Wiedźmin 4 na silniku Unreal Engine 5 – skąd taka decyzja?

Wiedźmin 4 na silniku Unreal Engine 5, CD Projekt RED, Epic Games – grafika to tło, którym jest śnieg i medalion wiedźmiński z głową rysia po lewej stronie i podpisem Wiedźmin poniżej, po prawej znajduje się logo Unreal Engine

CD Projekt Red zadecydował, że Wiedźmin 4 powstanie na silniku Unreal Engine 5. Twórcy tłumaczą skąd taki wybór.

Polskie studio razem z ogłoszeniem powstania nowej gry z uniwersum Wiedźmina, przekazało, że nie będą korzystać z autorskiego silnika. Za toWiedźmin 4 powstanie na Unreal Engine 5 i w bliskiej współpracy z Epic Games. Wcześniej dosyć ogólnie o powodach takiego wyboru opowiadał Dyrektor ds. technologii w CD Projekt RED, Paweł Zawodny.

Twórcy gier o wiedźminie uzasadnili nieco dokładniej podjętą decyzję na konferencji State of Unreal. Bez wątpienia pamiętacie, że cała seria gier Wiedźmin oraz Cyberpunk 2077 powstały na silniku REDengine. Z jednej strony rozwój silnika wraz z grami z Geraltem był ciekawy. Z drugiej strony jednak przy Cyberpunku autorski silnik nie stanął na wysokości zadania. Argumenty za wyborem Unreal Engine 5 dla gry Wiedźmin 4 zostały zebrane w krótkim filmiku, który możecie obejrzeć poniżej. 

Zaskoczeni? Bo my tak! Przede wszystkim dlatego, że w materiale nie ma prawie żadnych konkretów. Ponownie wypowiada się w nim Paweł Zawodny i podkreśla, że taki wybór wynika z tego, jakie wsparcie oferuje Unreal Engine 5 w tworzeniu otwartego świata. Z kolei Jason Slama, Reżyser gier CD Projekt RED, wspomina o demie możliwości silnika z zeszłego roku:

To było demo środowiska średniowiecznego, w którym w pewnym momencie pojawiła się tablica ogłoszeń, która wyglądała dziwnie znajomo z tym, co zrobiliśmy w przeszłości. Był tam nawet znak, który mówi, że pogromca potworów poszukiwany. Od razu pomyślałem, że próbują nam powiedzieć, żebyśmy przeszli na Undreal Engine i zobaczyli, jak wspaniale mogą wyglądać tam nasze gry.

Bez wątpienia ta współpraca jest czymś ciekawym. CD Projekt RED nie można odmówić doświadczenia i fantastycznego wręcz tworzenia otwartego świata. W połączeniu z silnikiem, który oferuje ogromne możliwości w tworzeniu scenariuszy i przede wszystkim stabilność, ta kolaboracja nie może pójść źle. Też tak sądzicie, czy boicie się, że z Wiedźminem 4 na Unreal Engine 5 wydarzy się coś złego?

 

Redaktorka: Cpt_Magpie

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights