Ogromny sukces sprzedażowy Clair Obscur: Expedition 33

Na obrazie widzimy czterech bohaterów w fantastycznym, postapokaliptycznym świecie. Stoją na zniszczonej, skalistej platformie, a za nimi rozciąga się krajobraz ruin. W centrum obrazu dominuje gigantyczna, organiczna struktura przypominająca drzewo lub górę. Na jej szczycie unosi się świetlisty symbol, a poniżej spływa wodospad lub kaskada białych włosów. Postacie są ubrane w ciemne, futurystyczne stroje. Od lewej strony: Pierwsza postać stoi tyłem, opierając ręce na biodrach, z mieczem na plecach. Jej sylwetka jest smukła. Druga postać (kobieta) ma rude, krótkie włosy, trzyma w dłoni jasny, świecący miecz i patrzy w górę. Trzecia postać (mężczyzna) również stoi tyłem, z ciemnymi, krótkimi włosami. W dłoniach trzyma dwa świecące, krótkie miecze. Czwarta postać (kobieta) stoi z prawej strony, z długimi, ciemnymi włosami i spogląda w dal. Jej lewa ręka świeci na niebiesko. Atmosfera obrazu jest mroczna i dramatyczna, z dominującymi kolorami brązu, szarości i czerni, przełamanymi jasnymi, złotymi i niebieskimi akcentami. W tle widać unoszące się w powietrzu elementy, co dodaje scenie dynamiki i tajemniczości.

Sukces sprzedażowy Clair Obscur: Expedition 33 przerósł oczekiwania twórców. Debiutancka gra francuskiego studia sprzedała się już w ponad 4,4 miliona egzemplarzy.

Clair Obscur: Expedition 33 okazało się jednym z największych hitów 2025 roku. W trakcie charytatywnego wydarzenia ZEVENT 2025 przedstawiciele Sandfall Interactive ujawnili, że gra sprzedała się znacznie lepiej, niż wcześniej ogłaszano.

Podczas wywiadu starszy programista rozgrywki Florian Torres i projektantka Amandine Marest zdradzili, że liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła 4,4 mln kopii. To więcej niż oficjalnie podane 3,3 mln.

Mimo ogromnego sukcesu sprzedażowego, Sandfall Interactive pozostaje kameralnym studiem. Twórcy uważają, że taki rozmiar zespołu jest optymalny do tworzenia wysokiej jakości turowych gier RPG, pozwala na utrzymanie kreatywności i efektywności pracy, dlatego nie planują się znacznie powiększać.

Historia powstawania gry

Prace nad produkcją trwały pięć lat. Przez pierwsze dwa lata nad projektem pracowała zaledwie garstka deweloperów, którzy skupiali się na stworzeniu prototypu i przygotowaniu koncepcji. Dopiero po pozyskaniu wydawcy, Kepler Interactive, zespół szybko powiększył się do około 30 osób, co pozwoliło na pełne rozwinięcie produkcji. Premiera gry była pierwotnie planowana na pół roku wcześniej, lecz dodatkowy budżet umożliwił twórcom dokładne dopracowanie detali i uniknięcie presji czasu. Wśród pracowników studia znalazło się wielu debiutantów w pracy nad tak dużym projektem, a także doświadczeni twórcy, którzy wcześniej zdobywali doświadczenie w Ubisoft Montpellier czy przy produkcji Edge of Eternity. Ta unikalna kombinacja młodych talentów i weteranów zaowocowała stworzeniem innowacyjnego połączenia turowego RPG z mechanikami inspirowanymi serią Dark Souls.

Plany na przyszłość

Zespół obecnie pracuje nad aktualizacjami i poprawkami jakości rozgrywki. Jednocześnie niewielka część ekipy kreatywnej rozpoczęła wstępne prace nad nowym projektem, koncentrując się na badaniach artystycznych i rozwijaniu świeżych pomysłów. Jedznocześnie Sandfall Interactive podkreśla jednak, że mimo świetnych wyników nie zamierza zmieniać swojego modelu działania i chce pozostać małym, elastycznym zespołem.

Chcesz poznać, co stoi za fenomenem Clair Obscur: Expedition 33? Zapraszamy do zapoznania się z naszą recenzją!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights