Firma Dove niedawno rozpoczęła kontynuację kampanii Real Virtual Beauty. W związku z tym powstała nowa reklama, której celem jest walka z negatywnym obrazem kobiet w grach wideo.
Marka kosmetyczna Dove, we współpracy z Unreal Engine oraz organizacją Women in Games, ponownie rozpoczęła kampanię Real Virtual Beauty. Jej głównym założeniem jest stworzenie pozytywnej przestrzeni dla kobiet i dziewcząt w grach wideo, a także walka z krzywdzącym obrazem kobiecych postaci. Niedawno, w ramach tej inicjatywy, powstała nowa reklama.
Dove wierzy, że piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju, w każdym aspekcie życia, zarówno rzeczywistym, jak i wirtualnym. Chociaż przemysł gier poczynił znaczne postępy, aby stać się bardziej integracyjnym, postęp musi zostać przyspieszony, aby rzucić wyzwanie wąskim definicjom piękna wciąż widocznym w świecie wirtualnym. Razem z partnerami mamy nadzieję, że uda nam się wywrzeć realny wpływ na miliony kobiet i dziewcząt, które spędzają swój wolny czas grając w gry.
– skomentował Leandro Barreto, globalny wiceprezes w Dove.
Najnowszy materiał przedstawia młodą kobietę, pracującą jako protagonistka wielu fikcyjnych gier wideo. W trakcie pracy nosi strój, który modeluje jej sylwetkę na perfekcyjną, a w domu wraca do swojego naturalnego kształtu ciała. Jednak kiedy spogląda w lustro wcale nie postrzega siebie jako gorszej, a wręcz przeciwnie – uśmiecha się do swojego odbicia. Następnie ubiera kostium, w którym może być po prostu sobą. W końcowych napisach otrzymujemy informację, że według badań przeprowadzonych przez Dove aż 62% kobiet i 60% dziewcząt uważa, że w grach występuje negatywny sposób obrazowania płci żeńskiej, a 74% chciałoby naturalniej odwzorowanych kobiecych postaci.
Tymczasem reklama spotyka się z krytyką ze strony wielu osób. Według internautów, firma podeszła do tego w nieodpowiedni sposób i zamiast pomagać kobietom, to może nawet pogorszyć sytuację. Ponadto uważają, że Dove powinno skupić się na swojej branży, a nie angażować się w gry wideo. Warto jednak zauważyć, że nie brakuje również osób, które cieszą się na powstawanie takich kampanii. Przypomnijmy, że na naszej stronie podejmowaliśmy się już podobnego tematu, związanego ze szkodliwym motywem kobiet w grach jako dam w opałach.
Redaktorka: Murgoth

