Konsolowa marka Microsoftu, Xbox, ogłosiła przybliżoną datę otwarcia swojego własnego sklepu mobilnego. To zaplanowane jest na lipiec, zgodnie z zapowiedzią samej szefowej firmy, Sarah Bond.
Czy świat gier szykuje się na małą rewolucję? Wszystko wskazuje na to, że tak. Szefowa marki Xbox, Sarah Bond, nie tylko potwierdziła plotki na temat planów rozwoju firmy, ale także podała termin otwarcia jej własnego sklepu mobilnego. Ten wystartuje już w lipcu. Co ciekawe, usługa ta nie będzie wymagała pobierania dedykowanej aplikacji – dostęp będzie możliwy poprzez przeglądarkę internetową.
Pierwszymi grami, które zadebiutują na platformie, będą produkcje obejmujące takie tytuły jak Candy Crush i Minecraft. Gracze liczą również na pojawienie się w usłudze mobilnej wersji kultowej strzelanki. Produkcja ta ma już trochę lat, ale nadal dobrze się trzyma. Mowa oczywiście o Call of Duty: Mobile – już w 2020 roku informowaliśmy, że wspomniana gra bije wszelkie rekordy popularności. W przyszłości Microsoft planuje otwarcie się na partnerów. Sklep mobilny Xbox nie ograniczy się też wyłącznie do gier. Choć szczegóły są jeszcze bliżej nieznane, Bond sugeruje, że platforma będzie oferować szersze funkcjonalności. Te umożliwią użytkownikom np. przenoszenie swojej biblioteki i nagród między różnymi urządzeniami bez ograniczeń. Cały wywiad z szefową Xboksa obejrzeć można na platformie YouTube.
Otwarcie na różne urządzenia i możliwość swobodnego przemieszczania się między nimi z wykorzystaniem tych samych danych mogą przyciągnąć uwagę użytkowników. Konkurencja nie pozwoli jednak łatwo wbić się na ten rynek Xboksowi – jego rywalami będą przede wszystkim popularne Google Play i App Store. Póki co pozostaje czekać na lipiec i trzymać kciuki, że nowa inicjatywa firmy wypali!
Redaktorka: Asmo

