Dovahkiin i paralotnia, czyli nowy mod do TES:V Skyrim

Paralotnia mod skyrim

Graliście w The Legend of Zelda: Breath of the Wild? Jeśli tak, to z pewnością pamiętacie urządzenia, które Link otrzymuje na zakończenie prologu. A co gdyby jedno z nich, konkretniej paralotnia, trafiło jako mod do mroźnego Skyrim?

O modach do piątej odsłony serii The Elder Scrolls można by napisać przynajmniej jedną książkę. Zapaleni fani dodawali tam już elementy z serii Fallout, obiekty z Władcy Pierścieni, Gwiezdnych Wojen i setek innych uniwersów. Największe zainteresowanie wśród pasjonatów polowań na smoki budzą jednak nowe mechaniki. Taki właśnie dodatkowy system wprowadzi do gry paralotnia, którą nowy mod autorstwa użytkownika LokiWasTaken wprowadza do górzystego świata Skyrim. Zaczerpnięta z Legend of Zelda: Breath of the Wild, pozwoli Smoczemu Dziecięciu szybować, co ważne, bez wyczerpywania paska wytrzymałości.

Jak piszą deweloperzy w opisie na Nexus Mods, implementacja paralotni trwała ponad pół roku. Z racji, że bazowali przy niej na mechanice skoku z podstawowej wersji Skyrima, nie wszystkie mody będą kompatybilne, jednakże autor udostępnił listę sprawdzonych przez siebie pod tym kątem. Póki co lot możliwy jest tylko w trybie trzeciej osoby. LokiWasTaken planuje umożliwienie spoglądania na krainę Nordów z góry w FPP. Fanów klasyki wśród modyfikacji TES:V może zasmucić jedynie fakt że wymagany jest silnik Nemesis, który nie współgra z FNIS. W kontrze do tego radosna informacja – twórca moda i autor samego modelu paralotni nie tylko oficjalnie pozwalają na tworzenie nowych tekstur i dzielenie się nimi ze społecznością, ale wręcz do tego zachęcają.

Jeśli chodzi o sposób na zdobycie tego fajniejszego spadochronu, sprawa jest dość prosta. Niedaleko Falkreath znajduje się człowiek o wdzięcznym imieniu Fred. Po rozmowie z nim wystarczy użyć odpowiedniego przycisku podczas spadania, aby aktywować tryb szybowania i rozpocząć podziwianie Skyrim z powietrza. Wprawdzie latanie było już zaimplementowane w dodatku Dragonborn, ale im więcej możliwości tym lepiej! Można z całą pewnością stwierdzić, że antyfanom szybkiej podróży przyda się nowy sposób na zejście z Wysokiego Hrothgaru.

Co Wy sądzicie o dodawaniu mechanik z innych gier do tworów Bethesdy? Macie zamiar poszybować trochę po Skyrim? Komentarze są Wasze.

 

Redaktor: Navras

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top