Kontynuacja historii z pierwszej części, brak romansów i decydujące wybory. Zobaczcie jak będzie wyglądać fabuła Dying Light 2.
Techland opublikował ostatnio film, w którym deweloperzy odpowiedzieli na nurtujące graczy pytania. Głównym tematem materiału video była fabuła Dying Light 2 i jej powiązanie z historią znaną z pierwszej części gry.
Dodatek The Following do pierwszego Dying Light oferował graczom dwa różne zakończenia. Tymon Smektała – główny projektant drugiej odsłony – jeszcze nie chciał zdradzić, którą ścieżką pójdzie fabuła Dying Light 2 i który ending z DLC jest tym kanonicznym. Z pewnością nowa historia będzie konsekwencją wydarzeń z pierwszej części. Twórcy potwierdzili również, że działania głównego bohatera miały spory wpływ na fabułę sequela.
Twórcy również zaznaczyli, że nie pojawią się postacie z pierwszego Dying Light. Możliwe jednak, że natkniemy się na szereg odniesień do różnych bohaterów. Protagonistą Dying Light 2 ma zostać Aiden, który na początku przygody będzie już ukształtowaną postacią z własnymi motywami i celami. W toku fabuły mężczyzna zacznie się zmieniać, a jego rozwój będzie zależeć od podejmowanych przez graczy wyborów.
Owe decyzje często będą miały związek z opowiedzeniem się po stronie jednej z dwóch frakcji – wojskowych lub ocalałych. W dwójce pojawi się ponownie Globalny Resort Epidemiologiczny. Odegra on znaczącą rolę w budowaniu historii świata przedstawionego. Gracze natkną się na porozrzucane po różnych lokacjach notatki, mapy i inne znajdźki, które przybliżą historie GRE. Z kolei w ramach aktywności pobocznej zwiedzą porzucone laboratoria i strefy kwarantanny. Ponadto fabuła Dying Light 2 będzie uboga w romanse z postaciami niezależnymi.
Na koniec przypomnę jeszcze, że Dying Light 2 to pierwszoosobowa gra akcji z otwartym światem, w którym przemierzamy miasto opanowane przez zombie. Lokacje zwiedzamy szybko i sprawnie dzięki możliwości poruszania się w stylu parkour. Dying Light 2, podobnie jak poprzedniczka, odznacza się również rozbudowaną mechaniką walki wręcz. W grze pojawi się również tryb dnia i nocy oraz nowy system animacji twarzy, o czym ostatnio pisałyśmy. Produkcja zmierza na komputery osobiste, konsole Xbox One, Xbox Series X, Playstation 4 oraz PlayStation 5. Powinna zadebiutować w tym roku, ale dokładna data premiery jeszcze nie jest znana.