W Electronic Arts kolejne masowe zwolnienia. Po 200 testerach Apex Legends nadszedł czas na inne działy firmy.
W ostatnich tygodniach Electronic Arts poinformowało o zwolnieniu prawie 800 pracowników na całym świecie. Decyzję podjęto w ramach ogłoszonej w październiku zeszłego roku restrukturyzacji firmy. Według źródeł związanych z EA, zwolnienia objęły różne działy, w tym produkcję, marketing i projektowanie gier.
Andrew Wilson, CEO firmy, wydał oświadczenie w tej sprawie, w którym stwierdził, że decyzja była trudna, ale konieczna, aby dopasować firmę do zmieniającego się rynku gier wideo. Podkreślił również, że EA wciąż ma zamiar inwestować w swoje największe marki i talenty. Jednakże musi jednocześnie upewnić się, że jest w stanie dostosować swoje zasoby do rzeczywistych potrzeb rynku.
W ostatnich latach Electronic Arts odnotowało wzrost przychodów, ale jednocześnie zmagało się z licznymi wyzwaniami. Wśród największych pojawiły się krytyka ze strony graczy i problemy związane z publikowaniem kolejnych produkcji. EA wydaje wiele swoich gier w modelu „live service”. Oznacza to, że po premierze tytuł jest regularnie uzupełniany o nową zawartość. To wymaga stałych inwestycji w rozwój i utrzymanie produktu. W takim modelu biznesowym wzrost przychodów nie zawsze jednak idzie w parze z zyskiem.
W ciągu ostatniego roku wiele studiów i wydawców ogłosiło podobne redukcje zatrudnienia w związku z rosnącymi kosztami produkcji i zaostrzoną konkurencją na rynku. Niektóre oddziały, jak niedawno Ubisoft Polska, zostały nawet kompletnie zamknięte.

