Niezależnie od tego, czy nałogowo kompletujecie gry na 100%, czy po prostu szukacie dodatkowego wyzwania, ten poradnik pomoże Wam zdobyć wszystkie 46 osiągnięć w Slay the Spire.
Klasyczna rozgrywka w Slay the Spire już sama w sobie stanowi spore wyzwanie. Dla wyjątkowych śmiałków czekają jednak rozmaite osiągnięcia. Jedne odblokowuje się dość naturalnie, podczas kolejnych podejść, inne wymagają od nas nieco więcej kreatywności. Jak to w przypadku roguelike’ów bywa, nie jesteśmy w stanie zebrać ich wszystkich naraz. Zresztą, gdzie w tym zabawa?
Poniższa lista gromadzi wszystkie osiągnięcia w jednym miejscu wraz z opisem tego, jak możemy je zdobyć. Te nieco bardziej skomplikowane zawierają z kolei odnośnik do osobnego, szczegółowego poradnika, zawierającego dodatkowe wskazówki. Jeśli natomiast nadal macie trudności przy standardowych podejściach, zajrzyjcie do mojego poradnika dla początkujących. Niewykluczone, że zawarte tam porady przydadzą się Wam także podczas zdobywania kolejnych trofeów.
Slay the Spire – lista osiągnięć
Dla lepszego uporządkowania postanowiłam podzielić dostępne osiągnięcia na cztery kategorie. Możemy mniej więcej przyjąć, że są ułożone w kolejności od najłatwiejszych do najtrudniejszych, choć w ramach każdej grupy stopień trudności nieco się różni. Przypominam, że w Slay the Spire znajdziemy łącznie 46 osiągnięć, a zdecydowanie największy procent z nich stanowią te wymagające od nas konkretnych działań w trakcie walki. Większość z nich jest dość prostolinijna, ale przy tych mniej intuicyjnych dodałam stosowny komentarz i/lub wskazówki.
Osiągnięcia za pokonanie bossów
|
Nazwa osiągnięcia |
Opis osiągnięcia |
Jak je zdobyć? |
|
Strażnik |
Pokonaj Strażnika | Cała trójka to bossowie pierwszego aktu. Osiągnięcie odblokowuje się po ich pokonaniu. |
|
Duch |
Pokonaj Heksaducha |
|
|
Szefunio |
Pokonaj Masterszlam |
|
|
Automaton |
Pokonaj Automatona |
Cała trójka to bossowie drugiego aktu. Osiągnięcie odblokowuje się po ich pokonaniu. |
|
Kolekcjoner |
Pokonaj Kolekcjonerkę |
|
|
Czempion |
Pokonaj Czempiona |
|
|
Kruk |
Pokonaj Przebudzonego |
Cała trójka to bossowie trzeciego aktu. Osiągnięcie odblokowuje się po ich pokonaniu. |
|
Duet |
Pokonaj Donutana i Cleo |
|
| Pożeracz Czasu |
Pokonaj Pożeracza Czasu |
Osiągnięcia za specyficzne działania w trakcie walki
|
Nazwa osiągnięcia |
Opis osiągnięcia |
Jak je zdobyć? |
|
Bułka z masłem |
Wygraj walkę posiadając 1 PŻ | Pod koniec walki musimy mieć dokładnie 1 PŻ. Można zrobić to świadomie, zbijając zdrowie przeciwnika do niskiej wartości (dla pewności, że zdołamy go zabić) i przeciągając walkę. |
| Wąska talia | (W trakcie walki) posiadaj 3 lub mniej kart w ręce oraz obu taliach razem wziętych |
Najłatwiej będzie miał Pancernik nastawiony na wyczerpywanie kart, ewentualnie bardzo mała talia bazująca na kilku kartach. Trzeba doprowadzić do momentu, kiedy w stosie rozgrywającym, na ręce i w stosie kart odrzuconych mamy łącznie maksymalnie 3 karty. |
|
Jest tu jakiś cwaniak? |
