Jak co tydzień, przybywamy do Was z cieplutką porcją informacji. Oto newsowe podsumowanie numer cztery.
Kolejne newsowe podsumowanie tygodnia już tu jest! I to rychło w czas – w zeszłym tygodniu działo się bowiem sporo. Jeżeli jesteście ciekawi, to czytajcie dalej!
Polskie Serum doczekało się pierwszego zwiastuna
Game Island postanowiło w końcu podzielić się z nami pierwszymi materiałami o Serum – grze survivalowej z intrygującym głównym bohaterem. Przetrwanie bowiem nie będzie zależało wyłącznie od jego umiejętności, a także od dostępu do tajemniczej zielonej cieczy. Protagonista będzie od niej uzależniony, przez co szukanie jej stanie się jednym z naszych głównych celów. Produkcja zaoferuje również starcia z potworami, zróżnicowane biomy do zwiedzania oraz rozmaite zagadki.
Całość prezentuje się ciekawie, choć na więcej szczegółów przyjdzie nam jeszcze poczekać. Podobnie jak na datę premiery – wiemy jedynie, że Serum zadebiutuje na komputerach osobistych. Jeżeli chcecie śledzić rozwój produkcji, dodajcie ją na listę życzeń na Steamie.
Poznaliśmy możliwą datę premiery Hogwarts Legacy. Wszystko za sprawą… artbooka
Na premierę Hogwarts Legacy czeka mnóstwo graczek i graczy na całym świecie. Tytuł Warner Bros. może być jedną z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat, biorąc pod uwagę ogromną społeczność fanowską Harry’ego Pottera i jej miłość nawet do tych mniej udanych adaptacji. Do tej pory żadna data premiery nie została oficjalnie ogłoszona. Teraz jednak wiele osób rozpoczęło spekulacje za sprawą Amazona i przedpremierowych zamówień na książkę z pięknymi grafikami.
Na stronie sklepu bowiem pojawiła się konkretna data, od której artbook będzie dostępny – 6 grudnia 2022 roku. Oczywiście, nie musi to oznaczać, że samą produkcję dostaniemy w ten sam dzień, jednak Warner Bros. zrobiło już tak z inną swoją grą, czyli Gotham Knights. Tytuł o rodzince Batmana zadebiutuje 25 października i w tym samym dniu pojawi się dedykowana książka. Jeżeli Hogwarts Legacy rzeczywiście będzie mieć premierę w grudniu, to zapewne wyląduje pod wieloma choinkami na święta.
Dostaliśmy nowy fragment rozgrywki kontrowersyjnego Return to Monkey Island
Jeżeli wszystko pójdzie po myśli Terrible Toybox, to jeszcze w 2022 roku dostaniemy Return to Monkey Island. Powrót serii Monkey Island wywołał jednak trochę kontrowersji za sprawą oprawy. Już po pierwszym spojrzeniu na materiały promocyjne można zauważyć, że szata graficzna przeszła sporą przemianę. Nie spodobało się to wielu miłośnikom starszych produkcji. Ron Gilbert nie zamierza jednak ustępować i broni swojej wizji gry.
Najnowszy materiał z rozgrywki obejmuje dyskusję głównego bohatera z sędzią. Można dzięki temu lepiej przyjrzeć się zarówno nowej oprawie, jak i dialogom i humorowi, które zaoferuje produkcja. Return to Monkey Island zadebiutuje jednocześnie na komputerach osobistych i Nintendo Switchu. Wydanie gry na inne platformy pozostaje kwestią otwartą.
Czy Blizzard rozpoczyna już testy Diablo 4 na konsolach?
🚨 New Diablo IV Test Version Added To Database For PS4/PS5 pic.twitter.com/X3AIduWj5b
— PlayStation Game Size (@PlaystationSize) July 27, 2022
W połowie lipca Internet obiegła informacja o tym, że Blizzard oferuje dostęp do bety Diablo 4 za zrobienie tatuażu z motywem z tego uniwersum. Nie dostaliśmy jednak konkretnej odpowiedzi, kiedy owe beta testy miałyby się rozpocząć. Obecne działania studia pozwalają sądzić, że stanie się co całkiem niedługo. Jak się bowiem okazuje, wersja testowa gry trafiła kilka dni temu do bazy danych PlayStation.
Do tej pory pliki gry były wgrywane jedynie na serwery Blizzarda. Poszerzenie działań na konsole może oznaczać, że studio jest już gotowe testować Diablo IV na PlayStation – i to zarówno PS4, jak i PS5. To dobry znak także w kontekście premiery. Na razie wiemy tyle, że tytuł ma zadebiutować w 2023 roku. A im szybciej rozpoczną się właściwe beta testy, tym większa szansa, że termin ten zostanie dotrzymany.
