Pierwsza aktualizacja do Baldur’s Gate 3 naprawiła bardzo uciążliwy błąd

logo Baldur's Gate 3 na ciemnobrązowym tle, w logu czaszka zmieszana z hełmem, wygląda jak czaszka jednego z mózgożerców

Wyczekana premiera Baldur’s Gate 3 nie była tak przyjemna dla każdego z powodu występującego błędu zapisu – na ratunek przybyła pierwsza aktualizacja gry.

Premierę Baldur’s Gate 3 zdecydowanie możemy uznać za gamingowe wydarzenie tego lata. Fani odliczali godziny do momentu, kiedy będą mogli zacząć pobierać grę. Jeśli wciąż nie rozumiecie fenomenu tego RPG-a, możecie zapoznać się z wpisem z najważniejszymi informacjami o tytule. Okazuje się jednak, że pierwsze dni z produkcją nie każdemu minęły na przygodach, a raczej były przepełnione frustracją. Baldur’s Gate 3 zadebiutowało z błędem uniemożliwiającym zapis, ale pierwsza aktualizacja już uporała się z tym kłopotem.

Tak dokładnie to bug polegał na zawieszaniu się gry w momencie synchronizacji danych. Utrudniało to nie tylko zapisywanie, ale i wczytywanie save’ów. Studio Larian niezwłocznie zajęło się tym problemem. Winowajczynią okazała się funkcja międzyplatformowych zapisów. Twórcy wyłączyli ją na razie i obiecali, że do czasu wyjścia tytułu na PlayStation 5, uporają się z wadliwą opcją.

Łatka wprowadza także kilka innych udogodnień i poprawek. Mianowicie jest ich 150. Niech ta liczba was jednak nie przestraszy, bo większość z błędów była tak drobna, że wręcz niezauważalna. Związane one były w dużej mierze z przerywnikami filmowymi. Gra nie powinna się teraz zacinać podczas dialogów. Całą listę zawartości aktualizacji znajdziecie w tym poście.

Mimo tego zamieszania związanego z zapisami, gracze świetnie przyjęli debiut Baldur’s Gate 3. Pozostaje tylko pogratulować twórcom i życzyć wszystkim fanom miłej dalszej zabawy.

Scroll to Top