Wygraj walkę bez zagrywania kart ataku | Istnieje wiele sposobów na zdobycie tego osiągnięcia. Pancernik w oparciu o moce zadające obrażenia lub kartę „Ognista bariera”, Cień z mocą „Kolczatki” lub trucizną albo Defekt atakujący wyłącznie przy użyciu sfer. U Obserwatorki idzie to najciężej, ale jest osiągalne np. kartą „Osąd” i/lub mocą „Omega”. |
| Pakt | Wyczerp 20 kart podczas jednej walki |
Osiągnięcie praktycznie zarezerwowane dla Pancernika, z racji posiadania najszerszych możliwości wyczerpywania kart. Ma na podorędziu sporo narzędzi – m.in. karty takie jak „Zepsucie”, „Rozerwanie duszy”, „Demoniczny ogień” czy (na mniejszą skalę) „Płomienny pakt”. |
|
Adrenalina |
Posiadaj 9 punktów energii w jednej turze walki | Najłatwiejsze do zdobycia z artefaktem Lody, ale Obserwatorka z mocą „Forma Dewy” czy Defekt z „Podwójną energią”, „Podziałem” i/lub kilkoma kopiami „Recyklingu” też powinien dać radę. |
| Jest pompa, będą trupki | Posiadaj 10 lub więcej wzmocnień podczas walki |
Najłatwiejsze do zdobycia z Defektem nastawionym na karty mocy (z „Kreatywną SI” na czele). |
|
Jaxx |
Posiadaj 50 lub więcej punktów siły podczas walki | Osiągalne niemal wyłącznie dla Pancernika przy połączeniu różnych źródeł siły i jednej, a najlepiej kilku kopii karty „Ponad 9000”, ewentualnie przeciąganiem walki po zagraniu „Demonicznej formy”. Inne postaci muszą się sporo namęczyć i jest to w ich zasięgu wyłącznie z użyciem artefaktu Shuriken. |
| Niczym skała | Posiadaj 99 lub więcej punktów bloku podczas walki |
Dobrym sposobem jest infinite Obserwatorki złożony ze zmian postaw i mocy „Blitzkrieg” i „Umysłowa forteca”. Jeśli poczekamy wystarczająco dużo tur (i gdy mamy więcej niż jedną kopię tej ostatniej karty), to w końcu wygenerujemy odpowiednio dużo bloku. Innym świetnym kandydatem jest Pancernik z racji kart „Barykada” i „Fortyfikacja”. |
|
Zrań mnie, jeśli potrafisz |
Posiadaj 999 punktów bloku podczas walki | Tutaj z kolei sprawdzi się w sumie tylko Pancernik, właśnie dzięki „Barykadzie” i „Fortyfikacji”. Ewentualnie dla ambitnych mocno napompowany Defekt z Cyrklem, mnóstwem skupienia i sfer mrozu. W obu przypadkach nastawcie się jednak na dość długą walkę. |
| Katalizator | Nałóż co najmniej 99 punktów trucizny na jednego przeciwnika |
Trucizna to unikatowa mechanika Cienia, więc to nią zdobędziemy to trofeum. Najlepiej nabić przeciwnikowi truciznę różnymi kartami, a na koniec użyć kilku kopii (lub jednej ulepszonej) karty „Katalizator” – od której zresztą wywodzi się nazwa tego osiągnięcia. |
|
Nieświeży oddech |
Pokonaj 3 przeciwników przy użyciu trucizny podczas jednej walki | Najlepiej sprawdzą się albo liczne kopie różnych kart dających truciznę, albo moce „Trujące opary” i „Zatrucie”. Ta druga opcja będzie jednak wymagać wytrwałości, bowiem budowanie trucizny odbywa się dość powoli. Ewentualnie jeśli znajdziecie Okaz i w walce bierze udział przynajmniej trzech przeciwników, zadanie będzie znacznie ułatwione, gdy już zgromadzicie odpowiednio dużo trucizny na jednym z nich, gdyż przejdzie ona potem na kolejnych. |
| Ninja | Zagraj 10 kart „Nóż” w jednej turze |
Kolejne unikalne trofeum dla Cienia. Najbardziej optymalne rozwiązanie: zaopatrzyć się w trzy ulepszone lub cztery nieulepszone kopie „Tańca ostrzy” i poczekać, aż wszystkie znajdą się w waszej ręce (Runiczna piramida mocno to ułatwia). Jeśli w trakcie rozgrywki znajdziecie Zwój ninja (który na starcie walki daje 3 karty „Nóż”), to może Wam ułatwić zadanie. |
|
Moja talia nie ma końca |
Zagraj 25 kart podczas jednej tury | W praktyce osiągalne tylko przy użyciu infinite’a, ew. mogą je zdobyć talie z dużą ilością energii i kart o niskim jej koszcie oraz możliwością regularnego ciągnięcia kolejnych kart. |
| Skupiony | Posiadaj przynajmniej 25 punktów skupienia podczas walki |
Osiągnięcie zarezerwowane dla Defekta. Najbardziej optymalną strategią jest posiadanie przynajmniej jednej kopii „Kreatywna SI” i zagrywanie pojawiających się co jakiś czas kart zwiększających skupienie (walkę trzeba dość sporo przeciągnąć). |
|
Neon |
Przyzwij 9 sfer plazmy podczas jednej tury | Kolejne trofeum Defekta. Do zdobycia praktycznie tylko przy użyciu karty „Uderzenie meteorytu” i zagrania jej (np. z użyciem karty „Hologram”) trzy razy. Wcześniej musimy jednak albo wygenerować wystarczająco dużo energii, albo zredukować koszt „Uderzenia Meteorytu” (np. Okiem Wonsza, ew. kartami „Oświecenie” lub „Szaleństwo”). |
| Przemiń | Pokonaj Przemijacza zanim przeminie |
Przemijacz to przeciwnik posiadający 999 punktów życia, który po 5 turach ginie sam i walka się kończy. Najłatwiej zdobyć to osiągnięcie infinite’em, choć talie zadające ogromne obrażenia w krótkim czasie również dadzą radę. Do dyspozycji macie chociażby podbijanie siły, postawę boskości u Obserwatorki czy truciznę z „Katalizatorem”. |
|
Słodka ironia! |
Pokonaj Donutana kartą „Pożarcia” | To osiągnięcie wymaga specyficznych warunków – musimy w toku rozgrywki znaleźć „Pożarcie”, a potem jako bossa 3 aktu trafić na Donutana i Cleo. Najlepiej więc grać Pancernikiem, bo w 95% przypadków tylko on ma szansę znaleźć tę kartę. |
| Ale to już? | Pokonaj bossa w pierwszej turze |
W walce z dowolnym bossem musimy go zabić w pierwszej turze. Najłatwiej to zrobić przez infinite’a, choć nie każdy boss nam to umożliwi. Sprawdzą się też chociażby talie szybko gromadzące siłę i jeden potężny atak, ale tu musimy mieć szczęście przy pierwszym rozdaniu. |
|
Nie próbuj, tylko mnie traf |
Pokonaj bossa, nie ponosząc obrażeń |
Przez całą walkę z dowolnym bossem nie możemy stracić ani jednego PŻ w wyniku jego ataków. To oznacza, że nie wliczają się punkty stracone przez zagrywanie kart (moce i umiejętności Pancernika). |
Osiągnięcia za ukończenie gry
|
Nazwa osiągnięcia |
Opis osiągnięcia | Jak je zdobyć? |
| Rubin | Ukończ grę jako Pancernik |
Należy wygrać grę Pancernikiem. |
| Szmaragd | Ukończ grę jako Cień |
Należy wygrać grę Cieniem. |
|
Szafir |
Ukończ grę jako Defekt | Należy wygrać grę Defektem. |
|
Ametyst |
Ukończ grę jako Obserwatorka | Należy wygrać grę Obserwatorką. |
| Rubin+ | Ukończ zakończenie jako Pancernik |
Należy wygrać ukryty akt 4 Pancernikiem. |
|
Szmaragd+ |
Ukończ zakończenie jako Cień | Należy wygrać ukryty akt 4 Cieniem. |
| Szafir+ | Ukończ zakończenie jako Defekt |
Należy wygrać ukryty akt 4 Defektem. |
| Ametyst+ | Ukończ zakończenie jako Obserwatorka |
Należy wygrać ukryty akt 4 Obserwatorką. |
| Koniec? | Ukończ zakończenie jako Pancernik, Cień i Defekt |
Należy wygrać ukryty akt 4 trzema postaciami, bez Obserwatorki. |
|
Wyniesienie |
Odblokuj tryb wyniesienia |
Odblokujemy to osiągnięcie po wygraniu gry (dowolną postacią). |
|
Wyniesienie, poziom 10 |
Ukończ grę na 10 poziomie wyniesienia |
Należy wygrać podejście przy włączonym trybie wyniesienia na poziomie 10 (dowolną postacią). |
|
Wyniesienie, poziom 20 |
Ukończ grę na 20 poziomie wyniesienia |
Należy wygrać podejście przy włączonym trybie wyniesienia na poziomie 20 (dowolną postacią). |
|
Mój szczęśliwy dzień |
Ukończ wyzwanie dnia |
Zamiast klasycznej wyprawy, musicie wybrać tryb Wyzwania Dnia i wygrać podejście. |
|
Alpinista z wyboru |
Ukończ grę w mniej niż 20 minut |
Dość prostolinijne – musimy pokonać Iglicę w czasie maksymalnie 20 minut. Wymaga to jednak nieco przygotowań i, stety niestety, szczęścia. |
Osiągnięcia za specyficzne talie + za wbicie tzw. platyny
|
Nazwa osiągnięcia |
Opis osiągnięcia |
Jak je zdobyć? |
| Ukończ grę, mając 5 lub mniej kart w talii |
Na koniec gry nasza talia musi składać się z co najwyżej 5 kart. Oczywiście przed ostatnim bossem możemy, i zapewne będziemy, mieć ich więcej (większość gry będziemy skupiać się na ich usuwaniu), ale nie da się ukryć, że rozgrywka to najczęściej wyścig z czasem i liczenie na szczęście. |
|
|
Na co komu artefakty? |
Ukończ grę, posiadając tylko jeden artefakt |
Możemy posiadać tylko jeden artefakt przez całą grę. Jedyne, co wolno nam podnieść, to ulepszenie naszego bazowego artefaktu, jeśli akurat je znajdziemy w skrzyni po pokonaniu bossa (bo ono podmienia nasz pierwotny artefakt). |
|
Pospolite ruszenie |
Ukończ grę, używając jedynie pospolitych kart |
Na koniec gry nasza talia musi składać się wyłącznie z pospolitych kart – żadnych rzadkich czy legendarnych. Co prawda możemy w trakcie rozgrywki dodać jakieś karty z tych dwóch ostatnich rodzajów, ale musimy je usunąć przez ostatnim bossem. Jest to więc bardzo ryzykowne. |
|
Wiekopomny |
Zdobądź wszystkie pozostałe osiągnięcia |
Opis mówi sam za siebie – osiągnięcie odblokujemy automatycznie po zdobyciu całej reszty. |
Osiągnięcia w Slay the Spire – podsumowanie
Pewnie sami widzicie, że jest co robić. Nie zrażajcie się, jeśli nie uda Wam się zdobyć jakiegoś osiągnięcia od razu – niektóre z nich (zwłaszcza te z ostatniej kategorii) wymagają naprawdę dużo szczęścia. Akurat w przypadku Slay the Spire droga do 100% to naprawdę wyczerpujący maraton. Ale uwierzcie, że wraz ze zdobywaniem kolejnych osiągnięć daje on ogromną satysfakcję!