Moderzy NieR Automata zrobili niezłego psikusa wielu graczom i portalom newsowym
Someone randomly posted a video on the Nier Automata subreddit showing they found a secret room in the Copied City. So far no one else has worked out how they managed to make this secret door appear. Literally 1 person on earth has accessed this room and we are uttered mind blown pic.twitter.com/g7W4JxiNDg
— Lance McDonald (@manfightdragon) July 25, 2022
Kilka dni temu mogliśmy przeczytać o tajemnicy drzwi do kościoła i nieodkrytej dotychczas lokacji. Wiele osób, w tym doskonale znany z odkrywania sekretów NieR Automata Lance McDonald, rwały sobie włosy z głowy chcąc dowiedzieć się, jak to się stało. Nikt inny bowiem nie zdołał otworzyć ukrytego przejścia pokazanego na filmie.
Na rozwikłanie tej zagadki nie trzeba było czekać specjalnie długo. Okazało się, że tajemne pomieszczenie nie istnieje w podstawowej wersji gry, a w tworzonej przez grupę graczy modyfikacji. Warto dodać, że mod jest naprawdę zaawansowany – żeby umieścić lokację w NieR Automata, musieli oni znacząco przerobić kod gry i przygotować sporo skryptów. Więcej konkretów poznamy niebawem – twórcy jednak już teraz zapowiedzieli, że mod będzie dostępny za darmo.
Twórcy Gran Turismo 7 chwalą się pięknymi samochodami w ostatniej aktualizacji
Gran Turismo 7 śmiga sobie na komputerach wielu graczy i graczek od marca 2022, jednak twórcy nadal aktualizują produkcję. Polyphony Digital zresztą jeszcze przed premierą obiecywało wspierać grę przez kolejne miesiące. Na końcówkę lipca studio przygotowało w ramach patcha 1.19 trzy nowe samochody:
- Maserati A6GCS/53 Spyder ’54;
- Nissan Skyline Super Silhouette Group 5 ’84;
- Porsche 918 Spyder ’13.
Twórcy podkreślają, że dodatkowa zawartość jest całkowicie darmowa, a jedynym wymogiem jest uzbieranie odpowiedniej kwoty w ramach waluty dostępnej w grze. Jeżeli więc podoba Wam się któraś z maszyn zaprezentowanych na filmie, przygotujcie się na sporo ścigania.
Bethesda ostro pracuje nad Starfieldem
Od czasu przesunięcia premiery Starfield na pierwszą połowę 2023 roku co jakiś czas dostawaliśmy nowe informacje o grze, takie jak pierwsze fragmenty rozgrywki czy szczegóły dotyczące fabuły. Tym razem jednak pojawił się promyk nadziei na to, że Bethesda faktycznie poświęca dodatkowe miesiące na usprawnienie produkcji. Colteastwood, od lat związany z marką Xbox, opublikował w serwisie YouTube film, w którym obszernie opisuje rozmaite zmiany i ulepszenia Starfielda.
Według niego Bethesda zaktualizowała swój autorski silnik, Creation Engine 2.0, co zapewni grze lepszy wygląd i znacznie sprawniejsze działanie. Za sprawą technologii Havok możemy także liczyć na płynne ruchy postaci i spory realizm w ich animacjach. Za dobre działanie sztucznej inteligencji ma natomiast odpowiadać Radiant AI – system również stworzony przez Amerykanów. Świat Starfielda ma tętnić życiem, a na graczki i graczy czekać będą znaczące wybory i rozbudowane zadania.
Do Polski trafiła wreszcie usługa Microsoft Rewards!
Program Microsoftu na razie zbiera chętnych do testowania – graczki i gracze mogą zgłosić się do udziału, by w efekcie otrzymać rozmaite nagrody. Wystarczy wejść na stronę poświęconą Microsoft Rewards i zalogować się z użyciem istniejącego konta, albo założyć nowe.
Jakie nagrody możemy zgarnąć w ramach Microsoft Rewards? Na chwilę obecną Microsoft za aktywny udział oferuje karty podarunkowe na Amazona, Allegro lub do League of Legends, kod do gry Roblox oraz przekazanie jednego euro dla organizacji Save the Children. Na razie zadania realizuje się w wyszukiwarce Bing. Można jednak spodziewać się, że możliwości gromadzenia punktów powiększą się chociażby o zwyczajne granie i robienie specjalnych misji w ramach Game Passa, jak ma to miejsce w innych krajach.
gamescom Opening Night Live potwierdzony! Co tym razem planuje Geoff Keighley?
