Sid Meier, założyciel Firaxis Games i pomysłodawca serii Civilization, powiedział niedawno kilka słów o monetyzacji.
Sid Meier rozgadał się ostatnio podczas wywiadu dla BBC i zdradził, co sądzi chociażby o popularnej ostatnio monetyzacji produkcji. Jego zdaniem może ona mieć w przyszłości olbrzymie konsekwencje, a nawet znacznie osłabić przemysł gier komputerowych.
Co dokładnie powiedziała żywa legenda branży? Przede wszystkim zasugerował innym twórcom żeby zastanowili się, dlaczego właściwie ludzie grają.
Prawdziwym wyzwaniem, a jednocześnie prawdziwą możliwością, jest skupienie się na rozgrywce.
To właśnie jest unikalne, szczególne i atrakcyjne w grach jako formie rozrywki. Kiedy o tym zapomnimy i zdecydujemy, że to jednak monetyzacja lub inne aspekty niezwiązane z rozgrywką, kiedy zapomnimy tworzyć świetne produkcje i zaczniemy traktować gry jako środek do celu lub szansę na osiągnięcie czegoś innego, wtedy właśnie gubimy się coraz bardziej.
Jak możemy więc przeczytać, Sid Meier nie jest zwolennikiem tego typu rozwiązań. Ciężko się z nim nie zgodzić widząc coraz to kreatywniejsze metody niektórych firm na wyciągnięcie od graczek i graczy pieniędzy. Na tym jednak nie kończy swojego wywodu, wręcz przeciwnie – ostrzega kolegów i koleżanki po fachu, żeby nie byli zbyt pewni siebie. Obecnie bowiem istnieje dużo innych form rozrywki, które mogą przyciągnąć osoby znudzone nudnymi, powtarzalnymi produkcjami.
Jest dużo innych sposobów, na jakie ludzie mogą obecnie spędzać swój wolny czas… patrząc na działanie Internetu, kiedy trendy zaczną się zmieniać, wszyscy za tym podążą.
Myślę, że musimy zapewnić niezmiennie wysoką jakość i dużo zabawy płynącej z naszych gier – obecnie istnieje wiele różnych form rozrywki. Jesteśmy na dobrej pozycji… ale bądźmy świadomi tego, jak dużą rolę odgrywa rozgrywka – i że jest to silnik zapewniający radość, zaangażowanie i dobrą zabawę graczy.
Pozostaje mieć nadzieję, że Firaxis posłucha swojego założyciela i kiedy w końcu kolejna odsłona Civilization się pojawi, będzie skupiona właśnie na rozgrywce. Zgadzacie się z opinią Sida Meiera? Uważacie, że twórcy są jeszcze skłonni zrezygnować z wszechobecnej monetyzacji?

