Znaczące zmiany w systemie walki w Gothic 1 Remake. Deweloperzy wysłuchali próśb graczek i graczy

Na obrazku widać scenę walki w leśnym, zarośniętym otoczeniu, utrzymaną w stylistyce gry komputerowej. Główny bohater, stojący tyłem do widza, jest młodym mężczyzną ubranym w poszarpaną, ciemnoniebieską koszulę lub tunikę i brązowo-czerwone spodnie, częściowo ubrudzone krwią. Trzyma w ręku cienki miecz lub szpadę. Jest zwrócony w stronę dziwnego, przypominającego z wyglądu szkielet jaszczurczego potwora z otwartą paszczą, który atakuje go z prawej strony. Pomiędzy nimi, na ziemi pokrytej trawą, znajduje się kałuża i ślady krwi oraz roślina paproci z czerwonymi owocami lub kwiatami. Tło jest mgliste i jasne, sugerując światło słoneczne przebijające się przez drzewa. Scena jest dynamiczna i pełna napięcia.

Pojawiły się zmiany w systemie walki w grze Gothic 1 Remake. To reakcja twórców na krytykę ze strony graczek i graczek. Deweloperzy stawiają na odtworzenie autentycznego fechtunku, z naciskiem na taktykę i celowanie w kierunku ciosu.

Deweloperzy z Alkimia Interactive reagują na negatywne komentarze w stosunku do istotnego elementu gry. Nowe zmiany w systemie walki w grze Gothic 1 Remake to efekt fali krytyki od graczek i graczy. Wersja demonstracyjna, która jest dostępna na platformie Steam pokazała, że walka w nadchodzącej produkcji nie jest zadowalająca. Twórcy podjęli działanie i zmiany w systemie walki w Gothic 1 Remake zostały już zaimplementowane. Osoby, które były w tym roku na Poznań Game Arena miały okazję zagrać w demo z nowym systemem. Nasza redakcja nie przepuściła takiej okazji i także sprawdziła nowości w grze. 

Twórcy przeprowadzili gruntowne zmiany, skupiając się przede wszystkim na autentycznych wrażeniach z fechtunku. Postawili nacisk na taktykę i celowanie w kierunku ciosu, co ma nawiązać do oryginalnej, surowej mechaniki, jednocześnie ją modernizując. Nowe animacje powstają w technologii motion capture, by zapewnić najwyższą jakość.

Oto lista najważniejszych zmian, które zaszły od wersji z sierpnia 2025:

  • skrócono czas wyprowadzania ciosu
  • usunięto opóźnienie pojawiające się przy przejściu z ruchu postaci do ataku

  • kombinacje (combo) aktywują się teraz wyłącznie po naciśnięciu właściwej sekwencji przycisków

  • ulepszono system namierzania przeciwników (target lock-on)

  • zlikwidowano efekt ślizgania się postaci podczas wykonywania ataków

  • dodano możliwość przerywania animacji walki za pomocą uniku lub bloku (na poziomach wyższych niż podstawowy)

  • unik można wykonywać podczas blokowania

  • wprowadzono specjalne ataki kończące serie ciosów, które mogą powalić przeciwnika

  • niektóre ataki przeciwników mogą przewrócić Beziego

  • wprowadzono nowy zestaw animacji dla poziomu mistrzowskiego w walce bronią dwuręczną

Alkimia Interactive otwarcie mówi o tym, że nowości wymagają jeszcze dopracowania. Brakuje w nich między innymi udźwiękowienia. Mimo wszystko zaprezentowane zmiany napawają optymizmem i pokazują, że twórcy słuchają swojej społeczności. Deweloperzy podzielili się serią filmów, które pokazują nowości w systemie walki, co dodatkowo podkreśla zaangażowanie.

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights