Przestrzeń powietrzna była do tej pory jedną z niewielu, w których kampanie promocyjne pojawiały się niezwykle rzadko. Reklama gry komputerowej, która rozświetliła ostatnio niebo w Szanghaju, może to zmienić.
Jeśli sądziliście, że patrząc w kierunku chmur, będziecie wolni od wszechobecnych prób namówienia Was na zakup różnych usług, byliście w błędzie. Przynajmniej według jednego ze studiów, za którego sprawą wielka reklama gry Princess Connect Re: diving rozświetliła niebo w Szanghaju.
Wspomniana produkcja obchodzi w tym roku trzecie urodziny. W związku z tym twórcy gry postanowili przypomnieć o niej poprzez nietypową reklamę na środku szanghajskiego nieba. Ten element kampanii promocyjnej opierał się na wykorzystaniu 1500 dronów do wyświetlenia w powietrzu kodu QR. Po zeskanowaniu go telefonem użytkownik był przenoszony do reklamy gry, a także zachęcany do pobrania własnej kopii poprzez dołączony link.
Kod QR to jednak nie wszystko. Niebo w Szanghaju rozświetlił także późniejszy pokaz animacji. Nawiązywały one do promowanej produkcji i również powstały przy użyciu dronów. Pokaz wyglądał naprawdę zjawiskowo i z pewnością przykuł uwagę wielu osób. Nie ma się jednak co oszukiwać, że wykorzystanie 1500 dronów to spora inwestycja. Życzymy twórcom, by jak najszybciej się zwróciła, a opisywana tu kampania marketingowa przeszła do historii.
W międzyczasie zapraszamy także do sprawdzenia, czy CD Projekt RED zarobił już coś na Cyberpunku 2077, czy niekoniecznie.