Dzisiaj około 13.00 została udostępniona aktualizacja 1.2.1 do Assassin’s Creed Valhalla. Jakie zmiany wprowadza?
Około 13.00 polskiego czasu do graczy trafił patch 1.2.1 do Assassin’s Creed Valhalla. Jak na stronie poinformowali twórcy, aktualizacja dodaje do gry choćby obsługę zapowiadanego rozszerzenia Gniew Druidów. To przygotowało grę na jego premierę, którą zaplanowano na 13 maja. Przedstawiamy listę zmian, które wprowadza do gry.
Nowe treści
- Wprowadzono obsługę rozszerzenia Gniew Druidów
Nowe umiejętności
- Chłodny gniew – Trafienia wrogów nie wytrącają Eivor z równowagi, gdy wykonuje udane ataki wręcz. Ten efekt odnawia się po kilku sekundach.
- Oko północy – Trafienia wrogów nie wytrącają Eivor z równowagi, gdy celuje z łuku. Ten efekt odnawia się po kilku sekundach.
- Wściekły gniew – Trafienia wrogów nie wytrącają Eivor z równowagi, gdy wykonuje parowanie drugą ręką, lub wyprowadza atak specjalny. Ten efekt odnawia się po kilku sekundach.
Poprawki w grze
Różne
- W menu rozgrywki pojawiła się opcja, dzięki której można włączać i wyłączać kamerę filmową w trakcie wykonywania ciosów dobijających.
- W zadaniu Czarne chmury nie pojawia się już błąd, przez który nie dochodziło do pojedynku z Dagiem, jeżeli postać zapadała w sen.
- Pojawiły się nowe gatunki ryb: mały halibut, mały jesiotr, duża płastuga i wielka makrela.
- Udostępniono stroje Bayeka i Altaira, które można zakładać na zbroję podczas korzystania z funkcji zmiany wyglądu.
Wyważenie rozgrywki
- Zdolność Okrzyk bojowy ma teraz dłuższy czas trwania.
- Poprawiono umiejętność Nieustraszony skoczek, aby ułatwić skoki z dużych wysokości.
- Atuty Wirująca Śmierć, a także Ukąszenie Vordra będą już zapewniać zakładany współczynnik procentowy powodzenia.
Zadania, wydarzenia w świecie gry, aktywności poboczne
- Jest już możliwie ukończenie zadania Świńska wyrocznia w Cencie.
- Kruk wypatrujący tajemnic będzie już zaznaczał wszystkie muchomory.
- Jeśli gracz zdobędzie broszę przed rozpoczęciem zadania Pod nieobecność ealdormana to będzie już mógł je ukończyć.
- Po powrocie do Kruczej Przystani nie będzie już odtwarzany dialog wprowadzający do zadania.
- Soma zabije teraz zdrajcę, którego wskaże gracz w zadaniu Odór zdrady.
- Naprawiono błędy występujące w trakcie walki z Fenrirem.
- Gracze mogą już przesunąć ładunek w zadaniu Krwawy kamień.
- Eivor może już wchodzić w interakcję z NPC-ami, a także właścicielami budynków w Kruczej Przystani.
- Zdolność Najlepszy przyjaciel człowieka nie będzie już zablokowana po ukończeniu zadania Mały problem.
- Naprawiono usterkę związaną z Konstruktorem w zadaniu Środki obrony, która uniemożliwiała graczom dokonywanie postępów.
- Postacie niezależne będą już pełniły funkcję obstawy po wczytaniu stanu gry z celem Sforsuj druga bramę w zadaniu Synowie Ragnara.
- Gracze mogą już porozmawiać z Randvi, a także dokonywać dalszych postępów po ukończeniu wątku związanego ze Wschodnią Anglią.
- Gracz będzie mógł rozpocząć zadanie Utracona chwała, jeśli odnalazł Halfdana przed wizytą w pałacu.
- Cele w zadaniu Królotwórca będą już właściwie umiejscowione.
- Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała zaktualizowanie zadania Rzeczne najazdy, jeśli gracz opuścił najazd przed ukończeniem samouczka.
