Dragon’s Dogma 2 niedawno miało swoją premierę, a już Capcom mierzy się z krytyką z powodu problemów technicznych.
22 marca ukazała się wyczekiwana przez wielu gra od Capcom, którą zapowiadano w obszernym materiale z fragmentami rozgrywki. Pierwsza część tego RPG ukazała się 12 lat temu, a jej reżyserem jest powszechnie ceniony projektant gier wideo Hideaki Itsuno. Niestety, problemy techniczne związane z wydajnością Dragon’s Dogma 2 odebrały graczom radość z tegorocznej premiery.
To nie pierwszy cień, jaki padł na tego wydawcę w ostatnich latach. W 2021 roku pisałyśmy o pozwie o plagiat, którego Capcom miał się dopuścić. Tym razem lawina krytyki ruszyła z powodu problemów z wydajnością Dragon’s Dogma 2 na PC. Okazuje się, że liczne awarie co rusz wyrzucają graczy z gry. Ponadto duża liczba zacięć klatek na sekundę sprawia, że komfort gry, nawet na sprzęcie z wyższej półki, spada do marnego poziomu. Capcom już odniósł się do sprawy:
Duża część wykorzystania procesora jest przydzielana każdej postaci i oblicza wpływ jej obecności fizycznej w różnych obszarach. W niektórych sytuacjach, gdy jednocześnie pojawia się wiele znaków, obciążenie procesora może być bardzo duże i mieć wpływ na liczbę klatek na sekhttps://store.steampowered.com/app/2844910/Interior_Designer/undę. Zdajemy sobie sprawę, że w takich sytuacjach ustawienia zmniejszające obciążenie GPU mogą obecnie mieć ograniczony efekt. Szukamy jednak sposobów na poprawę wydajności w przyszłości.
Natomiast na Steam ukazał się oficjalny wątek od producenta ze wskazówkami. Mają one pomóc użytkownikom grającym na PC w rozwiązaniu ich problemów.
Pomijając powyższe trzeba przyznać, że Dragon’s Dogma 2 może poszczycić się gigantycznym światem, historią pełną akcji i przygód, a także ulepszoną mechaniką walki. Tylko czy to wystarczy, by wymazać z pamięci użytkowników PC ten niechlubny początek po premierze 2. części?
Redaktorka: Marta Ledwoń

