Liderzy branży gier będą współpracować, by wspólnie dbać o bezpieczeństwo graczy.
Razem z konkurencją firma Xbox planuje zmienić podejście do gier online, gwarantując graczom komfort i bezpieczną, szanującą się społeczność.
„Ochrona graczy online wymaga multidyscyplinarnego podejścia – łączącego korzyści zaawansowanej technologii, wspierającego środowiska i ludzkiego nadzoru” – napisali reprezentanci firmy Xbox na swoim portalu po ogłoszeniu współpracy z firmami Nintendo i PlayStation. „Możemy osiągnąć więcej, gdy mamy ten sam cel, i każdy z nas będzie dalej inwestował w rozwój i ulepszenie naszego podejścia do bezpieczeństwa użytkowników.”
Według oświadczenia przedstawicieli Xboksa współpraca i nowe podejście firm będzie opierała się na następujących punktach:
Zapobieganie: Dać graczom i rodzicom możliwość zrozumienia i nadzorowania doświadczeń z gry.
Poprzez dodatkowe opcje gracze będą mieli możliwość dopasowania rozgrywki online pod swoje preferencje. Rodzice będą dostawać więcej opcji, by nadzorować rozgrywkę swoich dzieci i, tak jak gracze, będą informowani o regulaminie Xboksa, kodeksie postępowania i metodach egzekwowania.
Partenariat: Tworzyć współprace z branżą, organami nadzoru, organami ścigania i naszymi społecznościami, by zapewnić bezpieczeństwo użytkowników.
Współprace te będą pomagać w rozwijaniu nowych sposobów chronienia graczy online, prowadzenia badań i ustalania ostrzeżenia przed „dorosłą” treścią w grach. Ponadto prowadzona będzie stała współpraca ze społecznością graczy, by promować bezpieczne zachowania i zachęcić do zgłaszania tych nieodpowiednich.
Odpowiedzialność:
Brać na siebie odpowiedzialność tworzenia jak najbezpieczniejszych platform dla wszystkich graczy.
System zgłaszania graczy naruszających regulamin zostanie uproszczony. Oprócz usuwania treści niezgodnych z regulaminem, Xbox zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich kroków przy powtarzających się naruszeniach – na przykład banów za nieodpowiednie zachowanie. W przypadkach, gdy życie lub zdrowie gracza będzie uważane za zagrożone, będą powiadamiane organy nadzoru.
Choć Xbox zdaje sobie sprawę, że branża gier ma długą historię podejmowania kroków w ramach ochrony graczy, przyznaje, że żadna firma nie jest w stanie rozwiązać tych wyzwań na własną rękę. Zachęcają również inne firmy – i graczy – by poszli w ich kroki i razem tworzyli przyjaźniejsze gamingowe społeczności.