Nieoficjalny remake STALKERa na silniku Unreal Engine 4 nadal powstaje. Jego twórca pokazuje obecny stan projektu na nowych zrzutach ekranu.
Wyprodukowany przez ukraińskie studio GSC Game World S.T.A.L.K.E.R. Cień Czernobyla zadebiutował na rynku w marcu 2007 roku. Gra spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem przez krytyków i graczy. Tytuł został oceniony przez portal Metacritic na 85 punktów na 100 możliwych. Zarówno tytuł, jak i świat gry nawiązują do powieści science fiction pod tytułem „Piknik na skraju drogi” napisanej przez braci Strugackich. Teraz, za sprawą użytkownika Ivan_Sorce powstaje nieoficjalny remake STALKERa.
Modder wraz z małą grupą współpracowników pracują nad odświeżeniem tej kultowej gry od 2019 roku. Tym razem gra oparta jest na silniku Unreal Engine 4. Z jego pomocą grupa odnowiła wygląd takich lokacji jak posterunek wojskowy czy piwnica handlarza Sidorowicza. Efekty ich pracy możecie zobaczyć zrzutach ekranu. Ponieważ jest ich naprawdę dużo, poniżej przedstawiam co ciekawsze z nich. Natomiast wszystkie możecie zobaczyć na profilu Ivana Sorce na platformie ArtStation.
CSC Game World powiedziało, że nie ma nic przeciwko remasterom tworzonym przez fanów i nie zamierza ich w żaden sposób blokować. Jednakże przedstawiciele studia uważają, że takie projekty są niepotrzebne. Jako argument podali, że użycie czegokolwiek poza oryginalnym silnikiem X-Ray nie tylko nie poprawi znacząco wyglądu gry, ale nawet odbierze jej niepowtarzalną atmosferę.
Ponadto, GSC Game World nadal pracuje nad ogłoszonym w 2018 roku nad kolejną pozycją w tej postapokaliptycznej serii czyli grą S.T.A.L.K.E.R. 2. Dodatkowo, pod koniec grudnia studio opublikowało niespełna minutowy teaser. Tytuł jest tworzony z myślą o konsolach Xbox X|S i ma się ukazać w 2022 roku. Co więcej, już w dniu premiery będziemy mogli w niego zagrać w ramach Xbox Game Pass.