Cyberpunk 2077 i wielka aktualizacja!

Cyberpunk 2077 aktualizacja

Do graczy właśnie trafiła zapowiadana w zeszłym roku znacząca aktualizacja gry Cyberpunk 2077.

Żadna z gier nie jest doskonała zaraz po premierze, zwłaszcza gdy zostaje wydana pod dużą presją. Nie inaczej było z najnowszą grą polskiego studia. Cyberpunk 2077 miał swoją premierę nieco ponad miesiąc temu, a jednak gracze ciągle znajdują mnóstwo błędów. CD Projekt RED w odpowiedzi na te doniesienia ogłosiło plan naprawy gry. Według niego pierwsza znacząca aktualizacja miała się pojawić już w styczniu.

Wiele osób czekało z niecierpliwością, a aktualizacja 1.1 właśnie trafiła na serwery. Łatkę można pobrać na PC, Google Stadia, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S, PlayStation 5 i PlayStation 4.

W łatce 1.1 deweloperzy skupili się na stabilności gry. Kolejna aktualizacja ma przynieść poprawę jakości rozgrywki. Dodatkowo programiści mają naprawiać błędy, które znajdzie społeczność. Zapowiadają też, że będą słuchać opinii fanów – w końcu to dla nich stworzono Night City.

Co poprawiła aktualizacja 1.1?

Stabilność

  • Ulepszenie wykorzystania pamięci w systemach wewnątrz gry; postaci, interakcji, filmów odtwarzanych w grze (wiadomości, telewizja), roślinności, minimapy, SI, ruchu ulicznego, obrażeń środowiskowych, powiązanych z kartą graficzną i innych
  • Poprawki dotyczące zawieszania się gry (powiązane z m.in. zapisami, uruchamiania i zamykania gry, a także punktu bez odwrotu)

Zadania/Otwarty świat

  • Naprawa błędu, który powodował, że telefony od Delamaina urywały się i nie dało się ich odebrać w zadaniu Readmisja
  • Naprawa błędu, który powodował, że gracz nie otrzymywał telefonu od Delamaina po podejściu do odpowiedniego pojazdu w zadaniu Readmisja
  • Gracz już nie utknie w punkcie „Odbierz telefon od Mr. Hands” w zadaniu Witaj w Pacyfice
  • Judy już nie będzie się teleportowała pod ziemię w zadaniu W topieli
  • Naprawa błędu, który uniemożliwiał rozmowę z Mistrzem Zen w zadaniu Dotyk żywiołów
  • Naprawa błędu, który sprawiał, że Takemura nie dzwonił w zadaniu Stary Znajomy
  • Jackie już nie będzie znikał w zadaniu Bilet wstępu
  • Już nie będzie problemu z opuszczeniem samochodu w zadaniu Szybka i Wściekła: Wielki Wyścig
  • Gracze już nie przestaną otrzymywać telefonów i wiadomości, jeśli oddalą się od terenu zadania Kto nie jest z nami
  • Otworzenie paczki w zadaniu Przesyłka polecona już będzie je aktualizowało
  • Naprawiono wstecznie pliki zapisów, w których rozmowę z Judy w zadaniu Dom dla lalek uniemożliwiała niewidzialna ściana. Jednak studio ciągle bada przyczynę błędu
  • Gracze już będą mogli otrzymać nagrodę w kontrakcie Czwarta bezwładza. Dodatkowo, to zadanie zostanie zaliczone wszystkim graczom, którzy wcześniej nie mogli odebrać nagrody, a ona sama zostanie im przyznana
  • Delamain już nie zamilknie, jeśli gracz odmówi mu pomocy podczas zadania Readmisja

Interfejs

  • Naprawa błędu, który powodował zniknięcie podpowiedzi dotyczącej wyjścia z braindance’u
  • Usunięcie nieprawidłowego przedmiotu z łupów

Efekty wizualne

  • Jest już możliwe wyświetlanie trajektorii granatu w trybie foto
  • Naprawa barwy cząsteczek, które z bliska wyglądały na różowe
  • Samochody w zadaniu Zgłoszenie przestępstwa: Witamy w Night City będą się od teraz pojawiać prawidłowo

Osiągnięcia

  • Ukończenie jednego z rozbojów w Santo Domingo będzie się już liczyło czasem do osiągnięcia Miasto, masa, maszyna i umożliwi zdobycie go

Inne

  • Naprawiono błąd powodujący zbyt duże zapisy gry (związane z modyfikatorem oznaczającym, że wytworzyliśmy przedmiot). Dodatkowo przycięto zbyt duże rozmiary plików zapisu (jednak na PC nie naprawi to plików zapisu uszkodzonych przed aktualizacją 1.06)
  • Gra już nie przestanie rejestrować danych wejściowych sterowania, kiedy gracz otworzy koło broni i wykona akcję
  • Przycisk Kontynuuj nie będzie już ładował pliku zapisu z końca gry

Poprawki dla PlayStation 4 i PlayStation 5

  • Optymalizacja tłumów
  • Poprawki błędów

Poprawki dla Xbox One, Xbox Series X i Xbox Series S

  • Poprawka wykorzystania pamięci podczas tworzenia postaci, używania luster, skanowania, zdalnego kontrolowania kamer, a także w menu (ekwipunek i mapa)

Poprawki dla PC

  • Jest już możliwe zdobycie osiągnięć w trybie offline Steam (tryb offline trzeba włączyć przed rozpoczęciem gry, a zmiana ta nie działa retroaktywnie)
  • Gra już nie będzie się zawieszać przy uruchamianiu, co miało związek z ładowaniem pamięci podręcznej w kartach graficznych NVIDIA

Poprawki dla Google Stadia

  • Odgłosy koncertu będą już słyszalne w zadaniu Never Fade Away
  • Naprawione błędne tekstury kilku rodzajów broni do walki wręcz
  • Poprawienie domyślnych ustawień martwej strefy, aby sterowanie było bardziej responsywne (jednak zmiana ta nie wpłynie na ustawienia, jeśli nie są ustawione na domyślne)

Pełną listę błędów można przeczytać na stronie producenta.

Jak widać, najnowsza aktualizacja mająca naprawić Cyberpunk 2077 poprawia naprawdę wiele denerwujących błędów. Graczom pozostaje tylko czekać na kolejne uaktualnienia z nadzieją, że w końcu nacieszą się dopracowaną grą.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top