- Eivor może już porozmawiać z Vagnem, jeśli wrócił z rzecznego najazdu ze wszystkimi wskazówkami.
- Jest już możliwa aktualizacja zadania Chłodne powitanie, jeśli po przybyciu do Anglii doszło do walki z bandytami.
- Gracz może już przeszukać ostatnią lokalizację w zadaniu Zaginiony kocioł jeśli podczas przeszukiwania doszło do walki.
- Dalsze postępy nie blokują się już po zawarciu przymierza z Hamtunscire.
- Włócznia nie będzie już znikała.
- Nie można już zgładzić Sunnivy podczas zadania Ostatnie szlify.
- Gracz może już przesunąć regał w Kryjówce Złodziei w Glowecestershire.
- Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała przejście do kolejnego celu po walce z Rikiwulfem w zadaniu Więzy krwi.
- Gracz może już wejść w interakcję z Randvi po ukończeniu zadania Palenie Wiklinowego Olbrzyma.
- NPC-e mogą już wejść w interakcję z Eivorem po ukończeniu wątku fabularnego związanego z Grantebridgescire.
- Naprawiono usterkę w zadaniu Kto sieje wiatr… która uniemożliwiała graczom dalsze postępy, jeśli postać niezależna była martwa.
- Możliwa jest już aktualizacja zadania Pierwsza Noc Samhein po rozmowie z Gunnarem.
- Przerywnik filmowy nie będzie uruchamiał się już podczas walki w zadaniu Nieproszeni goście.
- Gracz nie będzie już mógł wejść w interakcję ze staruszką podczas walki w zadaniu Nieproszeni goście.
- Naprawiono usterkę, która powodowała zapętlenie dialogu, uniemożliwiając ukończenie zadania Tajemniczy berserk.
- Vili będzie już podążał za Eivorem po zabiciu bandytów w zadaniu Cena mądrości.
- Postać niezależna nie będzie już uciekała przed graczem w zadaniu Niedola skalda.
- Gracz może już porozmawiać z Orwigiem Nieśmiertelnym w Hordafylke.
Grafika, dźwięk, animacja
- Naprawiono różne usterki związane z grafiką, oświetleniem oraz teksturami.
- Naprawiono różne usterki związane z nieprawidłowymi efektami dźwiękowymi.
Rzeczne najazdy, jomswikingowie, tradycyjne najazdy
- Zniknęło migotanie na mapach rzecznych najazdów.
- Zniknęły anomalie tekstowe występujące w trakcie rzecznych najazdów.
- Naprawiono różne usterki związane z animacjami postaci gracza lub postaci niezależnych w trakcie rzecznych najazdów.
- Heros nie będzie już pozostawał nieaktywny, dopóki gracz nie wkroczy do jego pomieszczenia w rejonie rzeki Dee.
- Slot z hełmem jomswikinga nie będzie już pozostawał czarny, jeśli hełm nie jest używany.
- Jomswikingowie nie będą już wzywani na pomoc, jeśli nie będzie to konieczne.
- Naprawiono usterkę, w wyniku której po powrocie z rzecznego najazdu w ekwipunku nie było przednich towarów.
- Poprawiono cumowiska oraz okolice obozowisk w rejonie rzeki Dee.
- Zwiększono głębokość rzeki Dee, aby gracze nie szorowali kadłubem po dnie.
- Jomswikingowie nie będą się już zatrzymywać po opuszczeniu mostu zwodzonego w rejonie rzeki Dee.
- Vagn nie będzie już powtarzał swojej kwestii na temat werbunku.
- Wezwana łódź nie będzie się już pojawiała na rzece Severn.
- Naprawiono kilka usterek, które uniemożliwiały żeglugę rzeką Severn.
- Naprawiono kilka usterek związanych ze wskaźnikiem alertu na mapie w trakcie rzecznych najazdów.
- Jomswikingowie mogą już przyłączyć się do najazdu, jeśli gracz rozpoczął go na lądzie.
- Jomswikingowie mogą już walczyć ze strażnikami.
- Można już ukryć łódź podczas rzecznego najazdu.
