Pojawiły się zmiany w systemie walki w grze Gothic 1 Remake. To reakcja twórców na krytykę ze strony graczek i graczek. Deweloperzy stawiają na odtworzenie autentycznego fechtunku, z naciskiem na taktykę i celowanie w kierunku ciosu.
Deweloperzy z Alkimia Interactive reagują na negatywne komentarze w stosunku do istotnego elementu gry. Nowe zmiany w systemie walki w grze Gothic 1 Remake to efekt fali krytyki od graczek i graczy. Wersja demonstracyjna, która jest dostępna na platformie Steam pokazała, że walka w nadchodzącej produkcji nie jest zadowalająca. Twórcy podjęli działanie i zmiany w systemie walki w Gothic 1 Remake zostały już zaimplementowane. Osoby, które były w tym roku na Poznań Game Arena miały okazję zagrać w demo z nowym systemem. Nasza redakcja nie przepuściła takiej okazji i także sprawdziła nowości w grze.
Twórcy przeprowadzili gruntowne zmiany, skupiając się przede wszystkim na autentycznych wrażeniach z fechtunku. Postawili nacisk na taktykę i celowanie w kierunku ciosu, co ma nawiązać do oryginalnej, surowej mechaniki, jednocześnie ją modernizując. Nowe animacje powstają w technologii motion capture, by zapewnić najwyższą jakość.
Oto lista najważniejszych zmian, które zaszły od wersji z sierpnia 2025:
- skrócono czas wyprowadzania ciosu
- usunięto opóźnienie pojawiające się przy przejściu z ruchu postaci do ataku
- kombinacje (combo) aktywują się teraz wyłącznie po naciśnięciu właściwej sekwencji przycisków
- ulepszono system namierzania przeciwników (target lock-on)
- zlikwidowano efekt ślizgania się postaci podczas wykonywania ataków
- dodano możliwość przerywania animacji walki za pomocą uniku lub bloku (na poziomach wyższych niż podstawowy)
- unik można wykonywać podczas blokowania
- wprowadzono specjalne ataki kończące serie ciosów, które mogą powalić przeciwnika
- niektóre ataki przeciwników mogą przewrócić Beziego
- wprowadzono nowy zestaw animacji dla poziomu mistrzowskiego w walce bronią dwuręczną
Alkimia Interactive otwarcie mówi o tym, że nowości wymagają jeszcze dopracowania. Brakuje w nich między innymi udźwiękowienia. Mimo wszystko zaprezentowane zmiany napawają optymizmem i pokazują, że twórcy słuchają swojej społeczności. Deweloperzy podzielili się serią filmów, które pokazują nowości w systemie walki, co dodatkowo podkreśla zaangażowanie.

