Firma Techland niedawno pożegnała się ze swoim wieloletnim i doświadczonym deweloperem. Paweł Selinger odchodzi z firmy, w której pracował 22 lata.
Paweł Selinger ogłosił, że odchodzi z Techlandu po wieloletniej współpracy ze studiem. Czekaliśmy na nowe informacje dotyczące kolejnej odsłony Dying Light, jednak chyba nikt nie spodziewał się rezygnacji jednego z czołowych twórców firmy.
Paweł Selinger rozpoczął pracę w Techlandzie w 1999 roku i niezaprzeczalnie przyczynił się do rozwoju studia. Przez pierwsze osiem lat był głównym artystą. Następnie przez dwanaście lat zajmował stanowisko dyrektora kreatywnego, by ostatnie dwa lata spędził na stanowisku scenarzysty. Pierwszym projektem, przy którym pracował, było Crime Cities, zaś ostatnim – Dying Light 2.
W ogłoszeniu opublikowanym w sieci przez Selingera możemy przeczytać, że dziękuje on Techlandowi za lata wspólnej pracy. Twórca deklaruje, że będzie dalej wspierał i kibicował studiu. Dziękuje także za możliwość zebrania cennego doświadczenia w branży i życzy, by kolejne gry firmy z powodzeniem podbijały rynek.
Techland został założony w 1991 roku, ale to wraz z dołączeniem Pawła Selingera zaczął się dynamiczniej rozwijać. Były dyrektor artystyczny pracował przy najważniejszych projektach studia, a przed zatrudnieniem go firma wydała zaledwie jeden tytuł.
Studio uspokaja, że fakt, iż Paweł Selinger odchodzi z Techlandu nie zakłóci produkcji Dying Light 2. Studio dodaje, że deweloperzy robią wszystko, żeby gra wyszła w jak najlepszej jakości. Od października 2020 Pawła Selingera w dziale narracji zastępuje Piotr Szymanek.
Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogły przedstawić Wam pozytywne nowiny na temat drugiej części postapokaliptycznego survivalu. Pierwotnie gra miała zostać wydana w 2019 roku, jednak potem studio przełożyło premierę na 2020. Obecnie jej data pozostaje nieznana, ale wiadomo, że prace wciąż trwają. Wierzymy jednak, że w Dying Light 2 zagramy już w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
Gry, które współtworzył Paweł Selinger:
- Dying Light 2 (PS4, XBOX ONE, PC) (Art director, writer)
- Mad Raiders (PC, XBOX360, PS3) (art consultant)
- Dying Light The Following (PS4, XBOX ONE, PC) (Art Director)
- Dying Light (PS4, XBOX ONE, PC) (Art director)
- Call of Juarez Gunslinger (PC, XBOX360, PS3) (art director)
- Call of Juarez Bound in Blood (PC, XBOX360, PS3) (Art director, FX specialist, writer, game designer)
- Dead Island Riptide (PC, XBOX360, PS3) (art consultant)
- Nail’d (PC, XBOX360, PS3) (art consultant)
- Sugar High (IOS) (art consultant)
- Beat The Melody (IOS) (art consultant)
- Heal Them All (IOS) (art consultant)
- Dead Stop (IOS) (art director)
- Dead Island (PC, XBOX360, PS3) (Art director, FX specialist, writer)
- Call of Juarez The Cartel (PC, XBOX360, PS3) (Art director, writer, level designer, game designer)
- Call of Juarez (PC, XBOX360) (Art director, FX specialist, writer, game designer, level designer)
- Xpand Rally Extreme (PC) (art consultant)
- GTI Racing (PC) (art consultant)
- Xpand Rally (PC) (Art director, 2d artist, FX specialist, game designer, level designer)
- Chrome Specforce (PC) (Art director, 2d artist, FX specialist)
- Chrome (PC) (Art director, 2d artist, FX specialist, game designer, level designer)
- Indiana Jack (PC) (art consultant)
- Pet Racer (PC) (Art director, 2d artist, FX specialist, level designer)
- Pet Soccer (PC) (Art director)
- FIM Speedway Grand Prix (PC) (Art director, 2d artist, FX specialist)
- Crime Cities (PC) (Art director, 2d artist, UI artist)
- Mirosław kontra Sławomir, czyli walka o TRON (Amiga) (graphics&design)
- Ghastly Night (Atari 800XL, 65XE, 130XE) (graphics&design)
- SOS Saturn (Atari 800XL, 65XE, 130XE) (graphics&design)
- Riot (Atari 800XL, 65XE, 130XE) (graphics&design)
- Gallahad (Atari 800XL, 65XE, 130XE) (graphics&design)
Redaktorka: Meg