pokaźnych tytułów możemy spodziewać się Rooted, Wiedźmina 4, kolejnego Tomb Ridera, a nawet Kingdom Hearts 4, które będą basować na UE5. Już samo to pokazuje, jak bardzo popularny jest to silnik. I z pewnością nie ma się czemu dziwić. Co rusz to nowe pomysły pojawiają się w świecie systemów komputerowych i byłoby wielką stratą z nich nie korzystać. Jednak do czego tak naprawdę zdolne jest dzieło Epic Games? Jakie konkretnie możliwości ma Unreal Engine 5?

Już na stronie silnika Unreal Engine 5 znajdziemy wiele przykładów użytkowania technologii. Mamy tam spis rozwiązań, do których UE5 został wykorzystany. Jednak aby bardziej zagłębić się w sam wynik zastosowania silnika, musimy zwrócić się w stronę innych firm i studiów zajmujących się projektowaniem obrazów z użyciem produktu Epic Games. Na przykład taki Quixel jest odpowiedzialny za technologię Megascans, która jest doskonałym przykładem użycia UE5. Jest to niewielka szwedzka firma, która w zaledwie w ciągu trzech miesięcy stworzyła ponad 40 zróżnicowanych światów. Oczywiście z zastosowaniem silnika. Efekty są powalające i jasno pokazują, jak nieograniczone są możliwości Unreal Engine 5. Quixel wykorzystał własną kolekcje skanów 3D, swoją technologię Megascans i zasoby Sketchfab oraz Unreal Engine Marketplace. Jakby tego było mało, postanowili również dodać dynamiczne oświetlenie Lumen. W symulacji także pojawił się system Nanite, który umożliwia zaprojektowanie bardzo szczegółowej geometrii przestrzeni. 

Animacja lepsza niż rzeczywistość

Mamy również inny przykład możliwości Unreal Engine 5. Lorenzo Drago, który jest artystą 3D, wykorzystał silnik do stworzenia symulacji stacji kolejowej Etchu-Daimon w Japonii. Drago wykonał odpowiednie modele i nałożył tekstury. Wykorzystał również technologię Lumen dla dynamicznego oświetlenia. Praktycznie wszystkie obiekty są jego autorstwa, oprócz liści, które pochodzą z Megascans od Quixel. Dzięki VP w nagraniu lepiej odwzorowana jest praca latarki, a całość dzięki temu zyskała charakter wręcz filmowy. Praca nad całym projektem zajęła mu około miesiąca. Jeśli tak będą wyglądać w przyszłości gry, to jest na co czekać.

Scroll to Top