Termin premiery konsol najnowszej generacji zbliża się dużymi krokami.
Microsoft, nie oglądając się na konkurencję, przekazał pierwsze konsole do redakcji w celu przeprowadzenia testów.
Konsole trafił w ręce dziennikarzy już w zeszłym tygodniu. Pierwsze testy wypadają naprawdę znakomicie! Na sam początek porównano szybkość wczytywania gier między Xbox Series X a Xbox One X. Wyniki widzimy w tabeli poniżej:
GRA |
XBOX Series X |
XBOX One X |
Red Dead Redemption 2 |
38 sekund |
2 minuty, 8 sekund |
Control |
10 sekund |
58 sekund |
Final Fantasy XV |
13 sekund |
1 minuta, 11 sekund |
The Outer Worlds |
11 sekund |
43 sekundy |
CoD: Warzone |
16 sekund |
21 sekund |
Sea of Thieves |
20 sekund |
1 minuta, 21 sekund |
Warframe |
25 sekund |
1 minuta, 31 sekund |
No Man’s Sky |
1 minuta, 27 sekund |
2 minuty, 13 sekund |
Destiny 2 |
43 sekundy |
1 minuta, 42 sekundy |
The Evil Within |
33 sekundy |
43 sekundy |
Assassin’s Creed Odyssey |
30 sekund |
1 minuta, 7 sekund |
Redakcja Gamespotu potwierdziła, że Microsoft ciągle poszerza ofertę gier dla Xbox Series X, ale już udało się im sprawdzić kilka tytułów ze wstecznej kompatybilności. Duża liczba działa podobnie na obu generacjach, jednak na ich tle wybija się szczególnie Final Fantasy XV. Gra na Xbox One ma wyraźne spadki z 60 fps, jednak już na nadchodzącej konsoli działa w stałych 60 fps.
Oczywiście, należy wziąć pod uwagę, że wiele gier nie jest w stanie osiągnąc więcej niż 30 fpsów, więc trudno zauważyć różnice między konsolami. ObecnieMicrosoft nie zaprezentował jeszcze ulepszonych gier dla Series X, dlatego dziennikarze posiłkowali się pozycjami dla Xbox One.
Wyraźną poprawę widać za to w jakości obrazu, gdzie bez żadnych ulepszeń gra działa w wyższej rozdzielczości, a nawet w natywnym 4K. Co prawda, prędkości są różne, ale jak napisałam wyżej, gry nie mają jeszcze ulepszeń, więc ten aspekt powinien niedługo ulec poprawie.
Kolejną opcją chwaloną przez dziennikarzy jest Quick Resume, która pozwala na przeskakiwanie między kilkoma włączonymi produkcjami, bez zamykania tej nieaktywnej. Co więcej, nawet nagła utrata zasilania nie będzie skutkować utratą postępu od ostatniego zapisu, choć ta opcja zależeć będzie od produkcji.
Autor: nes