Wirtualne eksplorowanie Czarnobyla świata będzie od teraz jeszcze ciekawsze. Do gry STALKER 2 trafiła nowa aktualizacja, która dodaje między innymi nowy poziom trudności. Nie zabraknie też nowych anomalii.
Deweloperzy ze studia GSC Game World się nie zatrzymują i dopracowują swoje dzieło. Choć produkcja została ciepło przyjęta, to od początku mierzy się z pewnymi problemami. Do gry STALKER 2 właśnie trafiła aktualizacja 1.7, której istotnym elementem jest nowy poziom trudności. Poza tym na graczki i graczy czeka cała masa innych nowości. Jeśli produkcja była dla Was za mało immersyjna, to twórcy postarali się, by temu zaradzić.
Aktualizacja 1.7 zatytułowana „Expedition” wprowadza i rozszerza wiele elementów rozgrywki. Nie zabrakło także usprawnień i drobnych poprawek. Oto lista najistotniejszych zmian:
-
Wprowadzenie nowego poziomu trudności: Master Difficulty & Expedition Mode – dostępny tylko przy rozpoczynaniu nowej gry.
-
Wprowadzenie Immersive Mode – nowy tryb mający na celu zwiększenie immersji.
-
Nowa pogoda, czyli lekki deszcz.
-
Pojawienie się nowych anomalii.
-
Znaczące poprawki i ulepszenia systemu A-Life – frakcje mogą rozszerzać lub tracić kontrolę nad terytoriami. Różne punkty w świecie (poza głównymi lokacjami) są teraz przedmiotem walk między NPC a mutantami.
-
Aktualizacja wizji i walki NPC – wrogowie mają problem z wykryciem gracza w wysokiej trawie/trzcinach i są mniej celni podczas strzelania przez krzaki, co pozwala na taktyczne wykorzystanie osłony.
-
NPC i mutanci mogą wycofywać z walki przy niskich szansach na przeżycie.
-
Mutanty otrzymały nowe animacje śmierci.
-
Poprawki mechaniki staminy i sprintu.
-
Poprawki w balansie i statystykach ekwipunku oraz przedmiotów.
-
Ulepszenia w sterowaniu padem (w szczególności celowanie).
-
Liczne poprawki w zadaniach głównych, pobocznych i spotkaniach w otwartym świecie.
-
Poprawa czytelności czcionek dla języków azjatyckich.
Warto wspomnieć także o wsparciu dla modów, które pojawiło się wraz z tą aktualizacją. Modyfikacje są dostępne od teraz na Steam Workshop i Mod.io. Dodatkowo pojawiło się narzędzie Zone Kit, czyli zestaw do tworzenia zmian animacji, broni, mechanik i wielu innych elementów. Deweloperzy naprawili również ponad 90 błędów o wysokim priorytecie – chodzi głównie o crashe. Jeśli mierzyliście się z problemami z wydajnością, to od teraz powinno być znacznie lepiej. Pełną listę zmian znajdziecie na stronie internetowej (w języku angielskim).

