O przypadkowym stworzeniu podgatunku boomer shooter przeczytacie w wywiadzie z twórcami strzelanki Dusk

Grafika z gry Dusk

Opublikowany przez portal PC Gamer wywiad z deweloperami z New Blood Interactive przybliża kulisy powstania podgatunku gier boomer shooter.

Jakiś czas temu pisaliśmy, że Steam dodał nowy tag gatunkowy. Teraz przeczytamy wywiad, w którym wypowiadają się ojcowie podgatunku boomer shooter. Te produkcje to strzelanki, najczęściej tworzone przez niezależne studia, estetyką nawiązujące do tytułów z przełomu wieków. Dwóch przedstawicieli studia New Blood Interactive mówią o przypadkowym stworzeniu nowej gamingowej kategorii oraz o powstawaniu strzelanki Dusk. Mianowicie twórca wspomnianego FPSa David Szymanski zdradził szczegóły na temat początków produkcji. Kiedy pokazał projekt na Quakeconie wiele osób było zszokowanych widząc retro stylistykę gry Dusk

W rozmowie również o powstaniu studia New Blood Interactive wypowiedział się założyciel zespołu, czyli Dave Oshry. Dekadę temu deweloperzy z New Blood byli paczką przyjaciół, która chciała tylko spędzać ze sobą czas i tworzyć gry. Okazuje się, że był to przepis na sukces. Oczywiście nie natychmiastowy, bo większość projektów tworzonych w dwóch pierwszych latach działalności nigdy nie wyszło na światło dzienne. Dlatego pierwsze zaprezentowanie Dusk w 2016 było punktem zwrotnym. Twórcy zdecydowanie nie spodziewali się takiej eksplozji tego podgatunku. Kiedyś Szymanski narzekał na brak gier podobnych do Dooma czy Quake’a, teraz jest ich mnóstwo. Ale to nic złego – im więcej, tym weselej, twierdzi Oshry. Cały wywiad znajdziecie na stronie serwisu PC Gamer. 

Z kolei Dusk to produkcja, która zadebiutowała pod koniec 2018 roku. To brutalna strzelanka, w której fabuła jest tylko pretekstem do efektownej rozgrywki. Bowiem w trakcie kampanii dla pojedynczego gracza stawiamy czoła hordom obdarzonych nadnaturalnymi zdolnościami przeciwników. W arsenale znajdziemy granatniki, karabiny maszynowe, sierpy czy nawet kusze. 

Zwiedzimy przeróżne lokacje od współczesnej zabudowy po starodawne kościoły. Z kolei na naszej drodze staną nie tylko żołnierze, ale i zakapturzeni kultyści. Dusk oferuje również tryb multiplayer w postaci areny dla dwóch osób oraz wariant, w którym mierzymy się z falami przeciwników. Obecnie z tytułem zapoznają się użytkownicy komputerów osobistych oraz konsol Nintendo Switch i PlayStation 4. 

Scroll to Top