Na podstawie raportu Grupy CD Projekt sporządzono podsumowanie roku 2020 dla serwisu cyfrowej dystrybucji gier GOG.com.
Niedawno CD Projekt opublikował raport dotyczący działalności spółki w 2020 roku. Podsumowanie pracy serwisu GOG.com również znalazło się w sprawozdaniu. Przyjrzyjmy się efektom rocznych starań jednego z najpopularniejszych dystrybutorów gier komputerowych.
W ubiegłym roku serwis zanotował znaczny wzrost liczby odbiorców. Liczba aktywnych użytkowników wszystkich usług GOGa wzrosła o 208%. Według danych do końca grudnia w serwisie zanotowano 392 procentowy przyrost rejestracji nowych kont, a miesięczna liczba użytkowników GOG Galaxy wzrosła nawet o 805 procent! W związku z tym poprawie uległy również wyniki finansowe sklepu, którego przychody netto wzrosły w stosunku do ubiegłych lat o 114%. Największą popularnością sklep GOGa cieszy się w Europie, na drugim miejscu jest Ameryka Północna, a potem Azja.
Podsumowanie roku 2020 dla GOG.com wypada także pomyślnie pod kontem nowości. Liczba nowych gier, które ukazały się w serwisie w ubiegłym roku wyniosła 483 tytuły (ponad sto tytułów więcej niż w roku 2019). Natomiast całkowita liczba produktów dostępnych na GOG.com powiększyła się o 4700 pozycji. Dzięki znacznemu wzbogaceniu oferty o nowe gry, społeczność serwisu zakupiła o 400 tysięcy więcej tytułów z listy życzeń. W katalogu GOGA w zeszłym roku ukazały się miedzy innymi takie gry jak Cyberpunk 2077, Wasteland 3 i Metro Exodus.
GOG odnosi sukcesy również na poziomie obsługi i relacji z klientami. 73% użytkowników serwisu ma od 18 do 34 lat i preferuje głównie gry dla jednego gracza. 93% użytkowników jest zadowolonych z obsługi a odsetek zwróconych tytułów nie przekroczył 1.39% ogółu sprzedaży. Kwitnie także popularność serwisu w mediach społecznościowych. Przybywa obserwujących GOGa na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. W tygodniu premiery Cyberpunka odnotowano rekordową liczbę widzów na Twitchu, którzy równocześnie oglądali twórców wideo współpracujący z GOGiem.