Co w grach piszczy? #29 – podsumowanie sierpnia 2023

fioletowe tło, na nim ikony padów, wyszarzone, wtopione w tło, na przodzie biały napis Co w grach piszczy?

Sierpień kojarzy się graczom z wielkim wydarzeniem growym w niemieckiej Kolonii i towarzyszącym mu pokazem Opening Night Live. Sprawdźmy jednak, co działo się przez „resztę” miesiąca.

Sierpień się kończy, a my wkraczamy w czas, kiedy gry AA i AAA wychodzą z worka jedna po drugiej. Które z nich wskoczą do naszych growych bibliotek? Czas pokaże. Zobaczmy na razie, co poza aktualizacjami z gamescomu 2023, przyniósł nam ostatni miesiąc.

  • Pierwsze recenzje Starfielda ukażą się w sieci już dziś. Bethesda ogłosiła, że embargo na opinie o grze zejdzie 31 sierpnia o godzinie 18:00 czasu polskiego. Niektóre redakcje już mają dostęp do gry, by na spokojnie przygotować teksty. U nas recenzja Starfielda ukaże się bliżej premiery, czyli chwilę przed lub tuż po 6 września 2023 roku.
  • Beta testy Path of Exile 2 opóźnione i to znacznie. Nowa data rozpoczęcia zamkniętej bety to 7 czerwca 2024 roku. Fani chcą sprawdzić produkcję przed premierą muszą więc poczekać prawie rok, by spróbować w niej swoich sił. Informacją podzielił się reżyser gry, Jonathan Rogers. Jednak aby wynagrodzić fanom czekanie, beta ma potrwać co najmniej kilka miesięcy i sprawdzić całą grę.
  • Gollum od Daedalic Entertainment nie ma zbyt wielu fanów, niemniej firma i tak postanowiła wydać dużą aktualizację. Poprawili w niej, między innymi, błędy wczytywania środowiska, znikające znaczniki zadań, niedostępne obiekty interaktywne czy niestabilne punkty kontrolne. Możliwe jednak, że to ostatni patch do gry, gdyż ta okazała się porażką i doprowadziła do zamknięcia deweloperskiej działalności studia.
  • Paradox Interactive podzieliło się kolejnymi informacjami o Cities: Skylines 2. Dostaniemy, między innymi, 10 map o rozmiarze nawet pięć razy większym niż w pierwszej części. Teren ma być różnorodny i stawiać różne wyzwania architektoniczne dzięki górskim wyżynom i deltom rzecznym. Na początku gracz będzie mieć dostęp tylko do 9 z 441 pól. W zakresie stylów budowania, możemy spodziewać się dwóch rodzajów: europejskiego i amerykańskiego. Nasz wybór wpłynie na wygląd nie tylko budynków, ale także pojazdów czy świateł drogowych.
    Co istotne, załączony niżej film pokazuje także San Francisco i Tampere, czyli dwa miasta, które będą dostępne tylko jako część przepustki rozszerzeń, tzw. Expansion Pass.
  • PlayStation 5 doczeka się kolejnych usprawnień. Przede wszystkim, pojawi się możliwość dodania do konta drugiego, wspierającego kontrolera. Dostaniemy także wyczekiwaną funkcję wyszukiwania gier w naszych bibliotekach oraz kilka kwestii dotyczących rozgryek sieciowych. Obecnie wszystkie nowości są na etapie zamkniętej bety i oczekują na decyzję o terminie udostępnienia ich użytkownikom.
  • Pat Gelsinger, szef Intela, nazwał 14. generację procesorów firmy przełomem w dziedzinie korzystania z AI. Mężczyzna stawia na obliczenia AI wykonywane lokalnie, a nie w chmurze, dlatego nowe procesory dostaną opcję wspierania obliczeń AI właśnie w taki sposób.
  • Według portalu Video Games Chronicle, następca konsoli Nintendo Switch ma ukazać się na rynku już w drugiej połowie 2024 roku. Początowo doniesienia mówiły o pierwszym kwartale, niemniej późniejszy termin też ma swoje uzasadnienie. Nintendo chce najpewniej uniknąć niedoboru konsol na premierę i tym samym zapewnić wszystkim dostęp do zakupu urządzenia bez opóźnień w dostawie.
  • Okazuje się, że zapewne kilku wybrańcom udało się zobaczyć prototyp lub prezentację następct Nintendo Switch w trakcie specjalnej branżowej imprezy na gamescomie 2023. Nikt nie potwierdził oficjalnie, że taki pokaz miał miejsce, niemniej coraz więcej mówi się o spotkaniu dla zaproszonych gości za zamkniętymi drzwiami.
  • Przedstawiciele studia Sloclap zapowiedzieli finalną aktualizację do gry Sifu. 7 września opublikują nową zawartość dla graczy PC, PS5, PS4, Xboksów Series oraz Xboksa One. Właściciele Switcha muszą poczekać na update nieco dłużej. Znajdziemy w nim między innymi nowe: tryb gry, przeciwników, tereny do walki, wyzwania i stroje.
  • Assassin’s Creed Mirage otrzyma domyślny arabski dubbing, by dodać grze realizmu. Będzie można, oczywiście, włączyć angielską wersję z osobno dopasowaną synchronizacją ust postaci.
  • Producent gry, Fabian Salamon, ujawnił także, że przejście Assassin’s Creed Mirage zajmie graczom średnio od 20 do 24 godzin. Jeśli zaś jesteście fankami i fanami misji pobocznych, to zapewne spędzicie w grze około 30 godzin.
  • Survival horror The Callisto Protocol nie odniósł przewidywanego sukcesu, więc firma Striking Distance musiała przejść wewnętrzną restrukturyzację. W jej ramach zwolniła 32 pracowników, argumentując to dostosowywaniem priorytetów studia i dbaniem o sukces przyszłych i obecnych projektów. Wspomniane wyżej The Callisto Protocol, mimo kilku aktualizacji, wciąż zbiera dużo negatywnych opinii od graczy.
  • Premiera Ara: History Untold opóźniona. Rywal Cywilizacji ukaże się w 2024 roku, zamiast poprzednio ogłaszanego 2023. Wówczas data również podana była ogólnie, gdyż w formie stwierdzenia “w ciągu najbliższych 12 miesięcy” dodanego w trakcie zeszłorocznego pokazu Xbox & Bethesda Games Showcase. Tymczasem zmianę terminu premiery zauważył na stronie Xboksa jeden z użytkowników Twittera.

  • Activision Blizzard ostrzegło graczy, by nie modyfikowali Diablo IV w nieautoryzowany sposób. Firma powołała się na warunki zawarte w umowie licencyjnej, na które gracze zgadzają się przed rozpoczęciem rozgrywki, a które zakazują korzystania z modyfikacji, hacków i botów wpływających na grę.
  • Twórcy Remnant II pochwalili się wynikami sprzedażowymi gry, która premierę miała zaledwie miesiąc temu, 25 lipca. Według nich, już w ciągu 4 pierwszych dni gra sprzedała się w ponad 1 milionie egzemplarzy na platformach PC, Xbox Series i PlayStation 5.
  • Team Fortress 2 doczekało się nowej aktualizacji po wielu latach przerwy. W jej ramach Valve wprowadziło funkcję, której… samo nie poleca. Nazywa się „-unrestricted_maxplayers” i pozwala rozgrywać bitwy do 100 graczy uczestniczących w nich jednocześnie. Jednakże funkcja ta nie będzie wspierana w przyszłości, więc twórcy nie polecają korzystania z niej. Mimo to fani już przetestowali nową możliwość…i odkryli, dlaczego nie była zbytnio zalecana. Okazuje się, że mapy nie są przygotowane na tak duże grupy użytkowników, którzy spamują atakami lub tworzą korki w węższych fragmentach. Jeśli chcecie zobaczyć, jak 100-osobowy serwer Team Fortress 2 wygląda w praktyce, zobaczcie poniższe nagranie Youtubera o nicku shounic.
  • 5. sezon w Call of Duty: Modern Warfare i Call of Duty: Warzone zadebiutował 2 sierpnia. Pierwsza gra otrzymała pięć map oraz dwa warianty rozgrywki: Havoc i Big Capture the Flag. Druga zaś otrzyma dopiero w połowie sezonu poziom Strike oraz dwa tryby rozgrywki: Armored Royale i Fort Resurgence. W obu grach pojawiły się również nowe bronie i postaci. W połowie sezonu pojawi się nowy pakiet, w ramach którego do obu gier dołączy Lara Croft.
  • W wyniku wycieku zamieszczonego na profilu Warner Bros South Africa na Instagramie ujawniono prawdopodobną datę pełnej prezentacji nowej gry LEGO w uniwersum Harry’ego Pottera. Oficjalne ogłoszenie magicznej produkcji ma odbyć się 25 sierpnia w trakcie targów Gamescom w niemieckiej Kolonii.
  • Forza Motorsport doczekała się kolejnego teasera. Tym razem możemy zobaczyć jeden z dostępnych w grze torów – Road America. Trasa znajduje się w Stanach Zjednoczonych, w stanie Wisconsin. Przypominamy, że premiera gry już 10 października na PC i Xboksach Series X|S, rónież w usłudze Xbox Game Pass.

  • Forza Horizon 5 dostała aktualizację z ponad dwudziestoma nowymi pojazdami. Wśród nich znalazły się między innymi: 1968 Alfa Romeo 33 Stradale, 1980 Fiat 124 Sport Spider i 1974 Lancia Stratos HF Stradale. Część samochodów dostępna jest w ramach gry podstawowej, część dopiero po odblokowaniu w wyzwaniach, a 7 modeli pojawia się w ramach płatnego DLC Italian Exotics Car Pack.
  • Drew Holmes został nowym zarządcą serii Far Cry. Deweloper pracował, między innymi, jako główny scenarzysta przy Far Cry 5 oraz Far Cry: New Dawn. Wraz z ogłoszeniem awansu w poście w serwisie Linkedin zapowiedział „wielkie rzeczy”. Być może poznamy rozwinięcie tych słów już w najbliższych latach, gdyż oficjalnie wiadomo, że Ubisoft Montreal oraz Ubisoft Toronto współpracują obecnie przy produkcji Far Cry 7.
  • EA SPORTS FC™ MOBILE zaprezentowało pierwszy zwiastun gry. Premiera zaplanowana jest na 26 września, a twórcy obiecują intuicyjne sterowanie i niespotykany wcześniej poziom immersji.
  • Osadzony w feudalnej Japonii survival Sengoku Dynasty spotkał się z krytycznym odbiorem graczy. Choć w chwili pisania tego tekstu gra ma 71% pozytywnych cen na Steamie, to gracze często narzekają na problemy z optymalizacją gry, błędy lub braki w tłumaczeniu oraz różne problemy techniczne.
  • 11 sierpnia odbył się THQ Nordic Digital Showcase. Podczas niego zobaczyliśmy między innymi nowy zwiastun Gothic Remake, pierwszy trailer Titan Quest II oraz zapowiedź nowej gry z uniwersum Teenage Mutant Ninja Turtle: The Last Ronin.
  • Otrzymaliśmy również zwiastun Tempest Rising, zwanego także duchowym następcą Command and Conquer. Demo gry zostało udostępnione na Steamie niedługo po pokazie.
  • Nie zabrakło również zwiastunu rozgrywki z Last Train Home, czyli strategii czasu rzeczywistego z survivalem osadzonej w czasie rosyjskiej wojny domowej. Data premiery gry nie jest jeszcze znana, ale i bez niej produkcja regularnie zwiększa grono fanów.
  • Jeśli mamy tutaj fanów gier kooperacyjnych, to na pewno zainteresuje Was nowy zwiastun rozgrywki w parze z Trine 5: A Clockwork Conspiracy. Fani jednak zdążyli już nie raz nazwać ten materiał krindżowym.

https://youtu.be/m5_ZWXsxpRs

  • Studio Dragami Games ujawniło, że remake gry Lollipop Chainsaw ukaże się pod tytułem Lollipop Chainsaw RePOP. Wraz z aktualizacją nazwy ogłosili równieź opóźnienie premiery do lata w 2024 roku. Nad produkcją pracuje wielu weteranów, którzy tworzyli oryginał, więc fani nie mają się raczej o co bać.
  • Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name zaoferuje dodatkowy, poboczny wątek fabularny do głównej historii przedstawionej w serii Yakuza. Do sieci trafił nowy zwiastun gry. Premierę zapowiedziano na 9 listopada 2023 roku.
  • Niedługo po premierze Baldur’s Gate 3 gra wpisała się w top 10 najliczniej ogrywanych produkcji w historii Steama. W rekordowym momencie grało w nią jednocześnie aż 875 343 graczy.
  • To nie koniec sukcesów gry od Larian Studios. Gra uzyskała miano najlepiej ocenianej produkcji w historii serwisu OpenCritic z wynikiem 97/100 punktów. Z tą samą oceną Baldur’s Gate III przegonił w systemie recenzenckim portalu MetaCritic głośny tegoroczny hit z czerwca, czyli The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, i tym samym również zdobył pierwsze miejsce w podobnym rankingu w tym serwisie.
  • Fani Wrót Baldura nie ustają w zapytaniach o rozszerzenia do trzeciej części serii. Szef studia, Sven Vincke, przyznał, że nie wyklucza stworzenia dodatków, ale obecnie nie wie, czy i kiedy to nastąpi. Mężczyzna tłumaczył, że głównym powodem niepewności są ogromne nakłady pracy, których wymagałoby rozbudowanie gry w ten sposób. Przypomnijmy także, że Baldur’s Gate III ma dużą liczbę odmiennych zakończeń, więc jeśli rozszerzenie kontynuowałoby historię, musiałoby jakoś odpowiedzieć na każdy wariant zakończenia głównej fabuły.
  • Przedstawiciele Larian Studios oznajmili także, że nie wiedzą, czy po urlopach deweloperów rozpoczną się prace nad DLC, czy pełnoprawną kontynuację. Pewnym jest, że na pewno nie chcą rezygnować z uniwersum Baldur’s Gate.
  • Kontynuując temat Baldur’s Gate III, nie można nie wspomnieć o problemach z polską lokalizacją. Tuż po premierze gracze zgłaszali liczne braki w tłumaczeniu. Na szczęście twórcy szybko zareagowali, wypuszczając hotfiksa z uzupełnieniem pustych miejsc. Nie były to, oczywiście, jedyne poprawki, ale dla polskich graczy zapewne jedne z ważniejszych.
  • Jednej ze speedrunnerek o nicku Mae udało się ukończyć Baldur’s Gate III w nieco ponad 10 minut. Jak tego dokonała? Po pierwsze, pomijała zbędne walki i sceny fabularne. Po drugie, odpowiednio dobierała ofensywne zaklęcia, które umożliwiły szybkie przejście koniecznych do odbycia potyczek. Po trzecie, Mae korzystała z zaklęcia zwiększającego odległość skoku, dzięki czemu w bardzo krótkim czasie pokonywała bardzo duże odległość. Dodatkowo, wykorzystała zaledwie dwa bugi, a grę zakończyła na drugim akcie, gdyż obrana strategia i wybranie maga Gale’a jako jednej z postaci fabularnych doprowadziły do zakończenia fabuły już na tym etapie.
  • W ciągu zaledwie miesiąca od premiery Baldur’s Gate III dorobił się dwóch dużych patchów. Pierwszy naprawił ponad 1000 błędów, w tym zachowania NPCów, braki graficzne i balans rozgrywki. Jedną z ciekawszych poprawek jest zmiana zachowania wysokich postaci względem niskich. Teraz bowiem wyższa postać uklęknie, aby, na przykład, pocałować tę niższą. Drugi zaś ma wyjść dosłownie na dniach i skupiać się na poprawie wydajności. Doda również odpowiednie epilogi głównych postaci obecnych w naszej drużynie. Drugi z wymienionych elementów wydaje się szczególnie ważny dla fanów, którzy mocno krytykują trzeci akt gry za brak zwyczajowego dla serii podsumowania losów naszych kompanów.

Nasze wrażenia z ogrywania Baldur’s Gate III w Early Acceessie, spisane 1,5 roku temu, przeczytacie tutaj. Recenzja pełnej wersji gry już na dniach pojawi się na stronie.

  • Szef studia Obsidian Entertainment ujawnił, że według pierwszych planów Avowed miało być grą kooperacyjną. Pomysł ten miał wpisywać się w obecne trendy do finansowania dużych multiplayerowych produkcji. Z czasem jednak zmienił zdanie, stwierdzając, że studio ma doświadczenie w grach dla jednego gracza i powinno z niego czerpać, zamiast eksperymentować. W efekcie Avowed ma być grą, która czerpie z tego, czym Obsidian zdobywał już dawniej serca graczy.
  • Total War: Warhammer 3 zasypane negatywnymi recenzjami na Steamie. Powodem okazała się cena nadchodzącego dodatku Shadow of Change, która według wielu fanów gry jest zbyt wysoka. Sytuacji nie pomogły wypowiedzi Creative Assembly, że nie mogli zaproponować niższej kwoty. Twórcy uzasadniali to rosnącymi kosztami produkcji. Trudno jednak dziwić się fanom, których nie interesują płace deweloperów, tylko własny portfel.
  • Studio Hello Games, twórcy No Man’s Sky, świętują siódme urodziny gry. W ramach obchodów rocznicy zapowiedzieli dużą aktualizację i podsumowali wszystkie dotychczasowe, które sprawiły, że gra z roczarowania 2016 roku zmieniła się w tytuł doceniany przez branżę. Szczegóły kolejnejo updejtu, nazwanego Echoes, mają zostać ujawnione wkrótce.
  • Najnowsze podsumowanie sprzedaży konsol dotyczące lipca 2023 roku ponownie ogłosiło PlayStation 5 najlepiej sprzedającą się konsolą nowej generacji. W minionym miesiącu sprzedano aż 493 tysiące egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasowała się przenośna konsola Nintendo Switch.
