Magnus Bruun udzielił wywiadu na temat wyboru bohatera w Assassin’s Creed Valhalla. Wypowiedział się także w sprawie sytuacji z przedstawianiem płci i mniejszości w grach teraz i na przestrzeni lat.
Tworzenie dwóch różnych Eivorów było jednocześnie oparte na współpracy i bardzo niezależne. Zarówno Magnus Bruun, jak i Cecilie Stenspil stworzyli unikalną postać. Uzgodnili ze sobą kim, był ten intrygujący Wiking, zanim rozpoczęli pracę nad projektem. To powód, przez który wybór bohatera w Assassin’s Creed Valhalla, choć pozornie nie wnosi praktycznie żadnych zmian w fabule, nie jest oczywisty. Kusić może przejście gry na oba sposoby, aby zobaczyć obie kreacje postaci. Magnus wypowiedział się na temat pracy nad projektem.
Uzgodniliśmy, że budujemy dwie różne wersje Eivora. To ta sama postać, ale z drugiej strony tak nie jest. Cały materiał, który przetwarzasz jako gracz grający męskim Eivorem lub żeńską Eivor, jest taki sam. Jesteśmy jednak dwojgiem różnych aktorów przedstawiających tę samą postać. To tak, jak wtedy, gdy Cate Blanchett zagrała Boba Dylana – to było inne podejście niż gdybym ja zagrał Boba Dylana.
Reprezentacja w grach
Pomimo tego, że Bruun jest w branży nowy, widzi, że ma ona problemy z reprezentacją w grach. Powiedział, że zawsze interesował się projektami, w których widział serca pisarzy, poruszające trudne tematy – ale po co to robić, gdy wszystkie historie skupiają się na jednym typie bohatera?
Nie ma tylko męskich postaci i myślę, że ważne jest, aby grając w te gry, można było mieć wybór. Możesz romansować albo nie. Możesz spać z kobietami lub mężczyznami lub robić, co chcesz. Uważam, że jest to wielki krok we właściwym kierunku i mam nadzieję, że będzie to szło dalej w tę stronę. W tej branży było dużo gówna, wiele męskich przywilejów. Tworzenie wszystkiego tylko dla męskich graczy i z myślą, że nie ma wielu kobiet, które grają. Ale są tutaj. A zdarza się także, że gracze płci męskiej chcą grać postaciami kobiecymi. Mnie i Cecilie, która gra kobiecą Eivor, naprawdę nie obchodzi, kim grasz, dopóki grając w grę, jesteś szczęśliwy.
Słowa aktora są naprawdę ważne w kontekście branży gier, warto je zapamiętać. Wybór bohatera w Assassin’s Creed Valhalla i podejście do stworzenia obu postaci jest dobrym znakiem co do przyszłości branży. Być może czeka nas czas, gdy będziemy mogli przebierać w postaciach i ich typach w różnych produkcjach. Nie będą one nam narzucać tych samych forteli.
Jeśli chcecie poczytać o najnowszej aktualizacji do Assassin’s Creed Valhalla i jej problemach, to śmiało zaglądajcie.