In one month!@gamescom Opening Night Live streams Tuesday, August 23!
We are LIVE from Kolenmesse in Cologne, Germany with thousands of fans for a night of game announcements, world premieres and more on a huge stage!
Much more info soon – very excited to be back in person! pic.twitter.com/7cjOX7WUBp
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) July 26, 2022
Do gamescomu coraz bliżej – już 24 sierpnia rozpocznie się jedno z największych corocznych wydarzeń w branży gier. Okazuje się jednak, że początek targów poprzedzi jedno ciekawe wydarzenie, a dokładnie gamescom Opening Night Live. Tam zaprezentowane zostaną największe produkcje branżowych gigantów, takich jak Xbox i Ubisoft. Wydarzenie poprowadzi Geoff Keighley, który podzielił się tą informacją na Twitterze.
Za miesiąc!
Transmisja z @gamescom Opening Night Live we wtorek, 23 sierpnia!
Jesteśmy na żywo z Kolenmesse w Kolonii (Niemcy) z tysiącami fanów by przeżyć noc pełną zapowiedzi gier, światowych premier i nie tylko na ogromnej scenie!
Więcej informacji już niedługo – bardzo cieszymy się, że wracamy [na gamescom] osobiście!
gamescom Opening Night Live zapowiada się na świetne rozpoczęcie całej imprezy. Być może wtorkowe wydarzenie pomoże wielu fanom i fankom zdecydować, czemu w pierwszej kolejności poświęcić uwagę podczas samych targów.
Kolejne materiały ze STALKER-a 2. Dostaliśmy całkiem imponujące ujęcia
GSC Game World, mimo ciężkiej sytuacji i opóźnień, nadal pracuje nad drugą częścią STALKER-a. Twórcy dbają także o regularne przypominanie o sobie i swojej produkcji w sieci. Niedawno zamieścili twitta z mrocznymi zdjęciami z gry oraz równie klimatycznym podpisem.
Wiele różnych historii rozgrywa się w Zonie – najniebezpieczniejszym i najbardziej tajemniczym miejscu na Ziemi. Ale czego ty tutaj szukasz, Stalkerze? Powiedz nam, dlaczego jesteś tak chętny do wybrania się poza granicę!
Ujęcia są mroczne i pozwalają nam sądzić, że właśnie w tym klimacie utrzymany będzie świat STALKER-a 2. Nadal nie wiemy, kiedy dokładnie zadebiutuje produkcja. Wszystko jednak wskazuje na to, że będzie to najszybciej 2023 rok. Pozostaje nam czekać na więcej informacji od twórców.
Scorn przejdziemy w jeden wieczór – tak mówią sami twórcy
Produkcja Ebb Software zadebiutuje 21 października 2022 roku. Tymczasem twórcy, w ramach comiesięcznego wpisu podsumowującego prace nad grą, odpowiedzieli na kilka najczęściej pojawiających się pytań. Przede wszystkim poznaliśmy dokładne rekomendowane wymagania sprzętowe i szczegóły dotyczące ścieżki dźwiękowej oraz art booka. Obie te rzeczy będą dostępne do kupienia w wersji elektronicznej.
To jednak nie wszystko. Ebb Software odpowiedzieli również na pytania dotyczące samej rozgrywki. Wiemy chociażby, że przejście gry zajmie nam od 6 do 8 godzin, zależnie od szybkości rozwiązywania zagadek. Scorn nie będzie posiadało trybu fotograficznego – twórcom zależy na maksymalnej immersji, a to wiąże się z jak najskromniejszym interfejsem. Jednocześnie studio zaprzecza, jakoby produkcja wpisywała się w ramy tzw. gier AAA. To niezależna produkcja, która zaczynała z 4 osób i małym budżetem, a następnie rozrosła się do rozmiarów AA.
Wo Long: Fallen Dynasty przypomina, że powstaje i obiecuje demo
Character creator✔
Challenging gameplay✔
New morale system✔
Weapons used with Chinese martial arts✔
Famous warlords from the Three Kingdoms✔
Creatures & fiends from Chinese mythology✔
Sorcery✔
Online multiplayer✔
Gameplay trial in the near future✔#WoLongFallenDynasty pic.twitter.com/z3DLlM1IqR— Wo Long: Fallen Dynasty (@WoLongOfficial) July 28, 2022
O tym, że dzieło Team Ninja zadebiutuje w Game Passie, wiadomo było już przy okazji Xbox & Bethesda Games Showcase 2022. Kilka dni temu jednak twórcy postanowili ponownie narobić szumu wokół produkcji. Opublikowany na oficjalnej stronie gry twitt obiecuje bowiem nadchodzącą wersję demonstracyjną – a przynajmniej okazję do wypróbowania mechanik Wo Long: Fallen Dynasty.
