Uczniowie jednej z amerykańskich szkół średnich analizują The Alters od 11 bit studios w ramach zajęć „Gry wideo jako literatura”.
Nauczyciel z Grants Pass High School w stanie Oregon, znany w sieci jako AnonymousCerealBowl, włączył The Alters do swojego autorskiego programu nauczania. Gra stała się częścią zajęć fakultatywnych poświęconych analizie narracji i wyborów moralnych w grach wideo.
Pedagog był tak zachwycony produkcją 11 bit studios, że poprosił o zestaw kopii dla całej klasy. Deweloper pozytywnie odpowiedział i udostępnił grę uczniom. Nauczyciel do omówienia produkcji przygotował zeszyty ćwiczeń, w których uczniowie analizują decyzje podejmowane przez bohatera, tło fabularne oraz psychologiczne aspekty postaci. W najbliższych tygodniach klasa zajmie się m.in. wątkiem poszukiwania Rapidium w grze.
Inne gry w ramach zajęć
Poza The Alters, uczniowie omawiają także inne tytuły o silnym wymiarze narracyjnym. Na liście znalazły się m.in.: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Blue Prince, What Remains of Edith Finch, czy Pokémon. Każda gra jest analizowana w całości lub do wyznaczonego momentu, w zależności od długości kampanii i złożoności fabuły.
Jak wygląda taka omawianie gier wideo podczas lekcji? Przykładowo, podczas omawiania Red Dead Redemption 2 uczniowie skupiają się na moralnych dylematach Arthura Morgana i motywie odkupienia win. Zajęcia odbywają się w cyklach dwutygodniowych. Po tym czasie uczniowie zwykle dopiero docierają do otwartego świata drugiego rozdziału gry.
Nietypowa lekcja, która inspiruje
Zajęcia z The Alters i innych gier spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród społeczności. Komentujący podkreślają, że taki sposób nauczania jest nowatorski i angażujący uwagę młodych ludzi. Wielu internautów przyznało, że chętnie sami wzięliby udział w lekcjach, które łączą rozrywkę z refleksją nad ludzkimi wyborami i emocjami.
Jeśli interesują Cię podobne inicjatywy edukacyjne, przeczytaj również nasz artykuł o innowacyjnym kursie historii opartym na GTA.