Demon’s Souls mogło, ale nie otrzymało łatwego poziomu trudności.
Chociaż gry z serii Souls nigdy nie oferowały możliwości wyboru poziomu trudności, to przy tworzeniu remake’u – Demon’s Souls – rozważano możliwość wprowadzenia takiej funkcji.
Dyrektor kreatywny gry, Gavin Moore, potwierdził w rozmowie z The Washington Post, że studio Bluepoint Games chciało udostępnić możliwość wybrania łatwiejszego poziomu trudności, pewnie dlatego, by pozwolić mniej zaawansowanym graczom na przystępniejszą formę zabawy.
Pomysł odrzucono, głównie dlatego, że studio nie chciało nic zmieniać względem oryginału, nad którym pracowali. Ich zadaniem było odświeżenie gry pod nową generację, a nie ulepszanie jej. Jak przyznał Moore:
[…] będąc jedynie opiekunami tej niesamowitej gry, nie możemy dodać do niej czegoś, co zasadniczo zmieniłoby balans rozgrywki.
Czy im się udało i osiągnęli sukces? Recenzje oscylujące w granicach 91% na Metacriticu sugerują, że tak.
.