Progression update w Phasmophobii – nowy ekwipunek i system levelowania!

Progression update w Phasmophobii – aktualizacja wprowadza nowy ekwipunek, na screenie ściana z lobby z nowymi przedmiotami

W końcu nadszedł ten dzień, na który wszyscy czekaliśmy. W Phasmophobii ogłoszono progression update – cała aktualizacja nazywa się Ascension i wiąże się z największymi zmianami w historii gry.

Jeżeli jesteście ciekawi, co to w ogóle za gra o duchach, ta Phasmophobia, to zapraszamy do przeczytania naszej recenzji. Tymczasem przejdźmy, do zmian, bo jest ich dużo. Ascension przede wszystkim wprowadza do Phasmophobii zupełnie nowy system zdobywania poziomów (dlatego jest to tzw. progression update), dodaje też mnóstwo nowego wyposażenia. Teraz każdy element wyposażenia, będzie miał trzy poziomy (tiery), które trzeba będzie odblokować przez zdobywanie kolejnych poziomów. Po kliknięciu w dowolny przedmiot w sklepie możecie podejrzeć, jak on działa, oraz ile leveli jeszcze potrzebujecie, żeby odblokować lepszą wersję:

Progression update, Phasmophobia – screen z gry, sklep, opis EMF Reader poziom 1 (pozostałe zablokowane)

O co chodzi z tym całym resetem poziomów?

Wszyscy zostali zrzuceni do prestiżu 1 i poziomu 1. Twórcy przygotowali nam jednak małą pamiątkę – zaraz po pierwszym odpaleniu gry po aktualizacji możemy wybrać sobie odznakę (tzw. legacy badge), na której na zawsze uwiecznimy poziom, który zdobyliśmy w starej Phasmophobii, przed aktualizacją. Wybranej odznaki nie można zmienić. Będziemy ją już zawsze nosić na ramieniu:

Progression update w Phasmophobii – najnowsza aktualizacja gry wprowadza reset poziomów. Na screenie postać z odznaką pamiątkową po poprzednich poziomach (było ich 2600).

Ulepszenia ekwipunku

Każdy element wyposażenia mnożymy teraz przez trzy poziomy, w ten sposób zyskujemy ich aż 60! Na większość z nich trzeba będzie poczekać sporo czasu, jako że zdobywanie kolejnych poziomów, za którymi są zablokowane, będzie nas kosztować sporo wysiłku. Zmieniono tez niektóre mechaniki i nazwy, na przykład Odciski palców nazywają się teraz Ultraviolet i dowód liczy się zarówno wtedy, kiedy duch przejdzie przez sól i zostawi zielone ślady stóp, jak i wtedy, gdy zostawi ślad ręki na drzwiach lub palca na włączniku od światła. Dokładne zmiany możecie podejrzeć w szczegółowych patch notes, które znajdziecie i przeczytacie na stronie gry na Steamie.

Niektóre przedmioty zyskały status consumable – czyli będą zużywalne. Oznacza to, że jeśli użyjemy ich w grze, będziemy musieli ponownie je kupić po zakończeniu kontraktu, nawet jeśli nie umrzemy. Zużywać się będą od teraz krucyfiksy, świeczki, zapałki i zapalniczki (tylko tier I i II), kadzidło (czyli smudge sticks, tylko tier I i II), sól, lekarstwa na sanity.

Inne nowości

Deweloperzy z KineticGames w końcu stworzyli też pełnoprawny, obszerny samouczek. W kontrolowanym, treningowym środowisku przeprowadzi on nowicjuszy przez najważniejsze mechaniki w grze. W tym celu stworzono specjalny magazyn, w którym w kolejnych pomieszczeniach gracz będzie zdobywał wiedzę. Wyjaśniono po kolei każdy przedmiot z ekwipunku, a także zdradzono kilka trików na bardziej efektywną grę.

W grze pojawiły się też nowe dźwięki. Gdy dobrze się wsłuchamy, usłyszymy głosy znajomych content creatorów zaprzyjaźnionych streamerów i youtuberów. Całkowicie zmieniono system głosowy – duchy, szczególnie podczas polowań, są teraz o wiele głośniejsze. Również przy interakcjach z ekwipunkiem lub w lobby pojawiły się nowe dźwięki (sprawdźcie choćby dźwięk palenia smudge sticka lub dzwoneczek przy zdobywaniu nowego poziomu).

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak grać w Phasmophobię i poczytać ciekawostki o różnych rodzajach zjaw, przejrzyjcie nasz poradnik rozpoznawania duchów. Znajdziecie w nim pełną listę artykułów o wszystkich bytach. Tymczasem pora iść nadrabiać stracone poziomy!

Scroll to Top