  • Xbox zaprezentował specjalną nakładkę na konsolę Xbox Series X z motywem inspirowanym Starfieldem. W przeciwieństwie do PlayStation 5, gdzie w celu zamontowania nowej obudowy trzeba zdjąć poprzednią, tutaj mamy do czynienia z okładką, którą nakładamy na konsolę. Nie zasłania ona żadnych otworów, przez co nie musimy obawiać się o problemy z wentylacją sprzętu.

  • Overwatch 2 ukazał się na Steam 10 sierpnia i niemal od razu dołączył do grona najgorzej ocenianych gier w historii platformy. Z utrzymującym się do dziś wynikiem 9% pozytywnych komentarzy nietrudno się temu mianu dziwić. Reżyser gry, Aaron Keller, przyznał, że faktycznie deweloperzy nie podołali ambitnemu wyzwaniu, jakie obiecali graczom. Mowa o pełnoprawnej kampanii PvE, która faktycznie jest częstym powodem narzekań w sklepie Valve.
  • Charles Martinet, który od 1991 był głosem Mario (a także postaciom takim jak Luigi, Waluigi, Wario oraz ich dziecięcym wersjom) zrezygnował z roli lektora w kolejnych grach z serii. Nintendo oficjalnie podziękowało aktorowi na swoim profilu i zapowiedziało, że mężczyzna pozostanie ambasadorem serii.
  • Twórcy Assassin’s Creed Mirage przedstawili nowy materiał pokazujący Bagdad, czyli główne miejsce akcji najnowszej skradanki. Miasto zostało odwzorowane przy wsparciu historyków i specjalistów od kultury i sztuki, którzy mieli pomóc ukazać najważniejsze detale. Pomiędzy budynkami spotkamy wiele postaci niezależnych, które zlecą nam nowe misje albo od których będziemy mogli uzyskać pomoc.
  • Bungie opracowuje nową produkcję, najpewniej niewykorzystującą żadnego z dotychczas stworzonych przez nich IP. Nazwa kodowa gry to Gummy Bears, co może sugerować niezobowiązującą, lekką rozgrywkę… lub też prowadzić nas na manowce. Wiadomo, że tytuł będzie zawierał elementy rywalizacji międzydrużynowej w modelu PvP. W jednym z twittów studio potwierdziło prace nad produkcją science-fiction, która będzie połączeniem kilku gatunków. Ma czerpać zarówno z bijatyk, MOBA, symulatorów życia oraz gier z żabami i jednocześnie oferować przyjemnie lekkie i komediowe doświadczenia.
  • Aby odrzucić zarzuty CMA, Microsoft zapowiedział, że katalog gier Activision trafi nie tylko do usług Xboksa, lecz także do biblioteki Ubisoft+. Propozycja ma adresować uwagi dotyczące kontrolowania przez giganta z Redmond wszelkich warunków licencjonowania gier Activision Blizzard dla konkurencyjnych platform. Ubisoft ogłosił już, ze umowa została podpisana i będzie obowiązywać po finalnym zatwierdzeniu przejęcia Activision przez Microsoft.
  • Tuż przed gamescomem Lies of P otrzymało nowy zwiastun zachęcający do gry. Wydaje się, że twórcy wykorzystali tę okazję bardzo dobre, wspominając sześciogodzinne i zarazem najdłuższe kolejki do stoiska gry na zeszłorocznej edycji wydarzenia w niemieckiej Kolonii.
  • Fani Rockstara, a w szczególności GTA, nie pomagają ostatnio marce. Jeden z nich najpierw przerwał niemiecki program telewizyjny nadawany na żywo, a następnie już kilka osób wdarło się na scenę Open Night Live 2023. W obu przypadkach niespodziewani goście wykrzykiwali pytania o GTA VI. W efekcie jednak incydenty pokazały brak przygotowania ochrony i w telewizji, i na tak wielkich wydarzeniach jak gamescomowy pokaz.
  • BioWare zwolniło 50 osób, co stanowi mniej więcej 25% pracowników studia. Wiemy, że wśród nich są, miedzy innymi, Mary Kirby, odpowiedzialna za stworzenie postaci takich jak Varrick, Merril, Sten, Loghain oraz całego wątek Qunari, a także Jon Renish, dyrektor techniczny nowego Dragon Age’a. Fani nie kryją zaskoczenia, jak wielu pracowników wyższego szczebla z dnia na dzień straciło pracę. Wielu martwi się również tym, że rośnie ryzyko porzucenia prac nad Dragon Age: Dreadwolf, pomimo zapewnień studia, że zwolnienia nie wpłyną na smoczą serię.
  • Menace to nowa brutalna produkcja RPG, utrzymana w konwencji horroru. Overhype Studios zaplanowało premierę na 2024 rok, ale nie dysponuje jeszcze żadną konkretniejszą datą. Wiadomo tylko, że gra wpisze się w popularny obecnie gatunek science-fiction i zabierze nas w kosmos, tym razem (w przeciwieństwie do poprzedniej gry studia) w grafice 3D.
  • Pokemon Sleep, aplikacja mobilna do kontrolowania jakości naszego snu, przebiła już liczbę 10 milionów pobrań. Osiągnęła ten wynik już w miesiąc od premiery, co niewątpliwie pokazuje siłę marki. Aby uczcić sukces, wszyscy użytkownicy dostali darmowy prezent w postaci 1000 Sleep Points, 1 Good Camp Ticket, 3 Ingredient Ticket S oraz 5 Poké Biscuits. Nazwy celowo pozostawiamy w języku angielskim, gdyż aplikacja nie doczekała się jeszcze polskiej lokalizacji.
  • Amerykańska policja zatrzymała mężczyznę odpowiedzialnego za ostatnie wycieki Starfielda oraz sprzedaż nielegelanie pozyskanych kopii fizycznych gry. Darin Tyrone Harris jest obecnie jedynie podejrzewany o dokonanie tych przestępstw, ale dowody potwierdzające jego udział mają być trudno, o ile w ogóle, podważalne.
  • Jeśli czekaliście na świeży wgląd w Killer Klowns from Outer Space: The Game, to w końcu go dostaliście. W trakcie gamescomu na kanale IGN ukazał się oficjalny zwiastun z fragmentami rozgrywki. Gra zaoferuje krwawe i demoniczne spotkania z klaunami. Sam gameplay przypomina zaś momentami uwielbiane przez wielu Dead by Daylight. Możliwe, że dzięki trybowi kooperacyjnemu gra spotka się z podobnym entuzjazmem co produkcja Behaviour Interactive Inc.
  • Premiera Phasmophobii na konsolach opóźniona. Studio Kinetic Games, odpowiedzialne za grę, podało, że powodem przesunięcia daty premiery jest niedawny pożar w budynku firmy. Finalnie, gra trafi na PlayStation 5 i Xbox Series X|S w październiku na tydzień przed Halloween.
  • Lords of the Fallen okryło się złotem. Wydaje się więc, że premiera wyczekiwanego RPG akcji odbędzie się w planowanym terminie, czyli 13 października, gdyż prace nad grą zostały już ukończone.
  • Tormented Souls otrzyma kontynuację. W drugiej części poznamy dalsze losy Caroline Walker. Protagonistka wybierze się do Ameryki Południowej, gdzie poprosi siły nadprzyrodzone, by pomogły jej siostrze w nietypowej przypadłości. Anna bowiem regularnie kaszle krwią i mdleje. Gra będzie produkcją z gatunku survival horror i ukaże się na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series X|S.
  • Prezes Blizzarda, Mike Ybarry, ogłosił, że podczas listopadowego Blizzconu Holly Longdale i Chris Metzen, czyli kolejno producentka wykonawcza oraz konsultant ds. fabuły w World of Warcraft, podzielą się ekscytującymi wiadomościami dotyczącymi przyszłości gry. Nie wiadomo, czy chodzi o nowy dodatek, ale fani już wyrażają podekscytowanie tą perspektywą.
  • World of Warcraft: Classic doczekał się serwerów Hardcore. W ich ramach gracze doświadczą permadeth, czyli nieodwracalnej śmierci, po której zamienią się w ducha i, między innymi, na spokojnie domkną swoje sprawy w gildii. Zmarłą postać można przenieść też na niehardkorowy serwer. Co więcej, wpisanie /makgora zainicjuje specjalny tryb pojedynku na śmierć i życie. Oczywiście, drugi gracz musi zaakceptować wyzwanie, zanim go zaatakujemy.
  • Wantless, którego nowy trailer zobaczyliśmy na sierpniowym Future Games Show, to taktyczne RPG oparte na psychologii. Ukaże się już w listopadzie 2023 roku we wczesnym dostępie. W grze będziemy wchodzić w umysły pacjentów, by pomóc pokonać dręczące ich demony. Warto tutaj wspomnieć też o ciekawej mechanice, która sprawi, że będziemy musieli uważac na każdy swój ruch. Bowiem przeciwnicy mogą wykonać w danej turze dokładnie tyle samo ruchów, ile najpierw my sami wykonaliśmy. Jeśli jednak uda nam się wyeliminować wroga, to dostaniemy dodatkowe ruchy w tej samej turze.
  • Dyrektor wydawniczy Starfielda, Pete Hines, opowiedział o nim dziennikarzom podczas gamescomu. Zdradził, między innymi, że Bethesda stworzyła grę o „nieodpowiedzialnie wielkich rozmiarach”. Dzięki temu, produkcja ma oferować graczom ogromną swobodę i niekończącą się chęć odkrywania świata, a także indywidualne wrażenia.
  • Hines potwierdził także, że Starfield również dostanie możliwość modyfikowania gry, podobnie jak Skyrim czy Fallout 4. Firma zdaje sobie sprawę, że mody mocno nakręciły popularność i długowieczność obu produkcji i chce tym samym uatrakcyjnić kosmicznego RPGa. Co więcej, szerf Bethesdy miał ponoć sam przyznać, że sporządził już listę modyfikacji, które chciałby zobaczyć w grze i nie może doczekać się tego, co fani zrobią ze Starfieldem.
  • Starfieldzie nie zabraknie znienawidzonego przez wielu sposobu ograniczania świata, czyli niewidzialnych ścian. Na filmiku, który Bethesda szybko skasowała ze swoich kanałów (niemniej, jak wiemy, w sieci nic nie ginie) widać było, że jeśli gracz będzie szedł ciągle przed siebie, to po okolo 10 minutach natrafi na wspomnianą niewidzialną ścianę. Na ekranie zaś wyświetli się komunikat, który poinformuje, że osiągnęliśmy granicę i możemy otworzyć mapę, by eksplorować kolejny region lub wrócić na swój statek.
  • Już tylko 3 tygodnie dzielą nas od premiery Party Animals. Z tej okazji twórcy udostępnili nowy zwiastun, pokazujący, jak dużo zabawy będziemy mieć w trakcie rozgrywki.
  • Mimo gorącej atmosfery wokół Starfielda, wciąż trwają prace nad The Elder Scrolls VI.  Todd Howard nazwał grę „ostatecznym symulatorem świata fantasy”. Przyznał też, że Bethesda zdaje sobie sprawę, że tak długa przerwa między piątą i szóstą częścią serii nie jest dobra, ale wolą dopracować grę w szczegółach, aniżeli zrobić ją po łebkach. Przy tym wszystkim warto zaznaczyć, że TES VI jest wciąż na etapie projektowym i ciężko określić obecnie chociażby rok wydania.
  • Do Dune: Spice Wars zmierza aktualizacja 1.0, oznaczająca wyjście gry z wczesnego dostępu. Premiera pełnej wersji ma nastąpić już we wrześniu. Nieznana jest jednak dokładna data.
  • W trakcie gamescomu zobaczyliśmy nowy gameplay z Banishers: Ghosts of New Eden z komentarzem głosowym. Widzimy na nim zestawienie różnych fragmentów rozgrywki, a sprawne oko bez problemu dojrzy inspirację Wiedźminem czy God of War. Gra od studia Don’t Nod zapowiada się znakomicie, a będziemy mogli zagrać w nią jeszcze w tym roku, bo już 7 listopada.
  • Jagged Alliance zmierza na konsole PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S oraz Xbox One. Nieznana jest data premiery portu, ale po wielu pozytywnych recenzjach graczy i krytyków wobec wersji pecetowej, wydanej 14 lipca 2023 roku, można spodziewać się zainteresowania także ze strony konsolowców.
  • Jak podaje Gry Online, forum gry War Thunder od pewnego czasu stoi przed nietypowym wyzwaniem. Coraz częściej na jego łamach pojawiają się wycieki. Jednak nie dotyczą gry, tylko maszyn wojskowych. Ostatnio jeden z użytkowników udostępnił 730-stronicowy dokument, pochodzący najpewniej z podręczników oznaczonych jako „NATO Restricted” oraz „NATO Unclassified”, na temat samolotu Eurofighter Typhoon DA7. Podobno chciał, by dzięki tym informacjom deweloperzy mogli umieścić maszynę w grze. Post jednak został szybko usunięty, jednak możemy się spodziewać, że to nie ostatnia taka sytuacja w historii forum tej gry.
  • Age of Darkness: Final Stand pokazało nowy zwiastun, tym razem z III aktem kampanii. Gra, obecnie we wczesnym dostępie, ma doczekać się premiery trzeciego aktu już w grudniu tego roku. 5 września zaś ukaże się kolejna aktualizacja.
  • Star Citizen zebrał juz ponad 600 milionów dolarów, a kwota ta dalej rośnie. Jest to o tyle ciekawe zjawisko, że o produkcji wciąż niewiele wiadomo, prace nad nią wydają się nie mieć końca, a twórcy nie ogłosili dotąd żadnych planów w zakresie premiery. Mimo to otrzymała wsparcie finansowe od niespełna 5 milionów graczy. W napędzaniu tej maszyny niewątpliwie pomagają ogłaszane co jakiś czas darmowe testy, chociaż wielu komentuje, że stan gry jest nieakceptowalny jak na tak długi, bo już 11-letni, okres dewelopmentu.
  • Songs of Conquest dołącza do grona gier, których premiera uległa opóźnieniu. Planowana na trzeci kwartał tego roku produkcja została przeniesiona na pierwszy kwartał kolejnego. Obecnie gra jest we wczesnym dostępie, a przed wydaniem wersji 1.0 ma doczekać się licznych usprawnień trybu multiplayer, AI przeciwników oraz wsparcia Steam Decka.
  • Skull and Bones wydaje się finalnie zmierzać na rynek. Kanał GameRiot na Youtubie udostępnił gameplay z gry z komentarzem, że ta gra faktycznie istnieje. Trudno mu się dziwić, skoro sami deweloperzy przez ostatni rok byli niespodziewanie cicho. Wiemy, że twórcy udostępnili już produkcję wybranym mediom, a rozgrywka skupi się finalnie na wirtualnych bitwach.
  • David Gaider, główny scenarzysta gier z  serii Dragon Age oraz członek zespołu tworzącego Baldur’s Gate 2, wyraził zachwyt nad nową produkcją Larian Studios. Po przejściu produkcji stwierdził, że trzecie Wrota Baldura skradły jego serce i nazwał ją godnym następcą dwóch poprzednich części. Zaznaczył przy tym, że nie uważa gry za idealną i wiele rzeczy mógłby skrytykować, ale nie zepsuły mu one ogólnych wrażeń i przyjemności z rozgrywki.
  • Pojawiły się kolejne plotki, jakoby Netflix opracowywał dwie ekranizacje serii Dragon Age. Pierwsza ma być wyprodukowana w formie serialu live-action, a druga zaś w postaci animowanej. Fani są jednak sceptyczni po ostatnich trzech sezonach Wiedźmina, który według wielu został kompletnie zniszczony przez giganta.
  • Koira to nowa pozycja dla fanów przygodówek i gier opartych na muzyce. Produkcję współtworzą fimy DON’T NOD i Tolima, a premierę przewidzano na 2025 rok. Graficznie zapowiada się dość uroczo, a zwiastun zachwyca detalami jak ślady kroków odbite w śniegu.
  • S.T.A.L.K.E.R. 2 opóźniony. Gra ukaże się dopiero w 2024 roku. Przełożenie daty premiery z grudnia 2023 na późniejszą ma wynikać, między innymi, z chęci dodania do produkcji wsparcia modów.
  • Sea of Stars podbiło serca graczy i mediów. Już pierwszego dnia sprzedaż gry sięgnęła 100 tysięcy egzemplarzy. Warto tu zaznaczyć, że gra zadebiutowała na komputerach osobistych oraz konsolach PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One oraz Nintendo Switch.
  • Deweloperzy gry Avatar: Frontiers of Pandora obiecują dużo mocnych wrażeń z rozgrywki, a najciekawsze atrakcje wizualne demonstrują na nowym zwiastunie. Premiera odbędzie się 7 grudnia 2023 roku na PC, PlayStation 5 i Xboksach Series X|S.
  • Strauss Zelnick, prezes Take-Two, zdradził, kiedy możemy spodziewać się GTA VI. Nie zdradził bezpośrednio, że chodzi właśnie o słynną gansterską serię, niemniej wspomniał o „solidnej liście tytułów na rok fiskalny 2025”. Powołał się też na prognozowane na ten okres wyniki finansowe, według których firma planuje zysk w wysokości około 8 miliardów dolarów. Finalnie wyjaśnijmy, że rok fiskalny obejmuje okres od kwietnia roku poprzedniego do marca roku omawianego.
  • Starfield doczekał się przedpremierowego patcha, ktory trafi do graczy już na premierę niejakiego wcześniejszego dostępu do gry. Aktualizacja zajmuje 13,4 GB na PC lub 15,48 GB na Xboksie Series. Poza usprawnieniami graficznymi, poprawione zostały głównie wydajność i stabilność.
  • Shadow Gambit: The Cursed Crew zyskało 95% pozytywnych recenzji na Steamie i najwyższą możliwą ocenę słowną na platformie. Jednak to nie uchroniło studia Mimimi Games przed upadkiem. Deweloperzy ogłosili, że zwijają interes, gdyż obawiają się o sytuację finansową studia. Koszty prac nad skradankami obecnie często przekradzają zyski z nich, przez co ciężko jest zarówno pozyskać budżet lub wydawcę do projektu, jak i również samemu się utrzymać jako studio.
Scroll to Top