- Możliwe jest już opuszczenie żagla w pobliżu mostów podczas rzecznych najazdów.
- Znacznik ocucenia nie będzie już znikał, jeśli Eivor był zbyt daleko od jomswikinga, do którego odnosił się znacznik.
- Blokady na rzece Severn nie będą już odbudowywane w trakcie najazdu, póki gracz go nie porzuci.
- Naprawiono kilka usterek, które uniemożliwiały złupienie części skrzyń w trakcie rzecznych najazdów.
- Można już wznosić budynki na przystani najazdowej.
- W trakcie rzecznego najazdu na mapie będą już ujawniane ikony.
- Wrogowie będą już odradzać się w rejonie rzeki Severn w trakcie rzecznego najazdu.
- Miecz Świętego Jerzego nie będzie już toporem.
- Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała ukończenie celu w postaci zdobycia przednich towarów, jeśli obóz wojskowy został najechany przed napadem na osadę i złupieniem prowiantu.
- Naprawiono usterkę, w wyniku której limit przednich towarów był ustawiony na 1/1.
Rozgrywka, walka i SI
- Zwierzęta będą pozostawały w kadrze po rozpoczęciu dialogu.
- Naprawiono kilka usterek związanych ze Wzrokiem Odyna.
- Naprawiono kilka usterek związanych z pracą kamery.
- Zdolności Pułapka berserka i Cios barkiem nie będą już prezentowane jako Skok Walkirii.
- Naprawiono kilka usterek związanych w automatyczną nawigacją łodzią.
- Wszystkie zwierzęta będą prawidłowo reagowały na zdolność Cios barkiem.
- Dzikie zwierzęta będą już mogły atakować się nawzajem.
- Skumulowane efekty statusu lekkiego łuku nie będą już pozostawały aktywne.
- Zdolność Łup kruka działa już prawidłowo.
- Zdolność Najlepszy przyjaciel człowieka działa prawidłowo przeciwko zelotom.
Świat gry
- Przedmioty nie będą już unosiły się w powietrzu.
- Naprawiono kilka usterek związanych z obiektami, które uniemożliwiały postaci gracza wchodzenie do budynków
- Eivor lub postaci niezależne nie mogą już utknąć w miejscu.
Interfejs u;żytkownika/HUD
- Naprawiono różne usterki związane z interfejsem użytkownika/ekranem HUD
- Poprawiono różne tekstowe nieprawidłowości.
- Wyskakujące okienka będą już pojawiać się podczas zakupów w sklepie.
- Naprawiono usterki związane z ramkami w trybie fotograficznym.
- Ikona Przyspieszenia łodzi nie będzie już znikała z paska wytrzymałości.
- Wytrzymałość nie będzie już wyczerpywała się, jeśli gracz użyje umiejętności Przyspieszenia łodzi dwukrotnie bez przerwy.
- Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczom pozyskiwanie przedmiotów z motywami berserka ze Sklepu Animusa lub też wczytywanie ich, jeśli zostały pozyskane na innej platformie.
- Syninowi można już nałożyć skórkę Barwny kruk.
System
- Gra wyświetli teraz powiadomienie, jeśli nie będzie można zapisać postępów.
- Nie wystąpi już zamrożenie synchronizacji pionowej jeśli gra była wyświetlana w oknie (PC)
- Wszystkie trofea odblokowane na PlayStation4 będą już przenoszone na PlayStation 5 (Trofea takie jak Legenda wikingów, Prośba o przysługę, Jak zostało przepowiedziane, Kasata Zakonu, Ulubiona rozrywka Skadi, Skryty wiking oraz Mistrz Orloga odblokują się teraz wstecznie, jeśli warunki do ich odblokowania zostały wcześniej spełnione. (PlayStation 5)
- Naprawiono problem z bardzo wysoką czułością przy korzystaniu z myszy i klawiatury. (PlayStation 4/PlayStation 5)
Wydajność i stabilność
- Poprawiono wydajność i stabilność.
Co myślicie o tych zmianach? Aktualizacja 1.2.1 przypadła Wam do gustu, czy bardziej czekacie na Assassin’s Creed Valhalla: Gniew Druidów?