Hellblade II: Senua’s Saga niestety ukaże się na konsolach Xbox S|X w wersji pozwalającej na rozgrywkę jedynie w 30 FPS-ach.
Hellblade II: Senua’s Saga jest grą na wyłączność na konsole Xbox, a mimo to spotkała się z blokadą rozgrywki do poziomu 30 FPS-ów. Projekt przez lata tworzony przez studio Ninja Theory jest wykonany na silniku Unreal Engine 5. Zapowiada się więc na prawdziwą ucztę dla oczu.
Niestety w związku z tym twórcy zdecydowali się nie wprowadzać wyboru trybu graficznego, tak często spotykanego ostatnio w grach. Niemiecki portal GamePro potwierdził, że gra działa jedynie z ograniczonym klatkażem i to w dodatku z dynamiczną rozdzielczością. W wersji na PC z systemem Windows gracze będą mogli zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę.
Mark Slater-Tunstill, dyrektor VFX tłumaczył decyzję studia chęcią zbudowania kinowej atmosfery dla tytułu. W swojej wypowiedzi nie wspomniał nic na temat, jakoby słabszy Xbox Series S miał być odpowiedzialny za techniczne ograniczenia tytułu.
Ciekawy zabieg ze strony studia, szczególnie kiedy przypomnimy sobie kontrowersje związane z premierą Redfall lub ogłoszeniem takiego rozwiązania dla Starfielda. Tak umotywowana decyzja tym bardziej intryguje, bo z ograniczeniem spotkamy się tylko w konsolowej wersji gry. Czyżby już powoli przyszedł czas na pojawienie się nowej generacji?
Hellblade II: Senua’s Saga zadebiutuje na konsolach Xbox Series X|S oraz PC z systemem Windows już 21 maja tego roku.
Redaktorka: Magdalena Kucharska