STALKER 2 wprowadza nowy poziom trudności i wiele innych. Aktualizacja 1.7 jest już dostępna

Na pierwszym planie obrazu widać spokojny zbiornik wodny lub część rzeki, zarośnięty trzcinami i wysoką trawą na brzegu, zwłaszcza w dolnej prawej części. Woda jest nieruchoma, odbijając zamglone, jasne niebo. Za wodą rozciąga się pas lasu, a między drzewami widoczne są zrujnowane budynki przypominające opuszczone chaty lub domki, częściowo zanurzone w cieniu. Dominującym elementem w tle jest monumentalna, kolosalna konstrukcja radaru typu Duga, składająca się z dwóch rzędów wysokich, ażurowych masztów kratowych. Konstrukcja ta wznosi się nad linią drzew, a jej skala jest przytłaczająca. Cała scena skąpana jest w jasnym, lekko zamglonym świetle, sugerującym poranek lub późne popołudnie, tworząc atmosferę opuszczenia, surowości i tajemniczości, charakterystyczną dla postapokaliptycznej zony.

Wirtualne eksplorowanie Czarnobyla świata będzie od teraz jeszcze ciekawsze. Do gry STALKER 2 trafiła nowa aktualizacja, która dodaje między innymi nowy poziom trudności. Nie zabraknie też nowych anomalii.

Deweloperzy ze studia GSC Game World się nie zatrzymują i dopracowują swoje dzieło. Choć produkcja została ciepło przyjęta, to od początku mierzy się z pewnymi problemami. Do gry STALKER 2 właśnie trafiła aktualizacja 1.7, której istotnym elementem jest nowy poziom trudności. Poza tym na graczki i graczy czeka cała masa innych nowości. Jeśli produkcja była dla Was za mało immersyjna, to twórcy postarali się, by temu zaradzić.

Aktualizacja 1.7 zatytułowana „Expedition” wprowadza i rozszerza wiele elementów rozgrywki. Nie zabrakło także usprawnień i drobnych poprawek. Oto lista najistotniejszych zmian:

  • Wprowadzenie nowego poziomu trudności: Master Difficulty & Expedition Mode – dostępny tylko przy rozpoczynaniu nowej gry.

  • Wprowadzenie Immersive Mode – nowy tryb mający na celu zwiększenie immersji.

  • Nowa pogoda, czyli lekki deszcz.

  • Pojawienie się nowych anomalii.

  • Znaczące poprawki i ulepszenia systemu A-Life – frakcje mogą rozszerzać lub tracić kontrolę nad terytoriami. Różne punkty w świecie (poza głównymi lokacjami) są teraz przedmiotem walk między NPC a mutantami.

  • Aktualizacja wizji i walki NPC – wrogowie mają problem z wykryciem gracza w wysokiej trawie/trzcinach i są mniej celni podczas strzelania przez krzaki, co pozwala na taktyczne wykorzystanie osłony.

  • NPC i mutanci mogą wycofywać z walki przy niskich szansach na przeżycie.

  • Mutanty otrzymały nowe animacje śmierci.

  • Poprawki mechaniki staminy i sprintu.

  • Poprawki w balansie i statystykach ekwipunku oraz przedmiotów.

  • Ulepszenia w sterowaniu padem (w szczególności celowanie).

  • Liczne poprawki w zadaniach głównych, pobocznych i spotkaniach w otwartym świecie.

  • Poprawa czytelności czcionek dla języków azjatyckich.

Warto wspomnieć także o wsparciu dla modów, które pojawiło się wraz z tą aktualizacją. Modyfikacje są dostępne od teraz na Steam Workshop i Mod.io. Dodatkowo pojawiło się narzędzie Zone Kit, czyli zestaw do tworzenia zmian animacji, broni, mechanik i wielu innych elementów. Deweloperzy naprawili również ponad 90 błędów o wysokim priorytecie – chodzi głównie o crashe. Jeśli mierzyliście się z problemami z wydajnością, to od teraz powinno być znacznie lepiej. Pełną listę zmian znajdziecie na stronie internetowej (w języku angielskim).

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights