Ogromna aktualizacja Assassin’s Creed: Valhalla

Kilka dni temu została wydana długo oczekiwana aktualizacja do Assassin’s Creed: Valhalla. 

Długo zapowiadana aktualizacja Yule do Assassin’s Creed: Valhalla ukazała się 16 lutego. Dodatkowo, tak jak zapowiadano, rozbudowuje ona świat gry. 

Patch 1.1.2 między innymi wprowadza do rozgrywki zupełnie nowy tryb. Mowa o rzecznych najazdach. Ma nam on pozwolić na zdobywanie nowych łupów czy zdolności. Twórcy mówią też, że ten tryb jest regrywalny,dzięki czemu gracze mają do niego regularnie wracać. 

Tak Ubisoft opisuje ten tryb na swojej stronie:

Stwórz własną załogę zaprawionych w boju jomswikingów, by grabić osady i obozy wojskowe z zapasów, prowiantu i innych cennych łupów. Strzeż się jednak! Gdy ty płyniesz w dół rzeki, wieści o twoich najazdach szerzą się lotem błyskawicy, a kolejne cele będą już zaalarmowane i przygotowane do obrony. Na szczęście możesz wyruszać, gdy tylko Vagn przybije do twojej przystani.

Rzeczne najazdy nie są jedynymi nowościami, jakie wprowadzono do gry. Dodatkowo gracze zauważą także zmiany w balansie rozgrywki i nowe umiejętności, a także mnóstwo poprawek oraz ulepszeń

Co wprowadza patch 1.1.2?

Nowe zdolności

  • Pułapka berserka – do grotu strzały Eivor przywiązuje pułapkę, która rozsiewa halucynogenny pył. Uruchamia ją wszelki ruch w pobliżu. Nieostrożnych przechodniów czeka niemiła niespodzianka!
  • Okrzyk bojowy – w przypływie wściekłości Eivor wydaje mrożący krew w żyłach ryk, który dodaje sił, a ponadto sprawia, że zdjęci lękiem przeciwnicy cofają się, przerywając ataki.
  • Cios barkiem – Eivor wyprowadza barkiem cios, który odrzuca wrogów i niszczy obiekty.

Nowe umiejętności

  • Brzemię Asasyna – automatyczne podniesienie ciała po udanym skrytobójstwie.
  • Wślizg Asasyna – w trakcie biegu wjeżdżasz ślizgiem w przeciwników i wytrącasz ich z równowagi.
  • Silne pchnięcie – włącza przyspieszenie łodzi, które pochłania wytrzymałość. 
  • Łowca strzał – Eivor ma większą szansę na złupienie strzał łucznikom.
  • Gotowość do walki – walkę zawsze rozpoczynasz z pełnym segmentem adrenaliny.
  • Osłona na łodzi – kiedy dowodzisz łodzią, załoga na twój rozkaz podniesie swoje tarcze.

Poprawki w grze

Różne
  • Runy oraz zasoby wykorzystane do ulepszenia wyposażenia berserka zostaną zwrócone graczowi, gdy ulepszony przedmiot przepadnie.
  • Ulepszono działanie wibracji podczas łowienia ryb.
  • Zniknął błąd, przez który gracze opuszczali tryb przebrania jeśli wyprowadzali atak, jadąc konno.
  • Gracze mogą już łapać ryby na morzu i na wybrzeżu.
  • Wyłapana ławica ryb potrzebuje mniej czasu na odtworzenie.
  • Przedmioty kupione w Sklepie Animusa będą przekazywane tylko graczom, którzy wrócą do Anglii z Vinlandii.
  • Dzięki zmianie animacji gracze mają więcej czasu na reakcję przy ataku drapieżnika.
  • Zniknął błąd, przez który tkaniny były niedostępne.
  • W sekcji Posiadane w sklepie dodano informację o dacie zakupu poszczególnych przedmiotów.
Zbilansowanie gry
  • Z zestawów wyposażenia twórcy usunęli sloty na diamentowe runy, zostawiając je tylko w pancerzach. Ponadto usunięte w ten sposób runy wróciły do ekwipunku swoich właścicieli.
Grafika, dźwięk i animacja

Deweloperzy usunęli usterki związane między innymi z:

  • Grafiką i oświetleniem.
  • Teksturami.
  • Animacją postaci niezależnych.
  • Migotaniem.

Dodatkowo:

  • Przy wybuchu dzbanów z oliwą eksplozja będzie słyszalna.
  • Warg Muspel płonie teraz ogniem Hel (PlayStation 4/ PlayStation 5).
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał wyświetlenie efektu graficznego draugra.
  • Strzały już nie będą znikały z kołczanu po ponownym wybraniu łuku w ekwipunku.
Zadania, wydarzenia w świecie gry
  • W zadaniu Szturm na mury Gunnar postanawia dołączyć do świętowania Pierwszej Nocy Samhain, dzięki czemu zadanie jest już możliwe do ukończenia. 
  • Postać niezależna z zadania Wesoła kompania z Sherwood już nie może zostać zabita.
  • Oznaczenia jakości będą się prawidłowo wyświetlały w wyposażeniu jomwikingów. 
  • Randvi jest już gotowa wysłuchać wieści o ukończeniu wątku fabularnego Sciropescire, dzięki czemu gracz może zawrzeć sojusz.
  • Gracze mogą wejść w interakcję z Tove po ukończeniu zadania Pochodnia w mroku.
  • Gracze nie mogą już rzucić ponownie części kości po skorzystaniu z boskiej łaski, która dawała im trzy dodatkowe kości.
  • Potyczka z handlarzem ryb nie będzie już uniemożliwiała ukończenia zadania po potwierdzeniu zabójstwa.
  • Jeśli gracze uciekną przed walką z Bardem w zadaniu Diabeł tkwi w muzyce, nie będą już wyszarzani.
  • Gracze będą już mogli wykonać cel zadania Tropy i wskazówki po wczytaniu stanu gry.
  • Gracze będą już mogli zdemaskować ostatniego członka Zakonu.
  • W zadaniu Okowy losu boss nie będzie się już blokował pod ziemią, dzięki czemu będzie można dokończyć potyczkę.
  • Gracze będą już mogli ukończyć zadanie Okowy losu po rozmowie z Tyrem.
  • Będzie już można ukończyć zadanie Trudy wojny  po pokonaniu wszystkich postaci niezależnych na zewnątrz.
  • Po zabiciu zeloty wszyscy członkowie Zakonu nie będą już oznaczani jako zgładzeni.
  • Jeśli gracze odwiedzili kryjówkę przed ukończeniem zadania Wielki finał, będą już mogli je ukończyć.
  • Będzie już możliwe przemieszczanie ładunku w zadaniu Krwawy kamień.
  • Jeśli gracz zgładził pierwszą kukłę treningową przed dotarciem do punktu kontrolnego w zadaniu Książę marnotrawny, cel już nie będzie zablokowany.
  • Gracze będą już mogli wejść w interakcję z Gotafridem Schludnym po walce, jeśli wcześniej wrzucili go oni do rzeki.
  • Chata w zadaniu Saga o półgłówkach część I już zajmie się ogniem, dzięki czemu będzie można ukończyć zadanie.
Rozgrywka, walka, SI
  • Zniknęły błędy zachowania kilku postaci niezależnych.
  • Wierzchowce będą już przybywać, jeśli gracze wezwali je z poziomu koła szybkiego wyboru.
  • Postaci niezależne nie będą już ginąć, zanim gracz je trafi.
  • Eivor nie będzie już stawać na palcach po krótkiej bezczynności.
  • Elementy dekoracyjne nie będą się już pojawiać w formie miniatur.
  • Gracze nie będą już mogli zdobyć Łuku Nodena jeśli wykorzystają funkcje zapisu i odczytu gry.
Dźwięk
  • Usunięto usterkę, która powodowała trzeszczący dźwięk (PlayStation 4).
  • Martwe zwierzęta nie będą już wydawać dźwięków typowych dla stanu bezczynności.
Tryb fotograficzny
  • Ramy trybu fotograficznego będą już dostosowane do rozmiarów okna gry. 
  • Godne uwagi jest też to, że zniknęły problemy z renderowaniem terenu przy obracaniu kamery.
Interfejs użytkownika
  • Zniknęły różne usterki związane z interfejsem/ekranem HUD.
  • Przedmioty z Pakietu startowego premium będą pojawiać się w solidnej zamiast w mitycznej jakości.
  • Po spotkaniu z Colą w zakładce Zakon pojawi się odpowiednia ikona.
  • Zlecenia od Redy będą pojawiać się w sekcji Cent w dzienniku zadań.
  • Zlecenia będą się naliczać w poczet postępów zadania Wiking do wynajęcia.
  • Gracze będą mogli wchodzić w interakcje z przedmiotami w sklepie Redy przy włączonej skupionej nawigacji.
  • Gracze będą mogli przełączać cele za pomocą kółka myszy przy korzystaniu z myszy i klawiatury.
  • Funkcje drążków nie będą łączone po skorzystaniu z opcji ich zamiany podczas układania kopców.
  • Sygnał przywołania wierzchowca nie będzie pojawiał się przy każdym gwizdnięciu zwracającym uwagę wroga.
  • Naciśnięcie przycisku dół na padzie kierunkowym nie będzie powodowało zachowania grafiki koncepcyjnej dnia.
  • Grafiki koncepcyjne dnia nie będą się już wyświetlać na mapie świata.
  • Kursor myszy będzie wyświetlany prawidłowo po przełączeniu się ze sterowania kontrolerem na mysz i klawiaturę.
  • Ikony Zakonu Starożytnych będą zmieniać się adekwatnie do wybranych ustawień dla daltonistów.
  • Jeśli włączona była funkcja zamiany drążków, nie pojawi się już konflikt sterowania w trybie fotograficznym.
  • Wartość suwaka dla tła napisów będzie resetowała się do ustawienia domyślnego.
  • Gracze będą mieli możliwość zresetowania poziomu trudności eksploracji z Awanturnika do Odkrywcy przy wyborze powrotu do ustawienia domyślnego.
  • Uzupełnienie paska adrenaliny, jeśli gracz dokonał drugiego zabójstwa w ramach serii zabójstw, będzie już możliwe.
  • W trybie celowania dodano przycisk Zakończ łowienie ryb.
  • Wzrok Odyna będzie już podświetlał właściwe przedmioty.
  • Zniknęły błędy „uszkodzenia danych” po wejściu do menu zapisu stanu gry.
  • Sztaba, którą gracz złupił niszczycielowi (zapora Hamptun) będzie wliczana w poczet postępów bogactwa.
  • Tajemnice czerwonego muchomora będą oznaczane odpowiednią ikoną.
System
  • (PC) Osiągnięcia w aplikacji Ubisoft Connect będą się już wyświetlać prawidłowo.
  • (PC) Zniknęła usterka związana z warunkami odblokowania osiągnięcia Atak z siodła.
  • Przy tworzeniu lub najeżdżaniu kursorem na zdjęcia nie będą się już pojawiać komunikaty o błędach usług online.
  • Gra nie będzie się zawieszała podczas wczytywania z poziomu menu zapisu/odczytu.
  • I na koniec: funkcja komend głosowych MSI będzie działać prawidłowo po wczytaniu lub zapisaniu gry. 

Dodatkowo aktualizacja poprawiła też wydajność i stabilność gry. A wy? Na pewno pobraliście już najnowszego patcha. Czujecie różnicę?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights