Wes z Don’t Starve Together ma wielkiego pecha – jednak nawet dla niego znalazła się nowa wersja postaci, czyli rework. Wprawdzie wiadomość ta dotarła do społeczności 1 kwietnia, ale to nie Prima Aprilis!
Klei zaskoczyło fanów, proponując odświeżenie niemal zapomnianej już postaci. Wprawdzie w zeszłym roku o tej samej porze rework również został zapowiedziany, ale okazało się, że wtedy był to żart na Prima Aprilis i Wes został z niczym. Według rozpiski aktualizacji na rok 2021 w tym roku czekają nas trzy odświeżenia bohaterów. Wes poszedł na pierwszy ogień i jego nowa wersja postaci dość dużo zmienia, jeśli wybierzemy go podczas rozgrywki w Don’t Starve Together. Oprócz zmian, o których zaraz będziecie mogli przeczytać, twórcy przybliżyli też nieco historię postaci – okazało się, że Wes jest wielkim pechowcem. Zresztą zobaczcie sami!
Nowa balonowa zakładka i ciekawe skórki
Jakie zmiany zostały wprowadzone przez rework Wesa? Przede wszystkim postać ta ma teraz nową zakładkę – Balloonomancy (balonomancję, tłum. to i kolejne – Kasika). Usunięto limit stu balonów na świat, a Wes w swojej zakładce może kosztem Sanity tworzyć różne ich rodzaje:
- Balloon (balon) – te same stare balony, teraz mają kilka dodatkowych kształtów.
- Speedy Balloon (balon szybkości) – za bardzo nadmuchany balon, który pomoże nam trochę szybciej chodzić.
- Party Balloon (imprezowy balon) – można za ich pomocą zorganizować swoiste przyjęcie – po wypuszczeniu balonów pojawia się konfetti, a postaci stojące w pobliżu odzyskują trochę Sanity.
- Inflatable Vest (nadmuchiwana kamizelka) – działa jak kamizelka ratunkowa. Zapobiega uszkodzeniom spowodowanym przez wypadek w oceanie. Oznacza to, że jeśli postać będzie ją miała na sobie w trakcie katastrofy morskiej, nie straci maksymalnego zdrowia.
- Balloon Hat (balonowy kapelusz) – szykowne uzupełnienie baloniego stroju. Chroni przed deszczem.
Każde balonowe ubranie po uderzeniu od wroga jest natychmiast zniszczone. Twórcy postarali się też o to, żeby Wes był najsłabszy – jego statystyki to teraz 75 w każdej kategorii. Psy bardziej się na nim skupiają, a on sam jest mocniej niż inne postaci podatny na przegrzanie, zamarzanie, porażenie piorunem. Potrzebuje dłuższego czasu na dojście do siebie po uśpieniu. Jest też mniej wydajny w wydobywaniu surowców, co znaczy, że poświęcimy więcej czasu na zbieranie ich. W zamian za to używane przez niego narzędzia nie zużywają się tak szybko, a jego głód już nie spada w tak zastraszającym tempie, jak to było wcześniej.
Na uwagę zasługują nowe pantomimiczne skórki do narzędzi. Każdy dostaje losowy zestaw składający się z pięciu takich skinów za zalogowanie się do gry. W świecie wyglądają one jak kreskowane obrysy narzędzi, natomiast po włożeniu ich do ręki naszego bohatera… Znikają, a ten wykonuje pantomimę np. ścinania drzewa.
Prócz odświeżenia postaci Wesa twórcy poprawili też kilka bugów. Jak zwykle są też uwagi dla moderów oraz nagrody dla oglądających streamy (tzw. Twitch drop). Pełną listę zmian w tej aktualizacji Don’t Starve Together możecie jak zwykle przeczytać na forum Klei. Jak tam, sprawdzaliście już zakładkę z balonami?