Biomutant – produkcja trwa długo, ale bez crunchu

Kadr z gry Biomutant

Reżyser gry Biomutant zdradza, że usuwanie błędów przebiega w spokojnej atmosferze.

Produkcja gry Biomutant trwa, ale twórcy nie śpieszą się z wejściem na rynek. Pierwsze zapowiedzi pojawiały się już w 2017 roku. Od tego czasu premiera została kilkakrotnie przekładana i dopiero niedawno poznałyśmy jej dokładną datę. O grze niewiele słychać, a dziennikarzom IGN udało się dowiedzieć z czego to wynika. Reżyser gry Stefan Ljungqvist w wywiadzie dla PC Gamer zdradził jak wygląda praca w studiu Experiment 101.

Praca nad produkcją trwa długo, ale deweloperzy programują w spokojnej atmosferze. Starają się unikać crunchu i udoskonalać grę bez zbędnej presji. A jest to spore wyzwanie dla zaledwie dwudziestki deweloperów. Studio Experiment 101 musi jednocześnie tworzyć i rozwijać grę oraz na bieżąco usuwać wszelkie błędy. Niestety szukanie bugów w grze z otwartym światem nie należy do najłatwiejszych zadań.

Ljungqvist zauważa, że crunch i przepracowanie nie jest nowym zjawiskiem w branży i trzeba na nie zwracać szczególną uwagę. Produkcja gry Biomutant będzie przebiegać bez nadmiernej presji, co według reżysera gry było prawdziwym zbawieniem.

Biomutant jest sandboksowym RPG akcji. Historia osadzona jest w postapokaliptycznym świecie, w którym klimaty science fiction mieszają się z motywami prosto z filmów kung fu. To intrygujące uniwersum zamieszkują głównie roboty oraz człekokształtne zwierzęta. Świat będziemy zwiedzać nie tylko pieszo, ale i przy pomocy wszelkich skuterów, mechów czy plecaków odrzutowych. Zaczynając rozgrywkę w Biomutant tworzymy od zera własnego bohatera, a jego rozwój będzie zależny od tego, czy zdecydujemy się na mechaniczne cyberwszczepy, czy na zapewniające supermoce mutacje. 

Na koniec przypomnę jeszcze, że niedawno pisałyśmy o dacie premiery produkcji. Gra Biomutant zadebiutuje 25 maja 2021 roku i trafi na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Tytuł będzie dostępny na nowszych konsolach (PlayStation 5 oraz Xbox Series X) w ramach wstecznej kompatybilności. Wśród dostępnych wersji językowych pojawi się również polska lokalizacja

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top