Lista zmian w Mass Effect: Legendary Edition. Czym nas zaskoczy remaster kultowej space opery?

Mass Effect: Legendary Edition lista zmian [Shepard i żniwiarz]

Kto czeka na remaster trylogii o komandorze Shepardzie? My na pewno. 14 maja już za pasem, zobaczmy zatem, co dostaniemy w Mass Effect: Legendary Edition. Czy bardzo różni się od oryginału?

Nawet dla wielkiego fana, Mass Effect, szczególnie pierwszy, był pod pewnymi kwestiami niedopracowany. Choć może inaczej – zestarzał się ciut słabo, dlatego logicznym było, że w remasterze co niektóre mechaniki ulegną poprawieniu. A przynajmniej wygładzeniu. Z tej okazji EA na swojej stronie umieściło opis wszystkich zmian, a ja pozwoliłam je sobie tutaj skondensować. Zerknijmy zatem poniżej. Tak oto prezentuje się lista zmian w Mass Effect: Legendary Edition.

Najważniejsze zmiany:

  • możliwość korzystania ze sprintu poza sekwencjami walki
  • ataki wręcz zyskały odpowiedzialne za nie przyciski, nie są już zautomatyzowane
  • usunięto efekt kołysania z karabinów snajperskich
  • usprawniono asystę celowania
  • większe obrażenia przy trafieniu przeciwnika w głowę
  • ulepszenia amunicji są dostępne w trakcie całej rozgrywki (w oryginale po osiągnięciu przez Sheparda pewnego poziomu, te były niedostępne)
  • brak kar za używanie broni przez wszystkie klasy postaci
  • szybsze schładzanie broni
  • używanie medi-żelu jest możliwe szybciej (skrócono czas jego ładowania)
  • dodano opcję sortowania ekwipunku
  • zrównoważono działanie umiejętności
  • ulepszono moce broni
  • możliwym będzie wydawanie indywidualnych rozkazów towarzyszom
  • niektóre walki z bossami zostały poprawione oraz zmodyfikowane tak, aby były uczciwsze, lecz nadal wymagająca
  • dodano nowe osłony oraz poprawiono wychodzenie zza nich
  • ujednolicono ilość otrzymywania punktów doświadczenia oraz zniesiono ograniczenie zdobywania poziomów
  • poprawiono sterowność Mako
  • zniwelowano błąd, który uniemożliwiał celowanie z Mako pod niewielkimi kątami
  • zwiększono szybkość regeneracji tarcz Mako
  • dodano dwa nowe dopalacze do Mako
  • zetknięcie z lawą nie zakończy misji, a zada obrażenia

Pozostałe zmiany:

  • Bardziej rozbudowany kreator tworzenia postaci. Dodano kolory skóry oraz fryzury. Sam edytor również został ujednolicony, dzięki czemu możemy raz stworzonego Sheparda (jego kod) kopiować do każdej kolejnej części trylogii
  • femShep z trzeciej części to domyślny wygląd dla Shepard we wszystkich odsłonach
  • wprowadzono nowe osiągnięcia do zdobycia
  • usunięto wiele zróżnicowanych błędów
  • dodano obsługę padów na PC oraz obsługę monitorów 21:9
  • stworzono uniwersalną aplikację startową, która pozwoli nam zmienić ustawienia dla każdej części. Save’y nadal są jednak zapisywane osobno
  • poziom gotowości bojowej w trzeciej odsłonie nie jest już uzależniony od misji multiplayerowych (bo tego trybu tutaj nie uświadczymy), lecz od ogólnych działań podejmowanych od pierwszej części gry

Tak w skrócie prezentuje się lista zmian w Mass Effect: Legendary Edition. Jeszcze niecałe 40 dni i będziemy mogli w końcu zagrać w odświeżoną trylogię o przygodach komandora Sheparda. Jeśli nie pamiętacie wymagań sprzętowych, odsyłam Was do newsa naszej Naczelnej, w którym wypunktowała wszystkie najpotrzebniejsze informacje. 

Czekacie na ME? Zamierzacie kupić remaster? Dajcie znać w komentarzach!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top