Team Ninja wymienia w nim najważniejsze zalety nadchodzącej produkcji, takie jak wymagająca rozgrywka, bronie używane w chińskich sztukach walki, czarnoksięstwo czy tryb multiplayer. Czekających na tytuł zapewne zaciekawi szczególnie ostatni element listy, mówiący:
Wersja demonstracyjna rozgrywki w niedalekiej przyszłości
Warto przypomnieć, że zespół tworzący Wo Long: Fallen Dynasty pracował wcześniej przy takich grach, jak NiOh i Bloodborne. Dotychczas opublikowane materiały dają spore nadzieje na kolejny hit w klimatach soulslike.
Poznaliśmy bliżej kolejnych superbohaterów, którymi zagramy w Marvel’s Midnight Suns
Marvel’s Midnight Suns jest określane przez głównego dyrektora produkcji mianem „odwróconego XCOM-a”. Odpowiedzialne za produkcję Firaxis Games zaprezentowało kolejnych superbohaterów, którzy będą dostępni w grze. Tym razem na warsztat wzięto Spider-Mana oraz Doktora Strange’a. Już wcześniej było wiadomo, że się pojawią, teraz jednak możemy bliżej przyjrzeć się ich sylwetkom i zdolnościom. Łącznie na oficjalnym kanale gry na YouTube pojawiło się pięć filmów.
Walka turowa w Marvel’s Midnight Suns ma opierać się na systemie kart, którymi nasi herosi wykonywać będą rozmaite czynności. Całość znacząco różni się od dotychczasowych produkcji Firaxis Games, dlatego też wielu graczy i graczek jest do niej sceptycznie nastawionych. Ostateczny efekt poznamy już 7 października, kiedy produkcja zadebiutuje na PC, PlayStation 4 i 5, Xbox One i Series X|S oraz Switchu.
Twórcy Disco Elysium szukają pracowników. Nadchodzi kolejna gra?
ZA/UM, czyli studio odpowiedzialne za Disco Elysium, szuka artystów z zamiłowaniem do science-fiction oraz kosmosu. Ich zadaniem byłoby tworzenie środowisk pozaziemskich (zapewne innych planet). Dyskusja o ofercie pracy rozpoczęła się na jednej z Redditowych nitek. Jeżeli dodamy do tego pozostałe ogłoszenia, obejmujące chociażby znajomość architektury lub planowania miast, można się domyślić, w jakich klimatach będzie potencjalna nowa produkcja.
Można odnieść wrażenie, że ewentualny nowy projekt nie będzie miał z wysoko ocenianą produkcją ZA/UM zbyt wiele wspólnego. Jednak zdaniem innej osoby biorącej udział w dyskusji, umieszczenie nowej gry w uniwersum Disco Elysium nie musi być tak nieprawdopodobne.
[…] główne osoby odpowiedzialne [za Disco Elysium] mówiły o tym, jak wiele czasu poświęciły na rozwijanie uniwersum Disco Elysium (które jest także uniwersum książki głównego scenarzysty) i jak planują używać go sporo w przyszłości. Dlatego strzelam, że będzie to [nowa gra] w tym samym „świecie”, co Disco Elysium, ale w innej lokacji.
To oczywiście tylko spekulacje. Biorąc pod uwagę ilość ofert o pracę i ich typ, na więcej informacji dotyczących nowego projektu ZA/UM przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać.
Dzisiaj premiera GTA IV Poland: Warsaw. Mod był w przygotowaniu 8 lat
W cieniu ostatnich informacji o GTA 6 pojawiła się wieść o nadchodzącej premierze dużego moda do starszej odsłony serii – GTA IV. BartoszBuster, czyli twórca modyfikacji, pracował nad nią przez 8 lat! To spore poświęcenie i determinacja w dążeniu do celu.
GTA IV Poland: Warsaw pozwoli nam na wirtualny spacer po stolicy. Obszar stworzony na potrzeby moda jest ogromny i obfity w różne charakterystyczne punkty Warszawy. Niko Bellic zwiedzi takie miejsca, jak Stadion Narodowy, Łazienki, Sejm RP oraz oczywiście Pałac Kultury i Nauki.
Modyfikacja jest dostępna do pobrania od dzisiaj. Być może przemierzenie pięknych ulic Warszawy w grafice GTA IV zachęci kogoś również do kolejnego zagrania w podstawową wersję.