Zobaczcie, jak krok po kroku rozwiązać tajemnicę kryjącą się w nowej mapie w Phasmophobii, Point Hope.
Pisałyśmy ostatnio o nowym dużym updacie Phasmophobii – okazuje się, że Point Hope, czyli nowa mapa, kryje w sobie wiele tajemnic. Poznajcie najmroczniejszą z nich, otwórzcie zagadkową szafkę i zobacz niestworzone rzeczy! Na początek upewnijcie się, że macie światło UV. Weźcie ją od razu ze sobą. Przyda się też jakieś źródło światła i zadbanie o to, żeby breaker był włączony. Możecie w tym celu wybrać niski poziom trudności lub ustawić odpowiednio Custom Difficulty.
Stół bilardowy
Żeby poznać rozwiązanie tajemnicy Point Hope, trzeba wykonać kilka kroków. Na początek przyjrzyjcie się trzem obrazkom, które wiszą na piętrze ze stołem bilardowym. Zapamiętajcie ich kolory i kolejność: zielony, niebieski, czerwony.
Podejdźcie do stołu bilardowego. Kolory oznaczają bile, które trzeba wrzucić do dziur (nieistotne, których). Uważajcie na kolejność! Ma być taka, jak na obrazkach: najpierw zielona bila, potem niebieska i na końcu czerwona. Po umieszczeniu czerwonej bili w dziurze usłyszycie trzask.
Podejdźcie wtedy do lewego (patrząc od schodów) krótszego boku stołu i wyjmijcie z niego klucz. Otwiera on zamkniętą szafkę nad warsztatem.
Następnym krokiem jest udanie się prawie na samą górę, do wspomnianej szafki. Po drodze możecie zgarnąć koło zębate, które leży w warsztacie pod miotłą:
Szafka i mechanizm
Po zabraniu klucza ze skrytki w stole bilardowym szafka otworzy się automatycznie. Chodzi dokładnie o ten mebel:
Następnym krokiem jest włożenie zabranego spod miotły koła zębatego w mechanizm. Jeśli breaker będzie włączony, uruchomi się mechanizm latarni.
Będzie ona migała po trzy razy. Zapamiętajcie tę liczbę. Następnym krokiem jest bowiem zejście na dół i zadzwonienie w dzwon przy wejściu. Wystarczy go kliknąć. Ale musicie to zrobić trzy razy, czyli tyle, ile razy miga światło na szczycie latarni.
Znowu usłyszycie wtedy dziwny dźwięk, jakby coś się właśnie rozpaliło, ale nie w budynku, tylko gdzieś poza nim. Musicie więc ruszyć z powrotem na górę. Znajdźcie jaskinię oświetloną ciepłym światłem i przeczytajcie kolejną wskazówkę:
Żeby zobaczyć, co się stało, trzeba będzie wyjść z powrotem na górę. Tym razem niestety musicie wspiąć się na sam szczyt latarni, do lampy, które powinna się już obracać. Jak sami możecie zobaczyć, koło oświetlonej ogniem jaskini jest napis UV. To jest ten czas, kiedy przyda się Wam światło UV.
Jak widzicie na powyższym screenie, następnym krokiem jest zaświecenie świałem UV w tę lampę. Poczekajcie aż ta ostatnia zmieni kolor na fioletowy. Potrwa to kilka sekund. Z latarką UV trzeciego tieru potrwa to najszybciej.
Następnie wyjdźcie na zewnętrzny balkon latarni i zobaczcie, co pojawiło się w świetle UV przez nią emitowanym. Jest to coś wysoce niepokojącego!
Po zakończeniu gry dostaniecie nową odznakę: The Ferryman of the drowned. Oznacza to najpewniej, że unoszące się w powietrzu zielone duchy to topielcy, którzy zginęli u wybrzeża, na którym stoi Point Hope. Co ciekawe, gdy im się przyjrzycie, faktycznie dryfują one w powietrzu, jakby byli w wodzie.
Inne solucje do Phasmophobii
Interesujący jest fakt, że ta zagadka posiada sporo etapów, trudno byłoby więc wpaść na rozwiązanie samodzielnie. Korzystajcie zatem z naszych solucji i odkrywajcie tajemnice. Jeśli zaś chcielibyście nauczyć się grać w Phasmophobię, zapraszamy do naszego poradnika, jak rozpoznawać duchy. Znajduje się w nim lista zjaw, każda jest dokładnie opisana w osobnym artykule. A Wy? Widzieliście już niesamowitego easter egga na nowej mapie w Phasmophobii?