Imponująca aktualizacja do Don’t Starve Together. Kompletny rework farm!

Postacie z Don't Starve Together - Wolfgang i WX-78

Dziś wieczorem beta Reap What You Sow weszła już jako aktualizacja.

Przede wprowadzono teraz nowe, bardziej rozległe farmy, testowane wcześniej przez użytkowników, którzy zdecydowali się na betę. Każda roślina jest unikalna i ma swoje preferencje: zarówno jeśli chodzi o porę roku, jak i typy nawozów. Twórcy zalecają, żeby trzymać się blisko roślin i o nie dbać, a zostanie to nagrodzone większymi zbiorami. Zaniedbanie zbiorów nie sprawi, że znikną czy zginą, ale (mówią twórcy tajemniczo) można tego pożałować. Zapewne mają na myśli nowego bossa, który pojawia się w razie wyjątkowego zaniedbania farm.

Należy też regularnie usuwać chwasty, zanim staną się problemem – mogą uwięzić postać w swoich pędach. Ważnym nowym przedmiotem jest też Gardener Hat – można go używać, żeby badać preferencje roślin, działa on jak coś w rodzaju książki kucharskiej. Każda roślina ma teraz kilka stadiów rozwoju i każdy można za pomocą kapelusza zbadać. Dzięki temu  wiadomo, jak dbać o wszystkie rodzaje roślin i jak je ze sobą łączyć (czyli co sadzić koło czego). Kapelusz można ulepszyć w ruinach, żeby jeszcze lepiej poznać swoje rośliny.

Razem z aktualizacją dostaliśmy nowy Twitch drop – za oglądanie streamów można dostać świąteczne skórki:

 

Jeśli chodzi o pomniejsze zmiany, to przede wszystkim usunięto mechanikę choroby roślin – społeczność jest tym zachwycona. Dodano też trochę nowych, zimowych skinów, zmieniono nieco książki Wickerbottom. Stare farmy zostały całkowicie usunięte – jeśli wcześniej je zbudowaliście na serwerach, będą one nadal działały, ale nie dacie już rady stworzyć kolejnych. Ptak z klatki nie da losowej liczby ziaren po zjedzeniu plonu – to zawsze będzie jedno ziarenko, bo rozmnażanie roślin zostało przerzucone na drugą stronę – jeśli o nie dbamy, rośnie ich więcej i są większe. Dodatkowo nie będzie trzeba przepalać potwornego mięsa, żeby nakarmić nim ptaka w klatce, wystarczy surowe. Nie zje on za to ugotowanego jajka (czyli odświeżanie w ten sposób jajek przeszło do historii).

Trochę zmieniono postać Wormwooda – teraz każdy rodzaj nawozu będzie wpływał na niego inaczej. Nie będzie on też potrzebował technologii, żeby określić potrzeby konkretnej rośliny (bo rozumie się z nimi doskonale i bez tego). Dodatkowo Wormwood oraz Wurt nie będą tracić sanity z powodu przemoczenia.

Poprawiono też kilka bugów – będzie można łączyć pływające obiekty w stosy (wcześniej z jakiegoś powodu się nie dało). Naprawiono też błąd, przez który ptaki, zanim upuściły nasiono, przeliczały, ile takowych ma gracz w swoim ekwipunku – przez to nasionka były rzadsze niż powinny być. Aktualizacji jak zwykle towarzyszył filmik. Możecie go obejrzeć poniżej, a szczegóły doczytać na forum Klei.

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights