Opóźnienie The Wolf Among Us 2 wynika z chęci uniknięcia crunchu, ale nie tylko

The Wolf Among Us 2 ľ zrzut ekranu, mężdzyzna z papierosem, noc, komiksowa, rysowana estetyka – gra została opóźniona

Telltale Games ogłosiło że The Wolf Among Us 2 będzie opóźniony o wiele bardziej niż sądziliśmy. Gra wyjdzie w odcinkach.

Jamie Ottilie, czyli dyrektor generalny studia, powiedział, że nie sposób planować biznesu wokół crunchu. Firma usiłuje ochronić swój zespół przed wypaleniem oraz sytuacją, w której trzeba by się zmierzyć z gniewem fanów w razie wypuszczenia niedopracowanego produktu. W związku z tym The Wolf Among Us 2 został opóźniony przynajmniej do 2024 roku. Pierwszą przybliżoną datę premiery gry ogłoszono pierwotnie na The Game Awards w 2020 roku. Była ona wtedy jeszcze w facie preprodukcji. Obecnie dyrektor Telltale Games przyznaje w cytowanej już wyżej rozmowie z IGN, że gdyby wiedział wtedy o różnych czynnikach, które wpłynęły na prace, a których nie mógł przewidzieć, być może nie spieszyłby się tak z ogłoszeniem powstawania drugiej części.

Prace nad produkcją postępują dobrze, ale czynników opóźniających jest kilka. Ostatnio studio przeszło z Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5, żeby mieć dostęp do paru interesujących funkcji, które będzie można wykorzystać w grze. To oczywiście wiąże się z przerobieniem sporej ilości materiału przygotowanego na starszej wersji silnika. Jamie Ottilie stwierdził, że istniałyby dwie możliwości dostarczenia gry w pierwotnym terminie. Po pierwsze, mogliby wypuścić coś niedokończonego. To nie wchodzi w grę, bo, jak twierdzi, fani rozerwaliby ich na strzępy. Po drugie, mogliby po prostu crunchować. Tego również studio chce uniknąć, zależy im na zachowaniu kultury pracy. The Wolf Among Us 2 ukaże się więc o wiele później. Będzie to produkcja epizodyczna, jednak twórcy rozwijają ją w całości. Gdy więc dostaniemy pierwszy odcinek, cała gra powinna być już gotowa. Czekacie?

Scroll to Top