To koniec Ubisoft Polska. Francuska firma potwierdziła zamknięcie polskiego oddziału

Ubisoft Polska zamknięcie polskiego oddziału, w centrum zdjęcia jest logo Ubisoftu, natomiast w tle znajdują się niebo z rozpościerającymi się zielonymi rozgałęzieniami drzew i chodząca po nich po lewej stronie postać

Francuska firma już oficjalnie zadeklarowała zamknięcie oddziału Ubisoft Polska. Ta decyzja miała związek z planem cięcia kosztów po rozczarowującej sprzedaży w grudniu ubiegłego roku.

Pierwsze wzmianki o tym, że Ubisoft Polska ma zostać wkrótce zamknięty, pojawiły się już w lutym. O takich planach poinformował między innymi Marcin Kosman na swoim koncie na Twitterze. Po rozczarowującej sprzedaży w grudniu ubiegłego roku, firma zdecydowała się wcielić w życie plan cięcia kosztów. W związku z tym oficjalnie potwierdziła zamknięcie oddziału Ubisoft Polska oraz innych placówek w Europie, m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Holandii i Skandynawii. Dziennikarze z redakcji Bloomberg potwierdzili, że około 60 osób straci pracę z powodu tej decyzji. Również wspominają, że jest to część „reorganizacji jednostek europejskich oraz kanadyjskich”. Oczywiście, cała ta sytuacja nie oznacza, że nagle przestaniemy otrzymywać nowe produkcje od Ubisoftu. Prawdopodobnie za wszelkie działania w naszym kraju będzie odpowiedzialna zewnętrzna agencja, podobnie jak u Electronic Arts.

Grupa wydawnicza Ubisoft zreorganizowała swoje europejskie i kanadyjskie spółki zależne, aby przygotować je lepiej na przyszłość naszej szybko rozwijającej się branży i przyjąć bardziej wydajne i elastyczne podejście.

– poinformowano w wiadomości przesłanej redakcji Bloomberg.

Wydaje się, że już od początku roku otrzymujemy liczne doniesienia o problemach francuskiej firmy. Warto przypomnieć, że chociażby w styczniu chciała zostać przejęta przez zewnętrzny podmiot, jednak nikt nie był nią zainteresowany. Dodatkowo Ubisoft nadal opóźnia realizację swoich wielkich projektów, takich jak Skull and Bones, a wiele innych zostało anulowanych.

Redaktorka: Murgoth

Scroll to Top