Szereg złych decyzji i nieudanych projektów zaskutkował poważnymi stratami finansowymi dla firmy Paradox.
O nienajlepszej sytuacji Paradoksu mogło świadczyć już to, co wydarzyło się w czerwcu tego roku, czyli anulowanie Life by You. Niedoszły konkurent serii The Sims pociągnął też za sobą zamknięcie wewnętrznego studia, Paradox Tectonic. Wcześniej mogliśmy się tylko domyślać, ale teraz już wiemy na pewno, skąd wzięła się decyzja o porzuceniu projektu. Paradox poniósł liczne starty finansowe, ale prezes firmy patrzy na przyszłość pozytywnie.
Z niedawno opublikowanego sprawozdania dowiedzieliśmy się, że zyski przedsiębiorstwa zmalały z 292,2 milionów koron, osiągniętych w zeszłym roku, do 28,9 milionów. Stanowi to aż 90-procentowy spadek. W większej mierze przyczyniło się do niego anulowanie Life by You. Koszty rozwoju niewydanej gry wynosiły 208 milionów koron. Dyrektor generalny, Frederik Wester, tłumaczy decyzję o wycofaniu się z projektu, tym że tytuł nie spełniłby oczekiwań.
Wester przyznał także, że Paradox podjął kilka niewłaściwych decyzji. Zapewne nawiązywał do nieciekawego stanu Cities: Skylines 2, który utrzymuje się już od dnia premiery, mimo wielu prób łatania gry aktualizacjami. Nie pomaga również, w bólach tworzone, Vampire the Masquerade: Bloodlines 2 i jego liczne przesunięcia premiery. Mimo wszystkiego, CEO firmy twierdzi, że jest pełen nadziei, a przyszłość przedsiębiorstwa maluje się w jasnych barwach. Muszą tylko zakasać rękawy i wydobyć jego potencjał, dzięki ciężkiej pracy.