Sony nie boi się Xbox Game Pass? PS Plus ma się dobrze

Logo Sony PlayStation Plus

Prezes Sony Interactive Entertainment twierdzi, że usługa Xbox Game Pass nie stanowi konkurencji dla PlayStation. Według raportu PS Plus ma więcej klientów.

Według Toma Hendersona, jednego z najbardziej szanowanych insiderów, Sony w ogóle nie obawia się Microsoftu i jego abonamentu Xbox Game Pass. Henderson powołując się na swojego anonimowego informatora stwierdził, że Jim Ryan – w niedawnej rozmowie z pracownikami Sony dot. konkurencji, miał wypowiedzieć następujące słowa:

Kiedy przyglądamy się Xbox Game Pass, wydaje się, że [liczby stojące za Game Pass są coraz niższe]. Jeśli weźmiemy pod uwagę XGP, to sprzedaliśmy więcej PS5 w ciągu dwóch lat niż oni zgromadzili subskrybentów, a przecież robią to od 6-7 lat. Mamy zaledwie 50 milionów subskrybentów [PS Plus], a oni są w okolicach 20 mln opłacających Game Pass, ale jest jeszcze wiele do zrobienia, aby zwiększyć tę liczbę.

Warto jednak dodać, że różnica na korzyść Sony wcale nie wskazuje ich przewagi na tym polu. Mianowicie jest to suma użytkowników wszystkich poziomów subskrypcji. Serwis Pure Xbox twierdzi, że jeśli bierzemy pod uwagę tylko poziomy Extra i Premium, to Xbox Game Pass ma więcej subskrybentów. Według szefa PlayStation Microsoft znajduje się w „dolnej granicy” 20 milionów subskrybentów.  Jednak na Pure Xbox czytamy, że tych jest aż 29 milionów. Dodatkowo, według wspomnianego portalu, informacja pochodzi od samego Sony.

To zaskakująca wypowiedź, gdyż ostatnio szef PlayStation w oficjalnych dokumentach udostępnianych podczas batalii o Activision Blizzard obawiał się umieszczenia Call of Duty w abonamencie Microsoftu. To mogłoby negatywnie wpłynąć na rynek. Warto też przypomnieć, że walka wciąż trwa. Microsoft jest przekonany, że uda mu się zakupić Activision Blizzard na początku 2023 roku. Sony za to robi wszystko, aby transakcja nie została zrealizowana. Firma oskarżyła nawet Federalną Komisję Handlu o łamanie konstytucji.

Obawy japońskiego producenta ponadto skłoniły brytyjski Urząd ds. Rynków Konkurencji (CMA) do zbadania przejęcia. Microsoft odpowiedział na obawy oferując Steam, Nintendo i Sony 10-letnią umowę gwarantującą utrzymanie Call of Duty na konkurencyjnych platformach. Ponadto korporacja zapewniła, że kilka popularnych gier pozostanie na platformie PlayStation na zawsze. Obecnie wygląda na to, że Xbox Game Pass wciąż jest sporą konkurencją dla oferty Sony.

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights