Premiera gry Dispatch to wielkie osiągnięcie – twórcy świętują milion sprzedanych kopii. Co stoi za tym sukcesem?

Kompozycja centralna: W centrum kadru, dużymi, białymi literami z żółtym cieniem, widnieje napis "DISPATCH". Zamiast litery "A" wstawiona jest żółta peleryna superbohatera z niebieską, czteroramienną gwiazdą w środku, symbolizującą bohatera lub misję. Tło i Kontekst: Tło przedstawia wnętrze publicznej toalety lub przebieralni, co nadaje scenie humorystyczny, "zakulisowy" charakter, pasujący do "komedii biurowej" wspomnianej w opisie gry. Widoczne są zielonkawe kafelkowe ściany oraz dwie kabiny toaletowe z jasnymi drzwiami (jedna z nich jest uchylona). Na podłodze widać porozrzucane śmieci (prawdopodobnie zużyty papier), co dodaje otoczeniu niechlujności. Postacie: Po lewej stronie widać postać superbohatera o muskularnej budowie. Ma na sobie różowo-fioletowy kostium i brązowe spodnie/elementy stroju. Postać ta stoi tyłem, opierając się o ścianę między kabinami. Po prawej stronie, na dole, w uchylonej kabinie, widać fragment drugiej postaci (prawdopodobnie również superbohatera, biorąc pod uwagę toalety dla personelu). Widać czerwono-żółte buty/kostium oraz spodnie opuszczone wokół kostek. Ogólne wrażenie: Obrazek jest utrzymany w animowanym, komiksowym stylu. Łączy motyw superbohaterów z przyziemną, humorystyczną sytuacją (łazienka), co świetnie oddaje ton "superbohaterskiej komedii biurowej", gdzie herosi, mimo mocy, zmagają się z codziennymi, niechlubnymi czynnościami.

Dobre gry o superbohaterach, to nie tylko te, które bazują na znanych franczyzach. Dowodem na to jest udana premiera gry Dispatch – deweloperzy ogłosili milion sprzedanych egzemplarzy! A to wszystko w zaledwie 10 dni od premiery.

Studio AdHoc, które założyli weterani Telltale Games to twórcy jednego z niedawno wydanych hitów na Steam. Mowa tutaj oczywiście o Dispatch, którego premiera okazała się wielkim sukcesem, a 10 dni po premierze gra przebiła próg miliona sprzedanych kopii. To znaczący kamień milowy, bowiem to pierwsza gra wspomnianego studia deweloperskiego. Graczki i gracze zaznajomieni z fabularnymi grami typu The Wolf Among Us, mogli się spodziewać znaczących wyborów i bogatej fabuły w Dispatch. Oczekiwania zostały spełnione, a produkcja w tym momencie ma prawie 20 000 recenzji na samej platformie Steam. Opinie składają się na ocenę bardzo pozytywną (9,3/10). Krytycy również wysoko oceniają ten tytuł, a na Metacriticu widnieje ocena 84/100. Sama produkcja opiera się o rozgrywkę na pograniczu strategii i narracyjnej przygodówki. Wcielamy się w rolę dyspozytora, a naszym obowiązkiem jest odbieranie zgłoszeń i reagowanie na kryzysy w Los Angeles.

Poniżej możecie obejrzeć zwiastun premierowy, który świetnie ukazuje humorystyczny charakter gry.

Dispatch to komedia z superbohaterami, w której wybory mają znaczenie. Zarządzaj dysfunkcyjnym zespołem bohaterów-odmieńców i strategicznie decyduj, kogo wysłać do nagłych wypadków w mieście. Rób to, jednocześnie balansując między biurowymi intrygami, osobistymi relacjami a własną misją, by ponownie zostać bohaterem.

Deweloperzy zdecydowali się na podział gry w sposób znany z chociażby The Walking Dead, czyli rozdzielenie na epizody. W dniu premiery pojawiła się część 1 i 2, a kolejne dwie zadebiutowały tydzień później. Wtedy odnotowano wzmożony skok popularności (65 999 osób jednocześnie grających). To nie koniec, bowiem epizod 5 i 6 pojawi się już jutro, czyli 5 listopada. Finałowe epizody mają zaplanowaną premierę na 12 listopada.

Dispatch zadebiutował 22 października 2025 roku. Gra jest dostępna na PC oraz PlayStation 5. Można ją nabyć za 117 zł, lub jeśli chcemy pokusić się o edycję deluxe, to za 156 zł.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights