Czy można skrócić czas ładowania GTA Online? Podobno można, i to aż o 70%

Jeden z graczy skrócił kod GTA Online, dzięki czemu czas ładowania ma być krótszy o aż 70%.

Programista o githubowym pseudonimie tostercx dokładnie opisał proces na swojej stronie. Okazuje się, że kod GTA Online jest wyjątkowo źle zoptymalizowany, co znacznie wydłuża czas ładowania. Co więcej, kod podobno jest dość prosty do naprawienia. Tosterx wyjaśnia, że włączył grę po dłuższym czasie, żeby pograć w nowszą zawartość (choćby w grudniu dodano napad Cayo Perico). Zdziwił się, gdy gra ładowała się tak samo długo jak w dniu premiery, która odbyła się siedem lat temu. W zeszłym roku na Reddicie przeprowadzono ankietę. Wynika z niej, że u 35% graczy ładowanie GTA Online trwa ponad sześć minut, a u ponad połowy czas ten wynosi 3-6 minut. Programista oburzył się, że po siedmiu latach od premiery sytuacja w ogóle nie uległa zmianie.

Potem zdziwił się, że tryb fabularny wciąż ładuje się około minuty. Jak to możliwe? Ostatecznie po sprawdzeniu kodu gry okazało się, że problemów jest kilka. Po pierwsze przy ładowaniu GTA Online gra wykorzystuje tylko jeden rdzeń procesora. Po drugie gra ładuje plik o formacie JSON, który waży 10 MB i zawiera około 63 tysiące wpisów. Jest tam informacja o każdym przedmiocie, który gracz może kupić. Za każdym razem, gdy coś kupi, gra sprawdza cały ten plik, porównując kupioną rzecz z każdym jego elementem.

Programiście udało się skrócić czas ładowania GTA Online do poniżej dwóch minut. Udostępnił swój kod w serwisie GitHub, jednak uprzedził, że niedoświadczeni gracze nie powinni z niego korzystać. Co ciekawe, tostercx twierdzi, że naprawa tych bugów powinna zająć jakiemuś deweloperowi z Rockstara nie więcej niż jeden dzień! Może więc teraz, gdy sprawa zostanie nagłośniona, ktoś to zrobi? A wy gracie w GTA Online, czy może zniechęca Was długie ładowanie gry?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top