Co z premierą gry Ibru na podstawie książki Tokarczuk i jej polską lokalizacją?

Kiedy premiera Ibru, gry na podstawie książki Tokarczuk? Koncepcyjna grafika postaci z gry, stara kobieta w futurystycznych okularach

Premiera gry Ibru na kanwie powieści Tokarczuk dopiero w 2026 roku.

O grze na podstawie książki Olgi Tokarczuk Anna In w grobowcach świata pisałyśmy już w zeszłym roku przy okazji pierwszych ogłoszeń, a tym razem poznamy przybliżoną datę premiery. Co to w ogóle będzie za produkcja? Ibru ma garściami czerpać z mitologii sumeryjskiej. Rozgrywka będzie trwać około 16 godzin. Ten detektywistyczny pierwszoosobowy RPG skupi się głównie na eksploracji świata i rozmowach. Nie będzie za to oferował żadnego systemu walki. Nad grą pracuje studio Sundog. W produkcję zaangażowani są również twórcy m. in Paradise Lost (którego recenzję też u  nas przeczytacie), czyli Mateusz Błaszczyk (dyrektor artystyczny) i Ola Bieluk (dyrektorka narracyjna) oraz sama noblistka. Tokarczuk jest szefową rady nadzorczej spółki Sundog i współwłaścicielką. Będzie też służyć konsultacjami i wsparciem scenariuszowym.

Błaszczyk powiedział ostatnio portalowi WirtualneMedia.pl, że chciałby, aby gra była gotowa do 2026 roku. Natomiast prototyp dla inwestorów ma powstać jeszcze w tym roku. Produkcję tworzy dziewięć osób, a w planach jest rozszerzenie zespołu o drugie tyle (Sundog właśnie rekrutuje).

Jak zazwyczaj w branży, Ibru powstaje w języku angielskim. Dyrektor artystyczny Sundog podkreślał jednak, że zależy im na lokalizacjach (na języku polskim oczywiście też). Koszt produkcji szacuje się na jakieś 10 milionów złotych, a spółka na emisji akcji w tym roku zebrała niecałe 1,5 mln. Jak widzicie, na razie nie wiadomo zbyt wiele. Kolejne informacje pewnie pojawią się, gdy twórcy będą mieli coś do zaprezentowania.

Scroll to Top