Ubisoft kupuje GameBlocks – czy cheaterzy powinni się bać?

Ubisoft kupuje Gameblocks

Przejęcie GameBlocks przez Ubisoft zwiastuje duże zmiany dla oszustów w grach sieciowych. Pomocne przy poradzeniu sobie z problemem okaże się najpewniej narzędzie FairFight stworzone przez tę firmę.

W ostatnich latach gry sieciowe mają duży problem z oszustami, którzy psują zabawę innym graczom. Ma to przełożenie na dochody dewelopera, który często zarabia na mikrotransakcjach. Jeśli jednak uczciwi gracze rezygnują z rozgrywki przez tych próbujących przechytrzyć system, sytuacja się komplikuje. W związku z tym, jeśli cheaterzy zniechęcają innych graczy do korzystania z produkcji, tym samym zmniejszając potencjalny zysk z zakupów w grze, to nie można się dziwić, że jednym z priorytetów francuskiej korporacji stało się ukrócenie tego procederu. W maju Ubisoft ogłosił, że kupuje GameBlocks. Co z tego wyniknie?

Przedstawiciele francuskiego dewelopera już zapowiedzieli, że oprogramowanie FairFight zostanie zintegrowane z platformą ONE Game Hosting. Warto zauważyć, że ONE Game Hosting jest często wykorzystywane przez twórców gier klasy AAA. Samo FairFight zaś jest dość popularną usługą wśród innych rynkowych gigantów. Korzystało z niego, między innymi, Electronic Arts przy produkcji Battlefield.  Nic nadzwyczajego, że wieść o przejęciu GameBlocks przez Ubisoft wywołała zaniepokojenie w branży. Przedstawiciele firmy zapewniają jednak, że fakt, że Ubisoft kupuje GameBlocks, nie wpłynie negatywnie na innych deweloperów.

Na stronie i3d możemy przeczytać o licznych zaletach FairFight, a także o działaniu usługi. Prawdopodobnie jej największa zaleta to niska inwazyjność – gracz nie musi instalować żadnego dodatkowego oprogramowania. Ponadto program umożliwia wysłanie zautomatyzowanych powiadomień użytkownikom oraz – klientom biznesowym – uzyskanie dostępu do ich statystyk. Na stronie możemy przeczytać „FairFight interpretuje wybrane wydarzenia w grze, aby ustalić statystyki graczy i zbudować szczegółowy profil każdego gracza.” Co ciekawe, program korzysta z sztucznej inteligencji do analizy zachowania użytkowników, co umożliwia algorytmowi naukę nowych taktyk wykorzystywanych przez oszustów w czasie rzeczywistym. 

W ostatnich miesiącach twórcy gry Outriders również mieli problem z oszustami. Zobaczcie, jak sobie z nim poradzili.

 

Redaktorka: Glacierpizza

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top